Serietopic #5

Ik ben medium enthousiast over het nieuwe Black Mirror seizoen. Sowieso wel beter dan vorig seizoen.
Ik vond Loch Henry en Beyond The Sea het beste. Overall een 7 voor dit seizoen.

1 like

Op vraag 1: allemaal
Op vraag 2: niemand

Ik heb er over nagedacht maar ik kom er gewoon niet uit in beide gevallen?
Over vraag 1 - succession spoiler einde

Minst erg is denk ik Connor. En even afhankelijk van de betekenis van ā€œergā€ is Roman drie denk ik. Want volgens mij komt zijn handelen echt voort uit trauma. En zijn zijn acties niet zo erg als die van Kendall en Shiv (al had hij misschien wel dingen kunnen voorkomen, hij is gewoon te zwak om voor iemand op te komen) Kendall en Shiv zijn allebei heel erg, wie hebben ze niet onder de bus gegooid. Elkaar, hun vader, hun partner (in Shivs geval). Misschien Kendall om de dood van die jongen en hoe hij omgaat met zijn kinderen. Maar ja, zou Shiv echt minder erg zijn/worden? Geen idee.

Over vraag 2 - succession spoiler einde

Shiv gun je het misschien het meeste maar zij heeft zich ook maar weinig bewezen als goede opvolger vind ik. Ik vind bij haar het meest zichbaar dat ze echt geen fuck idee heeft wat ze doet en daardoor constant draait. Maar Kendall heeft het ook niet omdat hij rare overtuigingen heeft die hem in de weg zitten en hij heeft waarschijnlijk teveel last van zijn ego. Connor zou misschien nog een optie zijn omdat hij het niet ambieert maar ja dan gaat het dus ook niet lukken. En Roman is sowieso geen goed idee.

8 likes

Sluit me hier bij aan

ik dacht zelf steeds dat kendall bipolair is, gezien zijn depressieve episodes en bijv die aflevering over living+ waarbij hij weer alles ā€˜hoog in de bol’ heeft. Het wordt niet expliciet benoemd.

4 likes

Ik weet eigenlijk niet wie het ergste is want ze hebben allemaal een fucked up achtergrond waardoor hun gedrag wel enigszins te verklaren is. Ze weten niet hoe ze zich normaal moeten gedragen want niemand heeft ze dat aangeleerd.

1 like

Ik kan niet wachten, heel benieuwd

10 likes

Oh zin in!!

1 like

Iemand al Maternal gekeken op npo? Het is een beetje working moms (alleen minder humor) slash dag & nacht haha. Ik vind het tot nu toe leuk, leuker dan dag & nacht iig, hoewel die ook wel leuk was.

4 likes

Heb hem nog niet gezien. Lijkt me wel leuk! Ook wat luchtiger dan Dag & Nacht?
Die vind ik goed maar wel heftig om te kijken. Heb het nog geen een aflevering droog gehouden. Moet steeds terug denken aan mijn eigen bevallingen🄲

1 like

Ja wel luchtiger. Je ziet ook geen details volgens mij zoals een baby die eruit komt enzo zoals bij d&n en geen mensen met ontblote onderlichame. Dat is ook wel erg Nederlands volgens mij om dat zo frontaal in beeld te brengen. Het gaat ook niet alleen maar over verloskunde, juist niet. Gewoon over ziekenhuis en 3 vrouwen die er werken die net (na 1 tot 2 jaar na het krijgen van kind) weer gaan werken en hoe ze dat combineren. Heb niet echt emotioneel hoeven worden ofzo en ben nu bij afl 3 volgens mij. Er stierf wel iemand maar werd minder heftig in beeld gebracht bijv. Het is minder dramatisch. Maar wie weet komt er nog wat in de andere afleveringen.

Edit: oh oops toch een geboorte van dichtbij gefilmd haha….

4 likes

Hou zo van deze serie :pleading_face: (alleen Saar kan kapot vallen)

5 likes

Ik zat echt zo: 🫣

1 like

Het nieuwe seizoen van And just like that is weer zoo cringe…

Love it!

3 likes

Ik zie net dat het derde seizoen van sanditon zo op Bbcfirst komt. Is verder ook nergens te streamen. Voor de kostuumdrama liefhebbers :sweat_smile:

2 likes

Ja en ook die nieuwe personage die ze aan ons proberen op te dringen waarvan ik de namen niet eens weet. Ik wil gewoon Samantha :disappointed:

4 likes

Ik wilde SATC bingen maar het zijn pas twee afleveringen :disappointed:

1 like

Ja vreselijk. Slecht acteerwerk ook. En ik vind het jammer dat Charlotte en Miranda niet meer op hun ā€˜oude’ personages uit de serie lijken. Ze lijken wel persiflages van hun eigen personages.

1 like

Miranda was altijd zo heerlijk sarcastisch, maar dat is helemaal veranderd. Ik kijk nog om het kijken, maar de oude serie heeft echt mijn voorkeur!

3 likes

Iemand al begonnen aan Delete?

1 like

Een deel van the Witcher seizoen 3 staat op Netflix. Dit is dan het laatste seizoen met
Henry Cavilli’s kleine tepels. :cry:

4 likes