Serietopic #5

Ik ben qua films en series op dit moment helemaal in de 90’s beland. Ik heb nadat ik netflix op dit gebied een beetje heb “uitgespeeld” nu disneyplus genomen en zoveel leuk aanbod! ik twijfel alleen nu of ik met Buffy the vampire slayer of X-files moet beginnen? Allebei hebben best wat seizoenen… Andere 90’s aanraders zijn ook welkom haha.

3 likes

BUFFY

Angel is een spinoff ervan met ook nog 5 seizoenen, als je die wereld leuk vindt

5 likes

Het enige juiste antwoord!!! En dan de eerste periode even doorzetten af en toe. Was soms wel camp en het is natuurlijk in 1997 begonnen, dus 27 jaar oud. Je krijgt daar wel weer hele leuke dingen voor terug zoals Wentworth Miller die zit te Gameboyen. Maar in seizoen 1 zitten al een paar echte parels van afleveringen en in seizoen 2 weet je precies waarom je kijkt en wil je nooit meer stoppen!

Als je Buffy en Angel hebt gezien is daarna Alias op Disney ook echt leuk om te kijken. Jennifer Garner als dubbelspion voor de CIA, spannend en vol verkleedpartijen en actiescenes en een hele jonge Bradley Cooper. Dat begon in 2001. Ik zit na mijn tweejaarlijkse Buffy/Angel rerun nu daar middenin en is echt genieten ook.

5 likes

Twin Peaks

3 likes
Echte meisjes in de jungle afl 5

Shanta is echt zo ontzettend dom :joy: dat die boot dan zinkt en ze zegt dat Femke zwaarder is dan zij, zij heeft echt geen idee vd realiteit. Ook toen bij afl 1 met die bewerkte foto’s dat ze dan ontkent, wat een meid

3 likes

Ik snap haar ook niet, volgens mij wil ze gewoon lollig doen. En waar loog ze nou over want daar hebben ze het constant over ?
Of ging dat alleen maar om die foto’s ?

Kan er niks aan doen maar ik heb toch wel een zwak voor Michella hoor
Zouden ze echt Jacobien wegstemmen? Zij is heel goed steeds

1 like

Heeft iemand nog apple tv aanraders? Ik heb gezien: all for mankind, bad sisters, ted lasso, severance, slow horses, black bird, the morning show, en shrinking kwam ik niet lekker in

Dat ze kon peddelen misschien? Maar met de wijze woorden van Michella: Shanta zegt zoveel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jawel maar de afleveringen hiervoor zaten ze ook steeds van “ja ze liegt zoveel”

2 likes

Ik weet het ook niet! Maar denk dan met die foto en gewoon dingen waarvan Shanta gelooft dat het de waarheid is maar wat niet waar is :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

See, Silo en platonic. De eerstr 2 vond ik best goed, platonic is meer een luchtige serie maar ook wel leuk

Oh ik vergeet Hijack, die moet je sowieso kijken!

3 likes

Ik moet echt janken door aflevering 1 van die nieuwe frozen planet serie op npo bij dat stukje met dat kalfje, eerst uit zieligheid, dat ie zo de berg afrolt en die geluidjes omg :broken_heart: en toen uit pure blijdschap omdat z’n moeder toch nog kwam :cry: :cry: :cry:

Maar vet kut dat ik nog steeds niet op m’n tv via de app kan kijken trouwens

4 likes

Dikke tip: Mr Inbetween op Disney. Kijk m samen met vriend en dat is vrij uniek. Heerlijke mix van humor, beetje spanning, goede dialogen en heerlijk Australische accenten.

2 likes

Zoals hierboven genoemd is Hijack een aanrader. Verder moet ik zeggen dat ik Ted Lasso en The morning show het beste vind en die heb je al gezien, maar bijna alles wat AppleTV maakt vind ik best hoge kwaliteit dus het is niet gauw slecht.

