Serietopic #5

Ja sowieso! Waar kan je dat kijken?

2 likes

NPOPlus en NLziet

2 likes

Heeft iemand de serie Wolf gezien op HBO? Hij is echt raar en spannend tegelijk, wel een tip!

@Vuile_bitch Random tag, maar als ik over iets aan het obsessen ben ga ik al het mogelijke opzoeken haha en daardoor kwam ik bij jou uit. Ben wel benieuwd of je als One Piece fan de liveaction al gekeken hebt en wat jouw mening daarover is? En of je de manga’s hebt gelezen haha

De geanimeerde ga ik ook proberen, ik twijfel nog over de manga’s :sunglasses:

1 like

Vond de 1e 2 afleveringen van Liebes Kind best goed maar ik zit me echt door de rest heen te worstelen joh, snap soms ook niet meer wie nou wie is en/of kent omdat je door dat langzame geniks de draad kwijtraakt. Slechte spanningsboog.
Ga t wel afkijken want wil wel gewoon weten hoe t nou zit.

1 like

Nee goeie! Ga ik doen thanks!

3 likes

de manga heb ik niet gelezen! maar LOVE de live action!!! het is zo leuk en de personages worden echt goed neergezet vind ik. heb je de live action gekeken en de anime niet?

5 likes

Ik heb de manga’s gelezen (tbf de afgelopen 10 jaar snel via scans online) en ik ben echt heel erg enthousiast over de live action! Ik heb de eerste drie afleveringen gekeken. Je kunt merken dat Eiichiro Oda eraan mee heeft gewerkt, ik vind de personages verrassend goed gecast/leuk en het verhaal is erg trouw aan het origineel. Echt leuk!

@Foucher ik zou je de manga eigenlijk niet per se aanraden, tenzij je echt héél erg fan bent en niet genoeg kan krijgen van de serie. Het is echt zinloos lang geworden, in de tijd dat je OP bijleest kun je een hoop spannendere manga’s lezen die wèl een einde hebben. :skull: Als je zegt wat je leuk vindt wil ik wel een lijstje aanraders voor je maken!!!

8 likes

Is het het waard om de anime te kijken of is alleen de live action genoeg? Ik zag namelijk dat de anime meer dan 1000 episodes is :smiling_face_with_tear:

Haha ja kweenie, het hangt natuurlijk heel erg af van wat je zelf leuk vindt! Ik keek de anime toen ik 9-15 was en ben erna afgehaakt, omdat ik begon met de manga en die voorloopt op de anime. Ik vind het op zich wel grappig, luchtig vermaak met bizarre personages, maar zou zelf geen 450 uur in het kijken willen stoppen (en ik zou je niet aanraden om alleen het begin te kijken want hallooo, natuurlijk wil je erachter komen wat de One Piece is :weary:).

Ik zou je Samurai Champloo aanraden als je zin hebt in een grappige anime die gaat over een bij elkaar geraapt zooitje mensen met een leuke groepsdynamiek en dramatische backstory’s die rare dingen meemaken. Of Cowboy Bebop, die is wat serieuzer, maar echt heel goed! Allebei hebben ze 26 afleveringen.

2 likes

Oogappels:

OMG heb me toch een potje zitten janken tijdens die laatste aflevering, wat een verdrietig seizoen eigenlijk. :pleading_face:

6 likes

Er is een nieuw seizoen van sex education.

27 likes

Heb dit weekend (bijna) niks op de planning, kannie wachten :orange_heart:

1 like

Nieuwste seizoen topboy net afgekeken en omg :pleading_face: zo jammer dat dit de laatste is.

1 like

Ik vond het teleurstellend

1 like
Oogappels

Vind echt dat ze het zo goed gedaan hebben dit seizoen. Stevige verhaallijnen (zeker rondom Erik en Merel), qua thematiek rondom opvoeding en ouderschap blijft het boeiend ook nu meerdere kinderen uit huis zijn. Ken echt geen enkele Nederlandse serie waarin ze in seizoen vijf nog niet over de piek heen zijn.

Edit: Kan me ook totaal niet storen aan dat het onrealistisch is op gebied van geld of tijd. Het is een serie, het zijn karakters. Ik ken sowieso geen gezinnen waarin een alleenstaande moeder van twee tieners zonder noemenswaardige baan een ruime goed gerenoveerde jaren ‘30 woning bewoont.

11 likes

Waarom? Het was een minder goed seizoen dan de vorige, dat vind ik wel, maar heb me nog steeds vermaakt.

1 like

Mijn vriend vond het iig echt echt een rot einde. Vond de serie heel goed maar het einde heeft het wel minder gemaakt.

4 likes

Spoiler topboy

Hmm ik weet niet. Ik vond het wel een beetje een gehaast seizoen. Niks meer over Ruben gehoord. Net alsof Aaron niet meer bestaat. En in dit seizoen zijn er 3 aflevering lang issues met de Ieren en dan bam opeens niet meer. En alle personages zoals wij die kennen doen opeens gekke dingen die heel out of character zijn. Jaq is de loyaalste, eerlijkste, maar toch steelt zij van Sully. Rouw doet gekke dingen met je, maar is gewoon niets voor haar vind ik. Dushane was altijd de rationeelste en dit seizoen doet ie opeens gekke dingen uit emotie. Maaarr ondanks dat alles zat ik er nog steeds echt in en kon ik niet stoppen met kijken. Het einde vind ik op zich bevredigend. Beide dood. Dat moest sowieso vind ik. En dat we niet weten wie Sully heeft vermoord vind ik op zich een goede keuze. Genoeg opties, toch Stef? Jaq? Een van de Ieren? Juist leuk dat we het niet zeker weten/

Helemaal hierom. Veel te gehaast, beslissingen nemen die een personage normaal niet zou nemen. Zaken helemaal overslaan of het er niet over hebben.

3 likes