Serietopic #5

Hm ja ik heb het idee dat ze met haar personage ieder seizoen hetzelfde ‘trucje’ uithalen (ze is ongelukkig, trekt zich steeds meer terug, liegt, iedereen heeft eindeloos geduld met haar etc) terwijl ik vind dat er bij de andere personages echt een mooie groei en ontwikkeling is!

Maar misschien komt het nog, ben nog niet zo ver

2 likes

Enig idee waarom de moeder van Dina niet meedoet dit seizoen? Ze zit in Marokko in de serie maar kan nergens vinden waarom ze in het echt niet meespeelt

1 like

Eens, zelfde riedeltje.

Verder mooi eindseizoen, maar ook beetje veel gepropt in een seizoen.

1 like

Laatste seizoen van oogappels is wel prima geëindigd maar het is ook goed dat ze stoppen. Zijn er hier meer mensen die met ondertiteling kijken? Ik vond de ondertiteling erg slordig dit seizoen.

1 like

Ik vind bij heeeel veel series en programma’s de ondertiteling slecht. Zou het nu gewoon helemaal met AI gedaan zijn er daardoor sneller fouten in komen?

2 likes

Waarschijnlijk wel ja. Sommige nichespelers doen tegenwoordig ook volledige AI dubs op deze wijze wat echt kk irritant is

hahaha dit is precies de autosubs op youtube, zeer vermakelijk met muziek maar echt heel kut als dat je enige optie bij een serie is

ik heb een gerelateerde ergernis: dat videoland alleen nederlandse ondertitels heeft (slecht vertaald ook vaak!) en dat je (iig op chromecast) de grootte ook niet kan instellen

4 likes

Ik ben gisteren begonnen met S2 van Wednesday en ik vind het tot nu toe echt genieten! Had expres gewacht met kijken tot het wat herfstiger was.

Moest gillen toen Steve Buscemi opeens werd geintroduceerd als nieuwe headmaster

1 like

Ik kijk die turkse serie Old Money en opzich wel geinig, maar zooooveel ‘ik loop in slow motion binnen met een zwoel muziekje eronder’ scenes dat het gewoon lachwekkend is :joy:

Ik heb vorige week oogappels gekeken maar ben na een kwartier afgehaakt. Vond het zo onnatuurlijk overkomen. Nu aflevering 2 kijken ben benieuwd.

2 likes

Over laatste seizoen Oogappels

Samenvatting

Ik vond het een heel mooi seizoen. Ook zo’n mooi full circle moment dat in de allerlaatste scène Merel, Tim en Erik nu de opa en oma zijn die het wijze praatje in de camera houden.

Maar wat ik me wel afvroeg… Merel was toch alcoholist? Dit hele seizoen drinkt ze rustig glazen wijn en zo. Is daar iets over gezegd wat ik gemist heb? Iemand dit gezien?

1 like

Spoiler Merel

volgens mij is ze maar heel even geheelonthouder geweest. Vorige seizoenen dronk ze ook alweer wijn

2 likes

Oogappels

Ik vind het tot op heden ( afl 3) echt cringe. Het voelt echt elk seizoen meer alsof ze maatschappelijke thema’s willen aankaarten. Verder ga ik he-le-maal uit op hoe NUL gevoel voor ritme Sam Ghilane / Dina heeft in die rol als dirigent. Word er echt zo ongemakkelijk van hoe zij dan voor dat koor staat. Ik vind Pip en Nina ook zo bloed irritant. Echt elk seizoen hetzelfde gedrag. Meh. Love Merel wel nog steeds

4 likes

Oogappels

Haha omg ja Dina als dirigent, ik ben echt zo amuzikaal en aritmisch als wat maar zelfs ik zag dat het er echt super vreemd uit zag, ze was zo vaak net te laat haha. De karakterontwikkeling van Merel is eigenlijk nog de enige reden waarom ik kijk eigenlijk. En een klein beetje Nina en haar moeder.

Meer gezeik maar zijn miss spoilers voor jou

Alle andere verhaallijnen zijn eigenlijk het net-niet. Hoe Tim opeens weer zo close is met een vriend die hij jaren niet heeft gesproken geeft me het gevoel alsof die vriend geen andere vrienden had. Ik vond Chris altijd een heel tof karakter maar nu erg afgevlakt tot verliefde puber. Erik een overbezorgde ouder die eigenlijk juist zo down to earth en empathisch was. Jammer. Dus misschien maar goed dat het het laatste seizoen is, al vind ik het al met al wel een toffe serie.

