Serietopic #5

Ik volg een paar dingen in Oogappels s5 niet maar vgm is dat in die kerstfilm naar voren gekomen en die heb ik niet gezien. Bijv is Tim vreemdgegaan met zijn collega Jasmijn? En die vader van Marcel was ook ziek ofzo?

Zijn er in die film nog andere dingen gebeurd die handig zijn om te weten?

Niet vreemdgegaan, wel gezoend al zegt 'ie van niet.

Ook zijn ze verhuisd en vierden ze kerst met alle ouders en aanhang, en rookten Tim en zijn vader een joint.
Hansje kwam tijdens kerstshoppen haar ex tegen en die had een nieuwe vriendin, daar was ze erg verdrietig om.
Lieke vierde kerst niet maar werkte in een bar en heeft vervolgens met haar vrouwelijke collega een luxe hotel geboekt en de nacht doorgebracht.

De vader van Marcel was niet ziek maar kreeg een hartinfarct terwijl hij kerst vierde bij Carola en Marcel.
Fabie en die New Kids jongen (sorry ik kan hem echt niet anders zien dan Gerrie :rofl:) waren in de Ardennen ondergesneeuwd en vierden kerst noodgedwongen samen. Pip, Mees en Nina vierden kerst met zijn drieƫn. Toen Fabie eenmaal thuis was vierden ze kerst opnieuw met haar.

Verder vooral veel geruzie aan tafel tijdens kerst bij Erik thuis, die eigenlijk kerst niet had willen vieren.

5 likes

Ik dacht ook al dat ik wat gemist had :dotted_line_face:

3 likes

Mocht je NPO plus hebben, het is nog terug te kijken en heet Kerstappels.

Maar tim heeft het wel aan dina opgebiecht van jasmijn? (Dina is trouwens enige die super slecht acteert)…

3 likes

Nee hij heeft wel gezegd dat Jasmijn zei dat ze verliefd op hem was, en toen Dina vroeg ā€˜hebben jullie gezoend???’ zei hij nee, en die leugen heeft hij sindsdien in stand gehouden.

Ahh dankje voor het uittypen! Dit verklaart wel de spanning tussen Tim en Dina

Vind die scenes met lodewijk dit seizoen echt zo :broken_heart: echt wachten tot 't misgaat. Sowieso wel veel ellende nu, niet echt een bingeserie haha vind 1 per dag wel genoeg (heb dit weekend 6 afleveringen van seizoen 4 gekeken lol)

5 likes

True, ik vind alleen ook echt die zoon van Fabie kapot slecht acteren

1 like

Ik moest bij aflevering 1 al janken, dat Chris afscheid nam van Merel :pleading_face:

7 likes

Nou die dochter anders ook, echt een doorn in het oog in die serie vind ik. (Heb trouwens wel het hele seizoen ook al gebinged haha)

2 likes

Veel van de ouders van de Oogappels-volwassenen acteren ook vrij beroerd. De moeder van Erik bijv. Ik cringe altijd zo bij die tussenstukjes

4 likes

Hahaha same, ik skip ook al die tussenstukjes van de ouders als ik heel eerlijk ben, vind die echt niet boeiend

4 likes
Vraag over Oogappels aflevering 1 van dit seizoen

Aan het eind van deze aflevering zegt Marcel tegen Carola dat hij weggaat. Voor mij kwam dat heel onverwachts, maar nou vraag ik me af of er in de kerstfilm of in het vorige seizoen al tekenen van waren dat dat ging gebeuren? Dat de relatie niet liep?

Niet dat ik weet en heel het seizoen is er ook geen verklaring voor

2 likes
Oogappels Marcel

Wat ik me kan herinneren waren er in het vorige seizoen al wat kleine irritaties, vooral vanuit zijn kant. Vanaf dat zij ziek was/ongeluk had dacht ik…

2 likes

En carola was ook vreemdgegaan met die verpleger?

5 likes

Marcel Oogappels

Samenvatting

Was ook niet vorig seizoen dat hij al ongelukkig was en eigenlijk naar buitenland wilde en niet meer in de fietsenwinkel wilde werken, maar toen samen die loods hebben gekocht.

1 like

Nog een Oogappels vraag maar wat doet Erik ook alweer voor werk? Zie ā€˜m nooit meer werken maar hij zwemt wel in ā€˜t geld. Bij Merel was ā€˜ie huisvader toch

1 like
oogappels geld

ik weet het niet precies maar vast iets duurs consultant financieel zaken achtigs want het ziet eruit als een duur kantoor en was ook iets mer Chinese zakenlui toch
Z’n ouders zien er ook zeer vermogend uit dus het zal geen opbouw vanaf 0 hoeven zijn geweest.

oogappels geld 2

ik vind het wel altijd gruwelijk irritant hoe onrealistisch series/films zijn over geld, het slaat toch nergens op dat Mees met pakweg 19 jaar ofzo een ruim appartement met 2 slaapkamers kan huren voor nog geen 700 euro ofzo of hoe veel was het ook alweer, dat is toch ook in Amersfoort niet reƫel, laat die gast lekker een kamer huren in een gedeeld huis zoals echte 19-jarigen.

6 likes

Hij had dat huis ook binnen een week ofzo :laughing: Valt mij ook op, vooral in 't laatste seizoen, dat veel onrealistisch is. En ze maken vaak hele tijdsprongen, wel jammer

3 likes