Serietopic #5

Ik vond het wel ok

3 likes

Wacht @lightbox hebben jullie t over de Nederlandse versie? Ik bedoelde de Belgische, die is nog veel beter! 4 seizoenen ofzo en al jaren mijn ‘er is niets op tv deze zaterdag’ go to.

Favo aflevering is wanneer er op een fabrieksterrein het alarm afgaat en de automatische schuimsprinklers afgaan en de brandweermannen daarin verdwaald raken. Maar de cameraman die hoger staat kan alles filmen en je zo die helmpjes door t schuim ziet ploeteren.

2 likes

Jaa ik kijk de nederlandse versie! Waar kijk je die van Belgie?

Ik wil eigenlijk ook graag the pitt zien maar ga niet nog een abbo nemen op een streamingsdienst dus ben maar begonnen aan the resident, is dat de moeite waard?

Videoland denk ik? Helden van hier. Verschillende versies: traumaheli (MUG), door het vuur, interventie…

1 like

En zaterdagavond rtl 5 on repeat

5 likes

Vgm wel, mijn moeder vond het heel leuk (was verpleegkundige vroeger)

2 likes

Ik heb hem gisteren uitgekeken maar

Ik vond het einde zo verwarrend en plotseling? Ik snap er echt helemaal niks van? Die Michaela is dus uiteindelijk toch niet het boze oog? En die man van haar is dus het probleem? En Simone heeft een of andere borderline persoonlijkheidstoornis ofzo? Die meid switched ook per minuut van vibe. ( Edit: na uitleg heb ik nu begrepen dat dit gedrag voortkomt uit trauma respons en het dus nogal kort door de bocht van mij is).
Echt ik zal wel dom zijn maar snapte er helemaal niks van.

Wel: Meghan Fahy😍 Zij is echt mijn girl crush.

4 likes

@grace and just like that’s nieuw seizoen is gisteren gestart, veel plezier :heart_hands:

2 likes

Eindelijk het nieuwe seizoen van Black Mirror afgekeken. Ik vond aflevering 1 echt zo goed gemaakt. Van dit hele seizoen vond ik eigenlijk alle afleveringen wel goed. Vind het wel altijd zonde om de afleveringen zo snel te kijken, terwijl ik normaal wel echt van het bingen ben haha. Wil dan gewoon niet dat het klaar is, vooral omdat het altijd maar een paar afleveringen zijn.

5 likes

Die serie Voetbalouders is natuurlijk aangedikt maar als maar een deel waar is, wat een ellende die ouders…

2 likes

Ik heb dit nog nooit gekeken (luister alleen een recap podcast :joy:) MAAR ik zit wel tot over mijn oren in The Valley en het is zoooooo messy

3 likes

Hahaa Ohh dit wil ik ook echt gaan kijken :joy::see_no_evil: misschien ook maar eens beginnen met de podcast

1 like

oh dan ben ik mis hahaha, ik herinner me dat hier iemand altijd heel grappig zat te zijken op hoe slecht de serie is en dacht dat jij dat was :joy:

2 likes

Heb je gekeken? Ik vond het altijd wel leuk maar de aflevering van gisteren vond ik zo slecht. Charlotte is echt een karikatuur van zichzelf geworden en die scène met Adrian in de auto?! Zó ontzettend niét sexy.

3 likes

Nee ik wacht tot ik kan bingen haha. Ik heb sex and the city ook in een vlaag gekeken en toen was seizoen twee van and just like that half klaar toen ik begon dus dat was irritant.

1 like

Haha ja allemaal dezelfde types. En ik dacht, ze hebben ook allemaal een blotebillengezicht, maar ze mogen natuurlijk geen baard hebben.

Is dit nou serieus jongens? En waaaaarom zit de geest van Harry er nou nog steeds in? Alsjeblieft zeg, laat die man nou gewoon rusten in vrede hahaha. Als ik het zo zie lijkt het mij dat ze er niet veel van hebben geleerd allemaal, maar zou liegen als ik niet nieuwsgierig ben naar wat een trainwreck dit gaat worden haha.

3 likes

Als je van crimes houdt (en de boeken van Jussi Adler-Olsen hebt gelezen) is Dept. Q op Netflix een aanrader. Bingewaardig.

5 likes

ìk vond het heel nice! sowieso de opbouw/switch van de vrouwen neerzetten (en tegen elkaar/de maatschappij tegen hen opzetten) als ‘slecht’ naar zien dat het vaak mannen zijn die daar een grote rol in spelen of uberhaupt het probleem zijn. ethan die simone totaal niet hoort wanneer ze het over haar vader en jeugd heeft en haar na haar afwijzinf probeert te beschuldigen van moord, die mannen die achter devon aan blijven lopen terwijl ze schreeuwt dat ze weg moeten gaan… peter as a whole.
verder heel goed uitgebeeld ook wat complex trauma met je doet, voor zowel devon als simone, en ook hoe complex de relatie onderling tussen kinderen/siblings wordt wanneer je in hetzelfde abusive huishouden opgroeit en hoe dat voor elk kind zo anders kan zijn. ik had voordat michaela simone ontsloeg stille hoop op een happy end waarin ze op de een of andere manier scheidt van peter met behoud van wat geld en zij, devon, & simone happily ever after leven. maar ik vond dit einde eigenlijk wel beter, de extreme shock van simone na het ontslaan, de nog extremere shock nadat haar vader haar herinnert aan de verwaarlozing en het weer terug moeten wonen bij haar vader en hoe ze dan nog maar 1 uitweg ziet en ervoor kiest om in een waan/leugen te leven. volledige trauma response, zo’n impuls dat ze er zelf eigenlijk niet eens controle over had. en ook hoe zij en devon eigenlijk dichter naar elkaar toe aan het groeien waren weer omdat simone dichter bij haarzelf kwam, en je op het einde ziet dat devon eigenlijk (weer) een vreemde voor zich ziet, zoals op het begin. vond dat moment waarop simone brak in dat gesprek met devon ook mooi. het voelde alsof simone daarmee liet zien ‘ik ben me bewust van dit masker en de afstand die dat tussen ons veroorzaakt doet me pijn maar ik kan niet anders om te overleven’ en devon daar verdriet om voelde maar ook vrede mee had, zag dat ze niet anders kon dan het accepteren.
ja echt nice, en echt een goede realistische depictie van complex trauma en complexe familiedynamieken en een goede kritiek op hoe het aandeel van mannen in het verguizen van/opzetten tegen vrouwen.

@Uprooted ik vind je ‘een of andere borderline persoonlijkheidsstoornis, die meid switched per minuut van vibe’ best denigrerend, zeker in een serie waar duidelijk wordt gemaakt dat de oorzaak van haar mentale gesteldheid jeudtrauma is (zoals inderdaad bij meer mensen met borderline/complex trauma).

6 likes