Serietopic #5

Oh wow jouw zeer uitgebreide uiteenzetting en verklaring maakt het voor mij wel duidelijker.
Ik kan eerlijk zeggen dat ik op zo’n manier echt geen serie kijk, of in elk geval niet de voelsprieten / inzichten heb om zulke conclusies te kunnen trekken.
En ik snap dat mijn conclusie over Simone dan zo over komt.
Thanks voor de uitleg!

5 likes

heb gisteren nog wat reviews en op reddit gelezen en ik vind het echt interessant hoe veel mensen er zijn bij wie de serie zo anders over is gekomen. je bent sowieso niet de enige!

2 likes

Ik voel me echt stom dat ik die laag niet snapte :joy: ik heb zelf notabene cptss hahaha. Maar ik bleef het bekijken als sekte ofzo

3 likes

sirens

ja, devon zelf ook! eigenlijk nog tot het moment dat ze besefte dat haar zusje hier zelf voor koos, dat devon haar schuldgevoel mbt vroeger moest laten gaan en haar niet (meer) hoeft te ‘redden’ van iets waar simone machteloos over is, zoals toen ze kind was. pas in dat laatste gesprek met simone ziet ze dat ze michaela niet meer hoeft te demonizen & michaela (niet perfect, zeker flawed, maar wel) ook slachtoffer is (makkelijkste scapegoat ook door misogyne roddels van staff + eiland waar in een aantal dingen peter indirect verantwoordelijk voor is), al wist ze wel al dat michaela niemand vermoord had.
ik vond ook heel duidelijk in die badscene waarbij devon zegt dat ze gehypnotiseerd oid door michaela was dat die blurry faceshot gefilmde stukjes geen hypnose of iets bovennatuurlijks was, maar hoe je als getraumatiseerd persoon die nooit gezonde liefde heeft gekend het beleeft wanneer iemand je ziet voor wie je bent en liefde geeft. dat wantrouw je tot zoverre dat je het magie of manipulatie gaat noemen en bewijs dat je zusje in een cult zit wanneer ze op een 180 graden andere manier dan jij met haar verleden dealt. maar ze hadden dat misschien iets duidelijker kunnen uitbeelden door niet een tijdsprong te maken naar wanneer ze in de auto zit met die drie vrouwen haha. maar sorry weer heel lang verhaal maar het is ook logisch dat je doordat devon lang blijft denken dat het een cult is je als kijker ook kan blijven denken dat het een cult is. dat is deels ook de essentie van 1 van de belangrijkste uitganspunten van het verhaal, het (onterecht) vrouwen demoniseren.

5 likes

Hoort Schiphol Airport hier ook thuis?

Ik ben hier nu net mee begonnen te kijken maar ik krijg er echt een beetje een naar gevoel van. Vooral van de marechaussee. Ik vind de manier van communiceren en handelen vaak echt heel… bijzonder en krijg er een beetje een soort machtsbeluste vibe van. Ook die Nikita haar toon tegen die taxichauffeur meteen in aflevering 1 van seizoen 2 ( even los van het feit dat die man ook als een eikel reageerde), en sommige opmerkingen die ik echt best wel racistisch / neerbuigend vind van met name die mannen.

6 likes

Denk eerder in het algemene reality tv topic
Weet niet goed hoe ik een topic moet linken.

2 likes

Nee dit is toch gewoon een serie, geen reality

@Uprooted ja ik vind die scenes ook het minst leuk om naar te kijken en ik voel ook een soort ongemak. Echt veel schrijnende situaties wel

En die Nikita reageert idd altijd zo popiejopie vanuit haar machtspositie, komt op mij heel onprofessioneel over. Misschien omdat ze nog jong is?

3 likes

5 likes

Natuurlijk is het wel reality. Het is niet gescript.

13 likes

Oke Josée, verplaats maar naar ‘t trash tv topic

5 likes

Handmaid: Ja ik vond het ook een beetje matig na aflevering 9. Vond eigenlijk het hele seizoen een beetje mwah op aflevering 9 na.

vond het ook vreemd dat Janine, Lydia en dat kind van janine allemaal ineens zo worden vrijgelaten zomaar.
Ik had wel al sinds die keer dat Serena voor het eerst Mark heeft ontmoet het gevoel dat ze die twee wouden koppelen en het leek nu ook alsof ze die twee in de toekomstnog samen zouden komen.

4 likes

Handmaids tale

Ja en caleb was toch ook janines zoon? Die was toen dood gegaan kwam june achter, maar dat hield ze bewust stil voor janine. Of heb ik een deel gemist dat ze dat toch verteld had in een eerder seizoen?

2 likes

ja klopt die was ik alweer vergeten! Volgens mij had ze toen tegen Janine gezegd dat hij was verhuisd, maar niemand is ooit meer over hem begonnen inderdaad

2 likes

Haha ja Gilead gebruikt kinderen als het allerbelangrijkste goed en als een cruciaal handelsmiddel dat hun hele bestaansrecht bepaalt en dan ineens wordt er random een kind teruggeveven zonder enige tekst en uitleg.

1 like

Iemand al begonnen aan Dept.Q op netflix?
Ben nu aflevering 6 maar het is een aanrader en wil weten hoe het afloopt.

4 likes

@Sproetjes jep in 2 dagen uitgekeken

2 likes

Ja net aflevering 1 gekeken, tot nu toe heel veelbelovend!

3 likes

Nee ik vind dit beter dan de films! Het verhaal is ook net anders dan de boeken.

Zijn de boeken wel de basis (buiten de mensen), komen dezelfde moordzaken ook terug?

2 likes

1 seizoen is 1 boek. De boeken zijn de basis en dit seizoen is ook gebaseerd op het eerste boek.

5 likes