Serietopic #5

Ik vond het eigenlijk verrassend vermakelijk, ben ook benieuwd naar de andere afleveringen vanavond.

Goosebumps A4

Al vond ik de aflevering met die wormen echt verschrikkelijk slecht.

Het is geen mega hoogstandje, maar dat alles verbonden is vond ik leuker dan al die losse afleveringen vroeger. En ook leuk dat de verhalen net even wat anders zijn dan vroeger!

1 like

Het nieuwe seizoen van Lupin vond ik echt heel leuk! Nu weer wachten… Ik dacht tot het laatste moment dat dit het het laatste seizoen zou zijn, maar toch weer een plottwist. :eyes:

9 likes

Wow de laatste aflevering van de twaalf

Had totaal niet verwacht dat Romy de tweede persoon zou zijn, eerder Dennis of den onkel

heb nog niet gekeken maar nu is het plots wel duidelijk waarom ze die advocaat van Julie betaalde

4 likes

Is leuk! Lijkt beetje op dag & nacht

2 likes

Dag en Nacht is wel wat serieuzer toch?

Yep en wat beter gemaakt, maar doet me er wel aan denken omdat het ook weer te maken heeft met verloskunde/gynaecologie en de enorme werkdruk en andere problemen die ze daar ervaren

Een paar maanden terug las ik hier veel over Dertigers. Wist dit weekend even niet meer wat te kijken en ben daarom hiermee begonnen. In 2 dagen een heel seizoen gekeken. Wat een geweldig verslavende serie! Zoveel herkenbare situaties, maar dan wel met een flinke dosis extra drama. Dank aan de tipgevers!

4 likes

Ja, dat van Romy kwam bijna uit het niets, veel te weinig op gefocust tijdens de reeks. Ik vond het zo erg voor Anton, zijn dochter zit gewoon te vertellen wat er echt is gebeurd en zij mag naar huis maar hij zit hoogstwaarschijnlijk nog een paar jaar achter de tralies.

5 likes

Ik ben dan misschien weer naĆÆef maar las het einde wel dat Julie toch de waarheid is gaan vertellen waardoor er een nieuw proces voor Romy zou kunnen komen?

Ik ben het voor een stuk wel eens met @Eddie betreffende de juryleden, ik heb niet het gevoel dat er ook maar iets voor hen veranderd is. Catherine heeft een nieuwe vriendin gemaakt, maar wel met dure kostprijs.

1 like

Er is geen garantie dat er een nieuw proces voor het hof van cassatie zal komen. Alles hangt echt af van hoe sterk het dossier tegen Romy zal zijn. Jammer dat wij dat nooit gaan zien.

4 likes

12

Godsamme wat vond ik alle scĆØnes met Catherine pijnlijk om te zien.

5 likes

Nee klopt, maar ik denk dat daar ook wel de kracht van een open einde in zit waar iedereen zijn eigen interpretatie aan kan geven. Ik interpreteerde het zo omdat die irritante advocaat van Romy nog even werd geciteerd als ā€œwie geloofd die Julie nu nogā€ of iets in die trant. Uiteindelijk zouden ze enkel een nieuwe check moeten doen voor DNA sporen denk ik?

vergelijking met seizoen 1 Ik denk wel dat ze iets te ver gegaan zijn hoor. Als ik het me in seizoen 1 goed herinner was er lang discussie over de tweede moord waar ze voor vrijgesproken werd en dan was ontknopen gewoon dat ze de advocaat naar het missende bewijsstuk heeft gewezen? Dat is ook een groot element waar we geen info over kregen tot het einde maar het had wel onderbouwing met het personage.

1 like

Ik ga je spoiler van seizoen 1 nog niet lezen want ik moet er zelf nog aan beginnen.

1 like

De twaalf seizoen 1

Ik vond het in seizoen 1 heel sterk in beeld gebracht hoe je soms echt tot op het einde niet zeker kan weten of ze het wel of niet heeft gedaan, en hoe haar eigen advocaat dus met zoiets omgaat. Dat was heel interessant. Dit seizoen vond ik wel minder denk ik, wel heeel gruwelijk en naar maar misschien moet dat om niet hetzelfde kunstje te herhalen.

4 likes

Is iemand hier begonnen met ā€œbodiesā€ op Netflix? Het pakt me op zich wel, maar weet nog niet helemaal wat ik ervan vind eerlijk gezegd.

Ja! Ik vind het wel intrigerend. Heb nu 3 afleveringen gezien en nog geen idee wat er nou aan de hand is. :sweat_smile:

1 like

12

Er zat een subtiele hint in die mij niet echt losliet waardoor ik Romy wel verdacht naar het einde toe, namelijk dat kettinkje met ā€œforeverā€. Dat was te belangrijk want werd regelmatig in beeld gebracht dat het zo dierbaar was voor Julie. Julie was iemand aan het beschermen die belangrijker voor haar was dan haar vader. Dat kon denk ik enkel Dennis zijn, maar daar was dat kettinkje te kinderlijk voor. En vanuit die gedachtegang had ik Romy wel op m’n lijstje…

3 likes

Ja ik ben wel iets verder en hoe langer ik erover nadenken hoe vreemder ik het allemaal vind, haha. Het pakt me wel maar het is een beetje vreemd

1 like

Klopt het dat ā€˜Bodies’ iets wegheeft van ā€˜Dark’? Dat lees ik her en der. Ben dan wel benieuwd!