Serietopic #5

Vraag over Oogappels aflevering 1 van dit seizoen

Aan het eind van deze aflevering zegt Marcel tegen Carola dat hij weggaat. Voor mij kwam dat heel onverwachts, maar nou vraag ik me af of er in de kerstfilm of in het vorige seizoen al tekenen van waren dat dat ging gebeuren? Dat de relatie niet liep?

Niet dat ik weet en heel het seizoen is er ook geen verklaring voor

2 likes
Oogappels Marcel

Wat ik me kan herinneren waren er in het vorige seizoen al wat kleine irritaties, vooral vanuit zijn kant. Vanaf dat zij ziek was/ongeluk had dacht ik…

2 likes

En carola was ook vreemdgegaan met die verpleger?

5 likes

Marcel Oogappels

Samenvatting

Was ook niet vorig seizoen dat hij al ongelukkig was en eigenlijk naar buitenland wilde en niet meer in de fietsenwinkel wilde werken, maar toen samen die loods hebben gekocht.

1 like

Nog een Oogappels vraag maar wat doet Erik ook alweer voor werk? Zie ‘m nooit meer werken maar hij zwemt wel in ‘t geld. Bij Merel was ‘ie huisvader toch

1 like
oogappels geld

ik weet het niet precies maar vast iets duurs consultant financieel zaken achtigs want het ziet eruit als een duur kantoor en was ook iets mer Chinese zakenlui toch
Z’n ouders zien er ook zeer vermogend uit dus het zal geen opbouw vanaf 0 hoeven zijn geweest.

oogappels geld 2

ik vind het wel altijd gruwelijk irritant hoe onrealistisch series/films zijn over geld, het slaat toch nergens op dat Mees met pakweg 19 jaar ofzo een ruim appartement met 2 slaapkamers kan huren voor nog geen 700 euro ofzo of hoe veel was het ook alweer, dat is toch ook in Amersfoort niet reëel, laat die gast lekker een kamer huren in een gedeeld huis zoals echte 19-jarigen.

6 likes

Hij had dat huis ook binnen een week ofzo :laughing: Valt mij ook op, vooral in 't laatste seizoen, dat veel onrealistisch is. En ze maken vaak hele tijdsprongen, wel jammer

3 likes

Volgens mij was het in seizoen 1 zo dat er werd gezegd dat ie een eigen bedrijf had wat ie voor veel geld had kunnen verkopen ofzo

2 likes

Ja ik vond dat echt heel dom!!!

En die Max hoe oud is die nou eigenlijk? In de eerste seizoenen is het nog zo’n knulletje maar ik het latere seizoen lijkt hij een jaar of 15 toch,
Maar hansje is zelf 18 ofzo, dus die meiden zijn toch nog super klein als Tim en Merel uit elkaar gaan, en toch hebben ze het allemaal de hele tijd ook over allemaal herinneringen aan voor de scheiding en tijdens de scheiding, dat kan amper.

Buiten m’n irritaties vond ik het wel weer een vermakelijk (en soms sip) seizoen hoor!

4 likes

Ja lijkt wel alsof ze dit seizoen de tijdlijn niet helemaal op orde hadden

2 likes

Over je tweede geld spoiler van oogappels

Samenvatting

Ik dacht eigenlijk dat dit een opzet was naar een jongvolwassene die niet met geld om kan gaan en geen idee heeft hoe de wereld werkt. Dan vond ik het nog wel oké en anders meer wereldvreemd dan de realiteit. Net als die kamer van de oudste dochter van Merel.

2 likes

Dit dacht ik ook!

1 like
Samenvatting

Ik had wel verwacht dat ze er iets meer mee zouden doen, dat hij erachter zou komen dat alleen wonen niet zo makkelijk gaat etc en dat hij niet genoeg geld zou hebben voor gelijk zo’n appartement. Fabie had het ook over dat hij moest kijken naar wat al zijn uitgaven/inkomsten zouden zijn maar dat wilde hij allemaal niet. Het enige wat hij zei was dat hij wat meer moest letten op zijn geld en dat alles zo duur was maar verder lukt het hem gewoon. Beetje onrealistisch ofzo. Maar misschien komt het nog in het volgende seizoen

3 likes
oogappels geld nog steeds

Ja snap wel wat je zegt en het had best een sterke verhaallijn kúnnen zijn maar dat komt totaal niet uit de verf. misschien komt het nog haha, ben benieuwd of we straks mees in de schulden zien.
Maar het onrealistische is gewoon dat een jochie van 19 ofzo nooit binnen zo’n korte tijd aan een 3-kamerwoning kan komen en een 3-kamerwoning zou gewoon nooit 700 euro ofzo kosten.
Dat is suspension of disbelief voor de serie maar ik vind het heel irritant :sweat_smile:

2 likes

Ok ik heb Oogappels s5 uit ik wilde er gewoon vanaf zijn haha

Ik vond het best een verdrietig seizoen? Heb het idee dat ze er heel veel in hebben willen proppen zodat iedereen wel wat had, en dan die gekke tijdsprongen steeds. En er zat ook minder humor in

Wel echt een mooi einde met Merel, Hansje en Lieke :mending_heart:

Ik vond de verhaallijn van Erik en z’n vader ook mooi om te zien, zo’n goede acteur. En dan dat einde dat hij z’n speech voorleest aan Merel en dat die ook echt zo bij haar binnenkomt :sob:

En Carola en Marcel, die break-up had van mij niet gehoeven hoor, zo jammer, en zag dit totaal niet aankomen ondanks dat Marcel vorig seizoen wel eens heeft laten vallen dat 'ie niet zo lekker ging. Carola speelde dit wel echt zo goed hé, kwam echt binnen wauw

En die verhaallijn van Dina en Tim vond ik het stomst maar ik vind haar ook de minst leuke actrice

5 likes

Black bird op Apple TV is echt zo goed, in 2 dagen uitgekeken. Nu weer in een zwart gat :smiling_face_with_tear:

2 likes

Severance kan ik aanraden, of heb je die al gezien?

2 likes

Heeft iemand hier poldark gezien? Is dat een aanrader?

2 likes

Ik, ja ik vond het heel leuk! Vooral als je van bijv Outlander of andere historische (fictie) series houdt

3 likes