Serietopic #5

@Victoria

Last of us spoiler episode 7

Summary

Ooh ik had eigenlijk juist omdat ik wist wat er zou gaan gebeuren dat ik ‘m wel weer spannend vond. Want we weten als kijker dat Ellie daar in die mall gevonden is door Marlene, en ze was ‘alleen’. En we weten dat ze daar gebeten is. Dus ik zat al de hele tijd te wachten op die zombie haha en dat vond ik juist wel spannend (maar kan misschien ook dat je het daardoor te voorspelbaar vond). En ik vond het juist wel mooi dat deze aflevering ook laat zien dat Ellie ook gewoon maar een onzekere tiener is

9 likes

Ain’t nobody got time for that haha, dan moet ik nog maar even wachten

Vond de reünie van EMIDJ ook niet heel spannend ofzo. Beetje napraten over alles en verder vooral dezelfde personen die zich weer op de voorgrond plaatsen met hun geschreeuw, taalgebruik en ruzie zoeken…

5 likes
TLOU S01E07

Dat je weet waar het verhaal heengaat maakt het niet per se saai of voorspelbaar voor mij. Het was idd meteen al duidelijk dat Riley het niet zou overleven en dat Ellie hier gebeten zou worden, maar dat maakt hoe het verteld wordt niet minder mooi in mijn ogen.
Vond het gewoon weer zo goed gedaan, hoe je Ellie ziet smachten naar Riley, en hoe ze de spanning tussen hen opbouwen. En ja, als er dan een sprankje hoop is wordt dat weer keihard weggerukt, maar het is ook nog steeds een zombieserie, dus dat valt te verwachten.

Hoop dat we ook nog te zien krijgen hoe Marlene/de Fireflies haar vinden, en wat er dan daarna precies gebeurd is, ben benieuwd naar meer achtergrondinfo over haar/hen

6 likes

en ook @crazyplantlady

the last of us s1e7

ik denk dat dit gewoon een beetje een verschil van smaak of opvatting is? Ik ben het zeker met jullie eens dat voorspelbaarheid niet per definitie betekent dat iets saai is, maar ik vind het over het algemeen series ook niet per se beter maken. Ik vind bella ramsey haar rol echt megagoed spelen, ik vind de interactie tussen bella/ellie en pedro/joel heel leuk en knap gespeeld. Maar verder vind ik het gewoon niet zo’n heel bijzondere serie? Ik vind het prima, ik vermaak me er goed mee, maar heb niet zo wat jullie hebben, dat jullie het zó mooi vinden dat ellie ook gewoon een onzekere tiener is of hoe ze haar eerste echt verliefdheid doormaakt.

Ik ben vooral heel benieuwd of deze serie erin gaat slagen om een andere vorm van spanning te creeren dan wat nu de hele tijd gebeurt (je bent bang dat er ineens een infected komt die iemand bijt), dat begint na een tijdje wel te vervelend (ik denk nu even aan the walking dead :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear:)

5 likes

Incognito op Videoland is echt top, nu 3 afleveringen gekeken en mega spannend

2 likes

TLOU 7

Ik vond het ook zeker mooi verteld. Maar ik vond het wel wat saai. Vanaf het begin weet je eigenlijk al precies wat er gaat gebeuren en het is meer afvragen wanneer het gaat gebeuren ipv wat er gaat gebeuren. Dat is op zich niet erg, maar ik vond het wel lang op zich laten wachten. Ik vind dat dit een spannende serie moet/hoort te zijn en het enige wat deze aflevering spannend maakte is de anticipatie. Er gebeurde naar mijn mening gewoon (te) weinig in deze aflevering. Ik wilde meer weten!!

5 likes

Vind je het echt spannend? Ik vond het echt drek

1 like

& @Theekransje ik vond het helemaal niet spannend, maar ik vond het wel lekker wegkijken voor tussendoor.

last of us 7

Ik vind dat alle afleveringen heel mooi zijn in alle opzichten: setting, acteerwerk, opbouw. Er is ontzettend goed over nagedacht en ik snap de gedachte dat ze niet de zoveelste zombieserie met alleen maar monsters afslachten wilden maken en een diepere laag eraan wilden geven, maarrrr ik begin het ook wel een beetje te veel te vinden. Die achtergrondverhalen hoeven van mij niet elke keer héle afleveringen in beslag te nemen. Ik vind het niet per se saai, maar er mag wel wat meer actie in.

