Serietopic #5

Ja vond ik ook interessant, je ziet dan echt hoe anders mensen iets beleven! Je weet dan eigenlijk nooit wat nou de waarheid is. Heb die van jou ook op mijn lijstje gezet :slight_smile:

2 likes

Goede aanrader dit! Kijkt echt heel lekker weg haha :ok_hand:t4: vind die verschillende perspectieven ook altijd leuk

7 likes

Ja ik vind hem echt goed! Het wordt steeds meer bizar. Moet nog 1 aflevering. Jammer dat het een miniserie is.

3 likes

Morgen komt Black Rabbit op Netflix, ben zo benieuwd!

3 likes

Ik ook! Dit soort series passen nu ook helemaal goed bij dit weer vind ik altijd

2 likes

Ben nu bezig met aflevering 2! Heel leuk.

En ben verliefd op Cherry. Heb al een crush op Olivia Cooke sinds Bates Motel :heart_eyes:

1 like

Ja wat een bloedmooie vrouw he! Goede reden om Bates Motel op mijn lijstje te zetten. Maar heb Psycho nog altijd niet gezien dus dat moet er dan eerst maar eens van komen.

Leuk te lezen dat meer mensen The Girlfriend kunnen waarderen!

2 likes

Heb hem in 1 ruk uitgekeken!

Zat me echt continu af te vragen wie gekker is, maar dat zijn ze toch echt allebei. Wel bevredigend dat ie uiteindelijk toch die video heeft kunnen luisteren. Ik dacht wel echt TERING GA JE MOEDER REANIMEREN JONGE

Ik zou een seizoen 2 niet erg vinden.

6 likes

Vandaag de miniserie ‘I know this much is true’ uit 2020 op HBOmax gekeken.

Synopsis:
“I Know This Much Is True” is een HBO-miniserie uit 2020, gebaseerd op de gelijknamige roman van Wally Lamb, waarin Mark Ruffalo de dubbelrol speelt van de eeneiige tweelingbroers Dominick en Thomas Birdsey. De serie volgt Dominick’s pogingen om zijn paranoïde schizofrene broer Thomas uit een psychiatrische inrichting te krijgen, terwijl hij zelf ook tegenslagen ervaart’

Wat een ongelooflijk rauwe en intense serie is dit, hartverscheurend.
Zat van het begin tot het eind aan het scherm geplakt.
Mark Ruffalo is echt een powerhouse. Het heeft 20 jaar geduurd om deze serie van de grond te krijgen, maar het was het waard. Heel origineel, geweldig acteerwerk van alle castleden.

8 likes

Dit vond ik echt een van de beste series ever. Kwam er pas halverwege achter dat Mark gewoon beide rollen speelt. Blew my mind

2 likes

Oh en olivia cooke deelt palestina dingen op haar insta zie ik dus love her even more nu :heart:

2 likes

Ik ben begonnen met Maid omdat ik er zoveel over gehoord had en de eerste aflevering weet al goed het bloed onder mijn nagels vandaan te halen :cry: Echt alles gaat mis en wat is iedereen gemeen tegen de hoofdpersoon

4 likes

Ik vind het laatste seizoen van Grace & Frankie echt niks… Ik ben pas bij afl 5 maar zo zonde dit.

Is al lang uit maar toch even spoiler

Hoezo is Grace ineens weer helemaal onderdanig naar Nick, moge het eindigen met die loser weer terug in de gevangenis en zij happy single met Frankie.
Hoewel ik het sowieso al een stomme verhaallijn vond dat Nick crimineel bleek te zijn, hij was in het begin zo leuk tegen haar juist toch? Of heb ik dat niet goed onthouden, ik heb deze serie heel erg verspreid gekeken dus is alweer lang geleden dat ik het seizoen heb gezien dat ze bij elkaar kwamen.

En hoezo kan hij uit de gevangenis met huisarrest alléén bij Grace wonen, hij heeft toch zelf een appartement?!?

En als ik toch aan het zeuren ben: hoezo kon Brianna die topbaan niet nemen omdat ze niet weg wou verhuizen, maar Mallory wel die 3 kinderen heeft én nu ook gewoon altijd op hun eigen kantoor is?! Echt een domme plot hole

Pff ik heb me echt door Black Rabbit heen geworsteld. Omdat ik last had van de sunk cost fallacy toch maar uitgekeken maar kan hem van harte afraden. Leefde met niemand mee, het werd nooit echt spannend, de bad guys waren ook niet echt heel erg bad of eng en oppervlakkig en alle personages boeiden me eigenlijk gewoon niet.

3 likes

ik had hetzelfde, ik vond deze review het goed omschrijven Black Rabbit review – it’s almost impossible to care about Jude Law and Jason Bateman in this TV misery | Television & radio | The Guardian

ik moest zelf ook denken aan sirens waarin zo mooi en gelaagd uit werd gebeeld wat een heftige opgroeisituatie met kinderen onderling doet, omdat in die nog vrij vers in mijn geheugen heb vond ik daarin bij black rabbit ook zooooveel diepte en uitwerking missen.
echt zonde want het was nu een beetje: slechte jeugd gehad met een rotvader en je wordt beide een klootzak en mogelijk junk en verder is er geen persoonlijke ontwikkeling of zelfinzicht en verantwoordelijkheid en ook de onderlinge relatie tussen de broers verandert niet. aan het einde zijn ze beide nog precies dezelfde personen als op het begin en weet je ook nog steeds niet echt iets over hun binnenwereld.
vond het ook saai dat je in de beginscene eigenlijk al weet dat die overval door iig vince is opgezet en de “plottwist” dat jake hem af had gezegd was echt te mild om een plottwist te mogen heten

2 likes

Black Rabbit

Ja die vat het wel goed samen inderdaad. Het verhaal van de broers voelde er echt heel erg bij gezocht voor mij, zo van oja we maken een gangsterserie maar we moeten er ook nog even iets diepzinnigs bij bedenken voor het verhaal. Maar dat was dan weer zo oppervlakkig dat het totaal niet tot zijn recht kwam. En veel te veel zijlijntjes zoals die review terecht noemt. Jammer wel, want vond bijv. Ozark en Jason Bateman daarin wel heel goed.

2 likes

ja precies. voelt in dat opzicht als een extreem slap aftreksel van the bear die de persoonlijke achtergrondverhalen wel goed doet.
heb ozark nog nooit gezien maar idd vaak gehoord dat het een goede serie is!

4 likes

Heb afgelopen dagen “Anne with an e” gekeken en hoewel het me op t eerste gezicht niet aansprak, toch gekeken omdat ik het getipt had gekregen.
Vond m erg vermakelijk, historisch niet helemaal juist maar legt zeker ook wel pijnpunten bloot en Anne is feministisch (voor haar tijd)! Het speelt zich af in Canada tussen 1885- 1900 ongeveer

1 like

ben nog steeds boos dat de serie gecanceled was

2 likes

Ik ook!!!

4 likes