1 like
Oogappels

Ja hetzelfde hier. Vond het laatste seizoen zo matig. Vooral verhaallijnen rondom Dina en Tim. Dat koor was echt tenenkrommend haha. En die vriend van Tim voegt niks toe aan het verhaal. Ineens is dit de verhaallijn van Tim, alsof hij al 6 seizoenen lang aan die vriend dacht.
De vrouw van Guus die meteen een half uur na zijn dood al belt, alsof Tim een naaste is ipv een oude vriend die hem al 20 jaar niet heeft gezien. Vond het nogal gezocht.
En ook die scène dat Dina aankondigt dat ze een tijdje naar Marroko gaat om voor een ziek familielid te zorgen. “Moet je doen, goed idee” en dan weer over tot de orde van de dag. Alsof ze aankondigt dat ze naar de supermarkt gaat.

Plus gedoe met Bracha die op haar telefoon kijkt op de fiets en haar vriend die haar heel belerend de les leest (past ook niet bij zijn persoonlijkheid in de serie).

Goed alleen maar aan het zeuren nu terwijl ik wel het hele seizoen heb gezien. Ik vind de acteurs goed, en ook de jongere acteurs vind ik goed spelen. Ik vond de verhaallijn rondom de zwangerschap leuk, het moment tussen Tim en Merel, de verhaallijn rondom Nina en vond het ook een mooie afsluiting.

2 likes

Ik vond laatste seizoen oogappels wel ok maar bleef me zo ergeren aan dat slechte acteren van die kinderen. En ik vond sowieso kapot raar hoe iedereen reageerde op de zwangerschap, echt ze is volwassen, mag ze toch zelf weten? Er zijn er zat van begin twintig die kinderen krijgen nog steeds. Het kwam zo enorm geforceerd over hoe ze allemaal erop tegen waren en dat ze dan maar abortus moet plegen ofzo, echt wat de hell. En Merel die ópeens haar hele mening veranderde na 1 gesprek met een meid aan de bar lol

1 like

Oogappels

nou echt dit inderdaad. Die vriend van Tim kwam uit het niets. Alsof ze iemand dood wilden laten gaan maar dat mocht niet een vast personage zijn.

Dat huisje wat Marcel aan het timmeren was vond ik ook saai

1 like

Oogappels

Ik ken echt weinig witte hoogopgeleide meiden wiens ouders direct hadden staan springen voor een baby terwijl je je bachelor nog niet hebt afgerond en op kamers woont. Denk dat de doorsnee ouder wel even nodig heeft.

Vond het verder allemaal niet zo erg als hierboven beschreven. Het is een dramaserie en ik vind veel van de drama’s best relatable. Ik heb bijvoorbeeld zelf familie die regelmatig terug vliegen naar hun moederland en dat is in geval van ziekte echt een situatie waarin 2-3 dagen tussen besluiten en vliegen realistisch is. Kan me ook best voorstellen dat er met vriendschappen die nu niet lopen een moment kan komen waarop ik ineens denk: hoe zou het met pietje gaan. Vind Nina een van de beste verhaallijnen van de serie want heel herkenbaar als je je zorgen moet maken om het welzijn van een ouder. Vind het eigenlijk wel een mooi rond einde dit seizoen.

5 likes

Ik moet nog 1 aflevering maar ik vind S2 echt niet zo’n succes eigenlijk? Allerlei verhaallijnen die ze overal vandaan trekken en maar matig aan het licht komen. Er was in seizoen 1 een scène die helemaal viral ging en dat hebben ze dit seizoen overduidelijk weer na proberen te maken in praktisch exact dezelfde vorm, maar was significant minder pakkend. Ik moest er echt doorheen worstelen

2 likes

Inmiddels bijna klaar met oogappels en ik ben ook niet zo positief. De laatste 2 seizoenen vond ik echt saai qua verhaallijnen en zo prekerig. Alsof in elke scène een wijze les moet zitten. Ook dat zo’n type als Max ineens iets heel wijsneuzerigs zegt wat geen elke puber van 18 op die manier zou zeggen :joy: Ook irritant dat het met Pip eerst heel slecht gaat en het in 1 keer ineens gefixt is. Sommige dingen zijn gewoon zo onrealistisch.

De eerste seizoenen waren veel leuker met veel meer frictie en Merel die nog bitchy was enzo (hoewel haar personage wel de leukste ontwikkeling heeft doorgemaakt en het leukste was om naar te kijken).

8 likes