Help mijn man is klusser vooruitkijken

Deze situatie heeft alles wat ik afschuwelijk vind. Zwaar geloof en daardoor niet samenwonen voor het huwelijk (vooral hij erg gelovig, maar dan weer niet als het op zo snel mogelijk baby’s maken na trouwen aankomt) en zo’n vreselijke, traditionele rolverdeling waarbij vrouw vooral voor man moet zorgen. Onderdanige vrouw en een bal gehakt van een man. :tired_face:

‘Mag ik hem om 6 uur wel een bordje warm eten komen brengen?’
Hou opppppp. Alle emanicipatie de prullenbak in :wastebasket:

4 likes

Serieus? Ik vond het echt een slechte serie. Totaal niet spannend.

Ik heb deze week the white lotus seizoen 1 gekeken maar ik vond er niet veel aan.
Ik werd getriggerd door de 1e aflevering waardoor ik verder wou kijken maar nu na de laatste aflevering heb ik geen zin om seizoen 2 te gaan zien. Jammer want jullie waren enthousiast haha

1 like

TLOU tot nu toe

Ik vind het juist met zo veel liefde en aandacht gemaakt allemaal! Het is soms inderdaad relatief voorspelbaar, maar toch zit je in spanning af te wachten wanneer het gaat gebeuren. Wat ik me wel erg afvraag, is of Joel het gaat overleven. Mijn gevoel zegt van niet. Ik vond de laatste aflevering juist mooi omdat het de onschuld van 2 tieners aangeeft. Tieners die totaal geen normaal leven kennen, seksualiteit ontdekken wat in die tijd waarschijnlijk nog veel meer “not done” was dan nu. Want 2003 stopte de wereld, dus in hoeverre is homoseksualiteit geaccepteerd inmiddels in die wereld? ( dit wordt ook besproken en genoemd door de makers van de serie in de podcast)
Er is zo enorm nagedacht over alle details, de acteurs spelen het zo ontzettend goed. Dat maakt het voor mij echt geweldig om te kijken. Zeker als ik dan daarna de podcast luister en soms de filmpjes van Emergency Awesome erover.

4 likes

TheRinger heeft ook goede artikelen en podcasts (in hun prestige tv podcast) over TLOU als je nog meer achtergrondinfo zoekt :slight_smile: Als je het spel verder niet kent zou ik wel de deep dive podcasts overslaan, want daar kunnen potentieel spoilers voorbij komen.

2 likes

Help mijn man is klusser vooruitkijken:

Als ik daar zou wonen had ik allang weer dat huis te koop gezet. Die buren!!! Ik stond echt te roepen naar de tv dat die mensen zich niet moesten bemoeien met dat klussende stel meine GUTE

2 likes

Oooh serieus? Dan toch maar proberen haha

2 likes

Ik vond het tweede seizoen ook beter dan het eerste (vond het eerste alsnog goed, maar het tweede duidelijk beter), zou het zeker een kans geven!

Het tweede seizoen van evil staat op videoland, echt een lekker nare eerie serie met katja herbers in de hoofdrol. Love it. Gaat wel over bovennatuurlijke dingen, geesten en de duivel dus niet kijken als je daar niet tegen kan

3 likes

Ik denk dat er een beetje een misverstand bestaat over wat Last of Us is.
Het is geen horror of thriller serie. Het is een dramaserie.
Snap dat mensen heel veel explosieve actie verwachten, maar dat is het niet en is het ook nooit geweest.

5 likes

Het is zeker niet alleen maar een dramaserie toch? Op IMDB staat het gelabeld als action-adventure, drama. Op wikipedia als drama, post apocalyptic en als thriller.

2 likes

Ik kijk nu the Circle France en ik vind het ZO leuk. Wat zijn al die Fransen theatraal, ik moet echt vaak lachen :smiley:

4 likes

Ik vind Serena van the handmaids tale trouwens echt een ontzeetteend knappe vrouw niet normaal. Ook al speelt ze wel een beetje een bitch, heb ik een lichte crush.

7 likes