-Defending Jacob
-Calls (heel anders dan je gewend bent want het is weinig visueel want je hoort alleen gesprekken. Het zijn hele korte afleveringen en toch vond ik het heel goed in elkaar zitten en heel freaky)
-The crowded room (beeetje langdradig maar wel goed geacteerd en interessant verhaal)
-Five days at Memorial (nasleep van hurricane katrina in een ziekenhuis, heel indringend!)
-Extrapolations (wat er zou kunnen gebeuren als klimaatverandering doorzet zoals nu voorspeld. Ene aflevering heel sterk, andere wat saaier, maar alsnog vond ik het wel goed)
-WeCrashed (nagespeeld waargebeurd verhaal over de oprichting van WeWork door een bizarre dude en zijn vrouw. Geweldig geacteerd.)

-Pachinko heb ik nog niet gezien maar schijnt erg goed te zijn en staat nog op mijn to watch list!

6 likes

Ik ben Gooische Vrouwen aan het kijken op Videoland. Wat een heerlijke serie met veel humor. Al kunnen sommige dingen nu echt niet meer (zoals bijv. alles rondom Tippi Wan).
5 seizoenen en 2 films, ik kan nog even voort. Las dat er later dit jaar een nieuwe seizoen komt, ben ik ook benieuwd naar.

4 likes

ik heb nu nog wat afleveringen gekeken en ik vind het echt pover ja, de enige boodschap die ik kan meepakken uit Kate en William is dat dit gewoon een geslaagde poging tot geniepig arrangeren is geweest van haar moeder. Ik heb mijn twijfels zowel bij de validiteit als de logica om dit in de serie te laten. We zien ook gewoon amper nog iets van Elizabeth heb ik het gevoel? Echt vage shit maar misschien daardoor was de aflevering over Margaret’s overlijden wel heel goed om te kijken, het acteerwerk was ook gewoon heel goed. Heel die fantasie van het Ritz vond ik wel echt heel overdreven, ik denk dat ze dit veel beter hadden kunnen doen met een échte anecdote. Staunton is wel zo een ongelooflijk goede acteur, hoe ze heel subtiel emoties kan overbrengen is echt geweldig om te zien en zo passend bij de rol die ze speelt.
Ik moet de laatste aflevering nog kijken dus ben benieuwd.

@Lady90 ik ben zo jaloers haha, ik wou het laatst ook gaan kijken omdat Streamz (belgisch platform) het had maar toen ik wou starten was het verdwenen. Echt stom want ik wou gewoon Claire van Kampen nog eens zien los gaan :sob: Ik erger me sowieso wel steeds maar aan dat de wildgroei aan streaming platformen steeds meer tot een willekeur aan licenties van programmas zorgt.

4 likes

Werd ook een beetje moe van dat Mac Donalds van Shanta de hele tijd. Meid nu weten we wel dat je van de Mac houdt

9 likes

Die verhaal lijn met William en Kate is bewezen foutief. Zij had al voor ze ging studeren een relatie. William zag haar voor het eerst bij de modeshow. En ze werden pas vrienden toen ze in hetzelfde huis gingen wonen. Toen was het al uit met het vorige vriendje van Kate. Alle elementen worden dus wel door de serie opgepakt, maar creatief ingezet en in een andere tijdlijn gezet voor een ‘spannend’ verhaal.

Eens met je analyse dat de verhaallijn steeds verder weg is van Elisabeth, al vond ik de laatste aflevering wel weer mooi. Maar nog meer dan andere seizoenen waren er ook veel “onzin” verhaallijnen, het Ritz, de Dodi-verhaallijn (dat Diana zwanger zou zijn, ten huwelijk gevraagd zou zijn, een ring hebben gekregen, etc). Ik vond ook Harry een een hele slecht gecaste, en weinig uitgediept personage. Maar de laatste aflevering en inderdaad die van Margaret zijn dan wel weer heel goed.

6 likes

Heerlijk! Had laatst ook oude afleveringen gekeken van Echte Gooische Meisjes. Geniaal en heerlijk jeugdsentiment.

2 likes

ik zit The Trust te kijken op Netflix en het is niet echt een spoiler maar gaat wel over iemand die er nog in zit in aflevering 5 dus

die Lindsey irriteert me zo, gaat toch niet goed met haar daar
zo ontzettend on edge elke keer en die ader in d’r nek die zowat explodeert als ze praat :flushed:

1 like