Serietopic #5

Iemand al begonnnen aan House of Guinness? Ik hou van dit genre en Peaky Blinders is een van mijn favoriete series maar het heeft me tot nu toe nog niet gepakt

Heb net de 1e aflevering gezien! Vond het wel okee, ga wel verder kijken. Hoop wel dat het me gaat pakken want ik ben ondertussen echt aan 10 series begonnen waar ik allemaal gestopt ben na een paar afleveringen :sweat_smile: Weet niet of dit gewoon aan mijn aandachtspanne ligt of dat de series de laatste tijd gewoon niet zo goed zijn :sweat_smile:

Vind het trouwens wel heel erg, vooralsnog, een soort ‘lauwe’ Peaky Blinders. Zelfs die intro met die fabriek deed me denken aan de PB intro.

Ja ik ben inmiddels bij de laatste aflevering. Ik vind het een leuke serie, maar niet de kwaliteit van Peaky Blinders. Het is soms net een soap en veel verschillende personages waardoor het soms oppervlakkig blijft.

Maar ik vind de serie echt mooi gemaakt, de acteurs goed acteren ( genoten van Jack Gleeson, die Joffrey speelt in Game of Thrones) en de dynamiek tussen de twee broers interessant. Dus vond het wel de moeite waard!

2 likes

Same, ik word er echt helemaal naar van. Die stem maakt het ook tien keer erger :sob:

2 likes

Iemand Wednesday seizoen 2 ook al gekeken? Ik heb eerst seizoen 1 nog een keer gekeken want daar was ik al veel van vergeten. Maar goed dat ik dat gedaan heb! Ik vond het tweede seizoen iets minder leuk, maar dat komt misschien ook omdat ik dat direct na het eerste seizoen startte. Je merkt dan wel dat iedereen een stuk ouder is geworden. Desalniettemin alsnog heel vermakelijk en leuk, ik hoop dat het derde seizoen iets minder lang op zich laat wachten!

3 likes

Ik ben nu wat verder en vind het nu leuker geworden! Het komt kwalitatief en qua personages echt niet in de buurt van Peaky Blinders maar het is wel leuk om verder te volgen. Heb je Penny Dreadful ook gezien trouwens? Dat is ook een hele mooie, duistere historische serie die niet soapy is.

3 likes

Ja of The Knick vind ik ook in de sfeer passen!

3 likes

Heb ik nog niet gezien, ga ik eens kijken. Dankjewel voor de tips! @ciselering

3 likes

Ik ben Wayward aan het bingen, ben al vanaf de eerste aflevering hooked en dat gebeurt niet vaak

1 like

Ik heb net het laatste Oogappels seizoen gebinged en echt genoten. Vooral van de karakterontwikkeling en het personage van Merel, maar ook van de anderen. Voelde als een fijn kabbelend warm bad en ik ga er ook goed op als alles fijn afgerond wordt voor iedereen. Had hetzelfde bij de laatste Downton film.

13 likes

Ik heb net Dying for sex uitgekeken en wat een prachtige serie was dat zeg. Heel lief, grappig, en ik heb net met het einde ontzettend moeten meehuilen.

2 likes

Oke ik ben nieuwsgierig. Ik heb dit ook altijd.

Huil jij snel als je een serie / film kijkt?

• Ja
  • Alleen als het écht heel zielig is
  • Nee

0 stemmers

Ik laat soms bij een zielige reclame al een paar tranen vallen :joy:

1 like

Ik heb jaren geleden de podcast geluisterd en vond die ook heel mooi. Lijkt het veel op de podcast of hebben ze er echt een andere draai aan gegeven?

Ik kijk het nieuwe seizoen oogappels en erger me echt kapot aan Pip

Iemand het nieuwe seizoen al gezien? (zonder spoilers te geven haha)

8 likes

Net begonnen, maar deel je mening. Heb haar karakter eigenlijk nooit leuk gevonden :face_exhaling:

2 likes

Pip is dit seizoen extra vervelend ja!

3 likes

Ik begrijp ook helemaal niet waarom ze zich zo gedraagd, heel vaag.

2 likes

Ze doet extreem puberaal terwijl ze nu toch minstens 18/19 moet zijn?

1 like

Ik had het idee van een depressie ipv pubergedrag? Maar heb nog maar 2 afleveringen gezien :joy:

1 like

Is toch een geval van eerste studiejaar en stiekem doodongelukkig zijn, maar niet weten hoe je daarover praat. Zijn studenten die hele studies bij elkaar toneelspelen.

Vond het echt een mooi slotseizoen. Weinig losse eindjes, lekker wholesome.

3 likes