Serietopic #5

Heel veel van deze serie is echt gaar als je er met de bril van nu naar kijkt.
En onrealistisch, niet inclusief (4 witte vriendinnen in multi ethnische NY!?!) etc. Maar toch had het wel goeie verhaallijnen over vriendschap en relaties, trouwen etc die je niet snel in andere series zag. En ook wel verfrissende kijk op bijv geen kinderen willen (zoals Samantha en Carrie deels), homosexualiteit (vriend op middelbare school voelde zich echt begrepen door deze serie), veel scènes met hele mooie kleding (werd later heel erg over de top) en NY feestjes etc, dus ik keek het wel heel graag!

Charlotte is de typische WASP, ik vond haar wel geinig omdat ze soms zo in conflict komt met haarzelf. Carrie was destijds leuk maar vind ik nu echt irritant om terug te zien.

Ook missch bij gebrek aan beter, maar snap dus juist wel goed waarom dit destijds zo een hit was (en nog steeds in sommige kringen, maar nieuwe serie vind ik stom, toch blijf ik het kijken). En de films zijn al helemaal een belediging voor de og serie

7 likes

2024 begint goed met 2 afleveringen echte meisjes in de jungle :joy::snake:

(Er is nog steeds geen reality topic toch?!)

5 likes

Zit ook te kijken en iedere minuut denk ik eigenlijk “waarom kijk ik dit” :joy::joy::joy:

Wat zijn sommige echt weer vreselijk

1 like

Je haalt wel goede argumenten aan die ik voo een groot deel ook wel zie hoor. Ik snap en begrijp dat je de serie niet zomaar door een lens van 2024 mag bekijken, ik kan dat ook wel makkelijk van me afzetten. Ik vond het qua kwaliteit wel heel irritant hoe het echt geflipflop was als je kijkt naar Miranda en Steve en Carrie en Big. Ironisch genoeg vind ik Charlotte nog et beste geschreven van allemaal omdat er een duidelijke lijn bij haar zit. Het laatste seizoen was wel echt slecht vind ik, de verhaallijnen werden heel gaar en onlogisch zoals Samanta’s kanker en Carrie haar Parijs tripje.
Ik ben wel blij dat ik de serie gekeken heb hoor, heb met momenten wel goed kunnen lachen er mee. Nu op zoek naar de films om te aanschouwen als ramptoerist. Ik heb wel toevallig een trailer van And Just Like That gezien en het voelde al heel raar dat het totaal niet meer de structuur lijkt te hebben van de OG serie waar half de aflevering zich altijd afspeelde aan de brunchtafel.

2 likes

Echt heerlijk weer. Michella is toch wel de grootste kleuter die er rondloopt maar ik geniet er wel weer van.
Lesley vond ik in EOTB al amazing en nu ook weer, zij is altijd zo unbothered.

4 likes

Ja eens! Vind haar ook een leuke toevoeging, best nuchter ook - zeker vergeleken met de rest haha

1 like

Wilde even Slow Horses op Apple TV hier tippen. Met de acteur Gary Oldman. Echt een geweldig goede spionage serie over MI5.

Heb 3 seizoenen in een weekend gekeken (lig plat met de griep) maar echt lang geleden dat ik zo gegrepen werd door een serie.

2 likes

Jaaaaaaaaa! En seizoen 4 komt al in april of zo? En wat een aankondiging al in de trailer (“One of my team just died”)

Oh echt? Had wel gelezen dat ze de seizoenen back to back filmen waardoor ze dus sneller kunnen uitbrengen, maar had nog geen nieuwe datum gezien volgens mij. Zo fijn dat we niet een heel jaar moeten wachten :pray:

En die spoiler idd! :flushed:

Seizoen 3 was ook echt wtf. Dat in eerste instantie een test voor de MI5 zo verkeerd loopt en er nu zo’n 20 doden zijn? Wel jammer van Spider, vond hem echt irritant maar hij kon iedereen zo triggeren dat het ook wel leuk was om hem te zien, hahaha.

1 like

@Scorpiovibes al even hierop terug komend want ik heb de eerste film al gekeken en een stuk van de tweede, het enige goede uit de films tot nu toe is Liza :joy:

Haha ja, ik was ook best wel verbaasd dat Spider zo plotseling uit het verhaal verdween. Echt een personage that you love to hate. En sowieso veel dodelijke slachtoffers idd. April weet ik niet 100% zeker, dacht dat dat aan het eind van de trailer in beeld kwam. Maar omdat de boeken er al zijn kunnen ze makkelijker doorpakken met verfilmen wellicht?

1 like

Ik heb net Normal People op Npo plus ontdekt. Een aanrader voor mensen die van drama/liefdesverhalen houden

2 likes

Ik kijk sinds gisteren Mixte 1963 (of in het Nederlands: het voltaire college) op Prime. Gaat over een Franse jongensschool in 1963 waar voor het eerst meisjes op komen. Vgm ook de eerste jongensschool in Frankrijk waar dat gebeurde. Erg leuk!

5 likes

Ik heb wel eens dat ik verder wil met m’n serie op Disney+ en dat ik dan ineens een paar afleveringen verder ben (wat dus niet klopt) hebben anderen hier ook last van?

1 like

Zal hem missen want wie kan River nu nog zo irriteren verder? Hahahah. Ik hoop eigenlijk dat in het nieuwe seizoen Ho eruit gaat, vind hem echt vreselijk. En ze hebben hem nou ook niet echt nodig gehad dit seizoen. Die paar dingen die hij deed waren nu niet echt bijzonder… maar zal wel niet.

Het seizoen is al gefilmd, ze doen altijd alles back to back. Seizoen 1 en 2 achterelkaar en nu 3 en 4 (dus ze zijn al klaar). Ik las alleen dat de datum nog niet bekend gemaakt is, maar dat er een
kans is dat het pas in november weer op tv komt (net zoals seizoen 3). Ik hoop alleen niet dat we zo lang moeten wachten. :grimacing:

3 likes

Dank voor de tip! Lig helaas ook ziek in bed en ben begonnen met Slow Horses. Erg goed tot nu toe!

3 likes

Beterschap! Je hebt drie seizoenen dus je kan zo lekker uitzieken :heart:

1 like

Rhoams van vandaag oh my god. Zou echt van mn stokkie gaan als ik zou zien hoe tamara haken in haar gezicht krijgt, gatver

Hahhaa en famke louise leek zelf niet heel enthousiast over hun plaat

5 likes

Ik kan Famke niet zo peilen. Haar gezicht staat altijd overal hetzelfde. In Echte Meisjes precies hetzelfde. Vind het apart dat ze nu ineens met al die shows meedoet maar zal nodig zijn…

2 likes

Maar was het nu ineens toch de laatste aflevering? Ben niet verbaasd maar het sloeg toch echt nergens op ook die vooruitblik paar afleveringen geleden en nu ineens afgelopen

1 like