Serietopic #5

Ik zou beginnen bij het eerste seizoen van Christopher Eccleston, dus idd het 2005 seizoen. En anders sowieso bij het eerste David Tennant seizoen, maar dan mis je het begin van de Rose-Doctor relatie. Er zijn wel wat mindere afleveringen, maar dat is in elk seizoen.
David Tennant is en blijft mijn favoriete Doctor, maar Eccleston was ook tof, en Matt Smith is ook geweldig, en ik vond Peter Capaldi ook leuk. Jodie Whittaker heb ik maar een paar afleveringen van gezien, vond haar goed, maar de afleveringen niet, maar ben aan een rewatch bezig en ga het wel doorzetten dit keer (ben nu bij het eerste seizoen van Capaldi, is ok, maar weet dat het daarna beter wordt). Ben heel benieuwd naar de nieuwe Doctor van Ncuti Gatwa ook!
Oh, en Blink is inderdaad wel een van de beste afleveringen, zelfs voor mensen die echt niks met Doctor Who hebben verder een aanrader.

6 likes

Waarom ben jij zo agressief??? (insert stem van Tamara)

3 likes

Waar kijk je Fargo? Ik ging uit van Netflix maar daar staat-ie niet op en Justwacht vertelt me dat het niet te streamen is.

Volgens mij Videoland!

3 likes

Oh, dank jullie wel!

1 like

Is het te volgen als je het vorige seizoen over slaat? Ik vond die volgens mij ook minder en heb niet afgekeken dacht ik.

Ja! Elk seizoen is een heel nieuw verhaal dus je kan ze afzonderlijk kijken.

2 likes

Ik ben met shameless begonnen maar vind het maar mwah. Wel vermakelijk maar niet echt boeiend. Wordt het nog beter? Ik ben bij aflevering 4

Ik heb gisteren de docu serie “love has won, the cult of mother god” afgekeken. Jeetje wat een bizarre documentaire is dit zeg. Hebben meer van jullie deze gezien?

2 likes

In het documentaires topic gaat het er over

Ik volg dus The Real Housewives Of Amsterdam maar ik dacht eerst dat het over o.a. rijke mensen (die toevallig ook nog moeder zijn) ging maar sommige van hun hebben helemaal niet heel veel geld? Neem sowieso Hella maar sowieso schijnt Cherry-Ann de enige te zijn met een flink vermogen. Ik snap het programma niet meer. Wie mogen meedoen aan zulke programma’s?

Vrouwen die voor drama zorgen.

1 like

Over RHOAMS, Djamilla is inderdaad een beetje heftig maar ik erger me meer aan Maria en Tamara. Tamara met die rare opmerkingen en Maria loopt te stoken. Weet niet precies meer hoe het zat maar twee deelneemsters hadden 1 op 1 iets uitgepraat maar van Maria moest dat toch echt en plein public en toen ging het weer mis volgens mij haha

3 likes

dat is zo bij alle housewives, oude seizoenen was wel echt meer documentairestijl reality van rijke vrouwen maar heel het concept is zo populair en lucratief geworden dat tegenwoordig heel veel mensen een gigantisch glazen huis bouwen om gecast te worden en dan uiteindelijk er hun belangrijkste inkomen van proberen te maken

als er meerdere seizoenen zijn is het altijd heel duidelijk als iemand iedere keer van woonplek verandert (huren voor de filmperiode)

1 like

Maar bij de Nederlandse toch wel erger dan de Amerikaanse heb ik het idee?

ik kan amsterdam niet kijken dus geen idee maar de amerikaanse serie is ook wel triestig tegenwoordig hoor, wat me direct te binnen schiet:

• monica in SLC woont letterlijk in een kleine bungalow en heeft belachelijk veel rechtszaken tegen zich voor onbetaalde rekeningen;
  • Gizelle en Robyn uit Potomac hebben jaren gedaan over eindelijk een (lelijk) huis te kopen terwijl heel de ‘stad’ werd gepresenteerd als een extreem affluente regio;
  • half de nieuwe New York cast probeert zich rijker voor te doen dan ze zijn, zeker Sai met haar totaal niet zo grote influenza following en zogezegd gekocht maar eigenlijk gehuurde brownstone.

De enige franchise die momenteel beschikbaar is waar iedereen oprecht rijk overkomt is Miami eigenlijk.

3 likes

Ja ik kijk ook niet alle franchises maar had het idee dat je ook al snel als real housewife “mag” meedoen als je in bepaalde kringen verkeert. Of dat nu is omdat je semi celebrity bent, of je ex-man van adel was (countess) of ex-sporter of arts etc. Dus niet dat je het dan per se slecht hebt.
Blijft lastig ook bij de NL versie om te begrijpen hoe welvarend ze echt zijn omdat veel ook in scène is gezet:

2 likes

Ja klopt wel maar dat is ook wel gewoon een groot deel van geld hebben, maar zeker in het begin werd er ook wel echt gezocht naar een groep mensen die elkaar iets of wat kenden terwijl je tegenwoordig echt overduidelijk merkt dat mensen elkaar bijna voor de eerste keer zijn bij introductie als vriend van.
betreffende Amsterdam moet ik ook wel zeggen dat ik Nederlandse reality over het algemeen al heel snel nep over vind komen, deze week Echte Meisje in de Jungle gekeken en dat kwam ook totaal niet geloofwaardig over met hoe het gestructureerd werd.

1 like

Ja ik heb al die andere versies nooit echt gekeken of nou ja wat stukjes dan op YouTube maar ja ik ben nu bij de Amsterdam versie blijven hangen toen ik uit nieuwsgierigheid ging kijken haha.

2 likes

:joy: goh

2 likes