Serietopic #5

en ook @crazyplantlady

the last of us s1e7

ik denk dat dit gewoon een beetje een verschil van smaak of opvatting is? Ik ben het zeker met jullie eens dat voorspelbaarheid niet per definitie betekent dat iets saai is, maar ik vind het over het algemeen series ook niet per se beter maken. Ik vind bella ramsey haar rol echt megagoed spelen, ik vind de interactie tussen bella/ellie en pedro/joel heel leuk en knap gespeeld. Maar verder vind ik het gewoon niet zo’n heel bijzondere serie? Ik vind het prima, ik vermaak me er goed mee, maar heb niet zo wat jullie hebben, dat jullie het zó mooi vinden dat ellie ook gewoon een onzekere tiener is of hoe ze haar eerste echt verliefdheid doormaakt.

Ik ben vooral heel benieuwd of deze serie erin gaat slagen om een andere vorm van spanning te creeren dan wat nu de hele tijd gebeurt (je bent bang dat er ineens een infected komt die iemand bijt), dat begint na een tijdje wel te vervelend (ik denk nu even aan the walking dead :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear: :smiling_face_with_tear:)

5 likes

Incognito op Videoland is echt top, nu 3 afleveringen gekeken en mega spannend

2 likes

TLOU 7

Ik vond het ook zeker mooi verteld. Maar ik vond het wel wat saai. Vanaf het begin weet je eigenlijk al precies wat er gaat gebeuren en het is meer afvragen wanneer het gaat gebeuren ipv wat er gaat gebeuren. Dat is op zich niet erg, maar ik vond het wel lang op zich laten wachten. Ik vind dat dit een spannende serie moet/hoort te zijn en het enige wat deze aflevering spannend maakte is de anticipatie. Er gebeurde naar mijn mening gewoon (te) weinig in deze aflevering. Ik wilde meer weten!!

5 likes

Serieus? Ik vond het echt een slechte serie. Totaal niet spannend.

Ik heb deze week the white lotus seizoen 1 gekeken maar ik vond er niet veel aan.
Ik werd getriggerd door de 1e aflevering waardoor ik verder wou kijken maar nu na de laatste aflevering heb ik geen zin om seizoen 2 te gaan zien. Jammer want jullie waren enthousiast haha

1 like

TLOU tot nu toe

Ik vind het juist met zo veel liefde en aandacht gemaakt allemaal! Het is soms inderdaad relatief voorspelbaar, maar toch zit je in spanning af te wachten wanneer het gaat gebeuren. Wat ik me wel erg afvraag, is of Joel het gaat overleven. Mijn gevoel zegt van niet. Ik vond de laatste aflevering juist mooi omdat het de onschuld van 2 tieners aangeeft. Tieners die totaal geen normaal leven kennen, seksualiteit ontdekken wat in die tijd waarschijnlijk nog veel meer “not done” was dan nu. Want 2003 stopte de wereld, dus in hoeverre is homoseksualiteit geaccepteerd inmiddels in die wereld? ( dit wordt ook besproken en genoemd door de makers van de serie in de podcast)
Er is zo enorm nagedacht over alle details, de acteurs spelen het zo ontzettend goed. Dat maakt het voor mij echt geweldig om te kijken. Zeker als ik dan daarna de podcast luister en soms de filmpjes van Emergency Awesome erover.

4 likes

TheRinger heeft ook goede artikelen en podcasts (in hun prestige tv podcast) over TLOU als je nog meer achtergrondinfo zoekt :slight_smile: Als je het spel verder niet kent zou ik wel de deep dive podcasts overslaan, want daar kunnen potentieel spoilers voorbij komen.

2 likes

Help mijn man is klusser vooruitkijken:

Als ik daar zou wonen had ik allang weer dat huis te koop gezet. Die buren!!! Ik stond echt te roepen naar de tv dat die mensen zich niet moesten bemoeien met dat klussende stel meine GUTE

2 likes

Oooh serieus? Dan toch maar proberen haha

2 likes

Ik vond het tweede seizoen ook beter dan het eerste (vond het eerste alsnog goed, maar het tweede duidelijk beter), zou het zeker een kans geven!

Ik denk dat er een beetje een misverstand bestaat over wat Last of Us is.
Het is geen horror of thriller serie. Het is een dramaserie.
Snap dat mensen heel veel explosieve actie verwachten, maar dat is het niet en is het ook nooit geweest.

5 likes

Het is zeker niet alleen maar een dramaserie toch? Op IMDB staat het gelabeld als action-adventure, drama. Op wikipedia als drama, post apocalyptic en als thriller.

2 likes

Ik vind Serena van the handmaids tale trouwens echt een ontzeetteend knappe vrouw niet normaal. Ook al speelt ze wel een beetje een bitch, heb ik een lichte crush.

7 likes

Voor de liefhebbers/hatewatchers: Sex/Life S2 komt morgen uit.

1 like

Het is een dramaserie met zombies, dan verwacht je toch wel een beetje spanning/horror.

Ik vind ook wel dat dat erin zit overigens, in de tweede aflevering in het museum zat ik echt op het puntje van mijn stoel, en natuurlijk de horde in aflevering 5, en ook in deze laatste aflevering. Ook al weet je dat het komt, ik vind dat ze het alsnog goed doen met het opbouwen van de spanning doordat je niet precies weet wanneer het komt. De anticipation (kom even niet op het Nederlandse woord ervoor, sorry) doet een hoop voor mij iig.

3 likes

Anticipatie

7 likes

Hahaha, natuurlijk :rofl: Dankje :sweat_smile:

6 likes

Ik ook! En een waanzinnige actrice. Ik raad je ook vanwege haar “Stateless” aan

2 likes

“Valeria” en die man (romolouche?) waren zo goed!!
Vond het fantastisch hoe ze in de eerste aflevering al aan het bekvechten waren. Zou hier zo graag een nieuw seizoen van willen!

4 likes

Ooh ook over een cult! Wel wat lager gerate op imdb zie ik, maar wie weet de volgende serie! Dank voor de tip

2 likes

Help mijn man

Nou dat. Wat een verschrikkelijke bemoeizuchtige types. Maar ze verdienen elkaar want dat stel was ook vrij triest. Zo sneu dat hij overduidelijk niet aan kinderen toe is maar dat niet gewoon even zegt

3 likes