Serietopic #5

Hebben jullie de ZOOP-reünie al gezien (op Videoland)? Niet heel boeiend maar wel wel leuk nostalgisch

3 likes

Dertigers 11 / niet heel erg spoiler

ja bart was juist een beetje de carmen in de relatie met lot (cool dad, niet streng).

2 likes

Willen jullie de aflevering erboven zetten? @Sproetjes

1 like

Tranen wegslikken, ik heb gewoon keihard zitten janken.

@Tamara dit is echt een van mijn lievelingsseries (en ik heb normaal gezien echt een hekel aan steve martin, dus ik was heel sceptisch!). S1 is veel beter dan S2 maar die is nog steeds heel leuk. Heb af en toe echt bijna in mn broek gepiest van het lachen.

En s3 is met meryl streep😱

4 likes

Haha ja maar ik wist dat dat ook zou gebeuren dus probeerde daar niet aan toe te geven 🥹

2 likes

Na de gemixte reacties over Dertigers was ik wel nieuwsgierig en zappte net toevallig langs.

Deze guy is wellicht niet representatief voor de hele serie maar dit was wel heel eendimensionaal lol:

Samenvatting

(weet niet of dit een spoiler is)

1 like

Nee, haha! Hij komt letterlijk alleen in dit laatste seizoen even kort voor.

4 likes

Ik had al zo’n vermoeden haha

2 likes

Is de Vlaamse Dertigers ook de moeite waard? Want in de beschrijvingen van de afleveringen lijkt het praktisch hetzelfde. Dus echt spannend zijn de verhaallijnen dan niet meer (niet dat ik bij de Nederlandse op het puntje van mijn stoel zit)

De vlaamse versie is het origineel, verhaallijnen zijn idd hetzelfde, soms zijn het andere namen (Tine ipv Lot). Ik vind het leuk! En wij zitten 1 of 2 seizoenen verder dacht ik, laatste seizoen is met een andere cast en nieuwe verhaallijn

4 likes

Heb nu alle afleveringen van t laatste seizoen Black Mirror gezien en ik moet zeggen dat het me allemaal wel meeviel na alle kritiek overal.
Het was zeker niet geweldig, maar het keek prima weg (Behalve “Mazey Day”, dat was verschrikkelijk).

Wat wel enorm ontbreekt is de visie, het hele concept van de serie. De 1e aflevering uitgesloten heeft het verder niks met Black Mirror te maken…alsof ze gewoon een paar spannende verhalen over hadden en het er maar in hebben gepleurt.

5 likes

Ik heb alleen de vlaamse gezien en vond alle personages toch zó godsgruwelijk irritant. Kon het gewoon niet meer aan. Dus misschien ligt dat aan de vlaamse maar ik ben bang dat het eigenlijk hetzelfde is bij de nederlandse haha. Als je daar bij de NLse geen last van had dan is het oke denk ik

2 likes

Ik zie dat Mazey Day ook een 5.3 op IMDB heeft. Vooral de “plottwist”: weerwolf vond ik zó niet black mirrory. Ik miste bij dit seizoen (en sowieso de laatste seizoenen) dat een aflevering nog dagen/weken in je hoofd blijft zitten. Ik denk nog steeds soms aan die aflevering met de prime minster en die aflevering met die jongen die alle opdrachten moest uitvoeren omdat hij gechanteerd werd (volgens mij is dit allebei seizoen 1/2).

Ik moet zeggen dat ik die aflevering met die demon wel entertainent vond maar niet perse black mirror, beetje wat jij zegt dat het concept van de serie mist.

8 likes

Dit vind ik ook wel! Het was allemaal vrij tam en er was niet echt een ‘shock’ moment. Het was allemaal vrij netjes en binnen de lijntjes.
Oh en die aflevering “Demon 79” heb ik dus net gezien en vond ik ook erg vermakelijk, snap wel dat sommigen het te ridicuul en flauw vinden maar ik vond het een leuke wegkijker. Wel echt een aftreksel van vorige, betere afleveringen.

2 likes

Ja ik vind de afleveringen meer passen bij een serie als cabinet of curiosities dan black mirror

2 likes

Ik had een interview gelezen met de schrijver, waarin hij aangaf bij dit seizoen bewust te willen afwijken van de eerdere verhaal lijnen. Iets van dat de hele “AI kan gevaarlijk zijn” social media dystopian kaart beetje uitgekauwd raakte

2 likes

Ik heb alleen de Nederlandse gezien en hoewel best vermakelijk, vind ik het acteerwerk en de dialogen echt tenenkrommend slecht. Als dat in de Vlaamse beter is (moet toch haast wel) wil ik het misschien nog een kans geven.

Vind oogappels bijv veel beter geacteerd dan dit.

3 likes

Credits naar mijn vriend voor het opmerken, maar hoe erg loopt Joy voor lul met zijn bretels én broekriem! Dan heb je het concept ‘broek ophouden’ toch echt niet begrepen

4 likes

Ik ben nu bij dertigers s2 en vind vooral pieter, marieke, lot, bart en mike erg slecht. De rest ook slecht maar nog wel te doen. Ik kijk gewoon door omdat het wel lekker wegkijkt al die verhaallijntjes maar het acteerwerk is idd echt verschrikkelijk.

3 likes

Ja spot on! Ik heb me zeker wel vermaakt, want ik hou gewoon van dit type serie, maar het was niet zoals eerdere seizoenen. Mijn vriend haakte daarom ook af, want creepy hoeft voor hem niet.

2 likes