Serietopic #5

Ik ben nu het laatste seizoen van The Crown aan het kijken maar vind het echt slecht en saai eigenlijk? Ik snap echt niet wat er met de serie gebeurd is, de eerste seizoenen waren zo goed en gebalanceerd maar sinds ze met de laatste cast bezig zijn is het echt gewoon irritante tv geworden. Alle personages komen over als ééndimensionale persiflages zonder veel gevoelens of meningen terwijl de wereld rondom hen wel heel hard veranderd waar ze dan eer niets van tonen. De eerdere seizoenen waren net zoveel een neppe geschiedenis documentaire als dat het over een paar gepriviligeerde personen ging terwijl we nu eigenlijk twee seizoenen hebben zitten aftellen tot die auto tegen de muur knalt. En dan springen ze achteraf weer naar William en Kate alsof het Disney serie is. Het zal wel niet makkelijk zijn om een biografische serie als dit te maken dat dichter bij de huidige tijd komt maar ik denk echt dat ze er veel meer van hadden kunnen maken.

14 likes

Ja vond ik ook. Eerste seizoenen waren geweldig en het is steeds minder geworden.
Vooral dat verhaal van Diana is zo uitgemolken en saai. Had er veel meer van verwacht. Ook had ik het idee dat het meer een soapserie was geworden. Volgens mij kloppen heel veel dingen niet. Heel jammer!
De allerlaatste aflevering en vooral het einde vond ik wel heel mooi!

6 likes

Toch maar laatste aflevering TRHOA gekeken. Ik vind Cherry-Ann toch wel echt de “leukste” van het hele stel. Ik probeer ook echte meisjes in de jungle te kijken maar lukt nog niet helemaal haha.

2 likes

Ja dat is zo’n goede acteur!! En zeker in die serie, volgens mij was de echte Larry Hall ook écht zo. Hij kan heel geloofwaardig iemand neerzetten die heel ‘onschuldig’ hele creepy dingen zegt, of gewoon een weirdo. Bijv. ook in BlacKkKlansman speelt ie een enge white supremacist.
Heb 'm ook eens gezien in een film waar hij de good guy is (Richard Jewell) maar hij alsnog verdacht wordt omdat ie zo weird is haha. Maar inderdaad lijkt hij mij in het echt een super lieve leuke man!

3 likes

Ik kreeg echt de rillingen van hem dus ik snap je volledig. Vond het een goede serie!

2 likes

Ja eens, ik vond het laatste seizoen echt tegenvallen. De ontmoeting tussen William en Kate is eigenlijk totaal niet interessant imo. Gewoon 2 studenten die elkaar leren kennen en verliefd worden. Dan nog die rare moeder van Kate er tussendoor gepropt. Prins Harry die moeilijk is word er een beetje tussendoor gepropt. Enige interessante vond ik de ‘heir vs spare’ irritaties tussen Harry en William maar daar werd niets mee gedaan, terwijl dat bijv tussen de Queen en Margaret wel heel interessant was. Einde ook wel voorspelbaar. En die verschijningen van dode Diana en de vorige versies van The Queen hadden van mij ook niet gehoeven.

9 likes

Ik ben qua films en series op dit moment helemaal in de 90’s beland. Ik heb nadat ik netflix op dit gebied een beetje heb “uitgespeeld” nu disneyplus genomen en zoveel leuk aanbod! ik twijfel alleen nu of ik met Buffy the vampire slayer of X-files moet beginnen? Allebei hebben best wat seizoenen… Andere 90’s aanraders zijn ook welkom haha.

3 likes

BUFFY

Angel is een spinoff ervan met ook nog 5 seizoenen, als je die wereld leuk vindt

5 likes

Het enige juiste antwoord!!! En dan de eerste periode even doorzetten af en toe. Was soms wel camp en het is natuurlijk in 1997 begonnen, dus 27 jaar oud. Je krijgt daar wel weer hele leuke dingen voor terug zoals Wentworth Miller die zit te Gameboyen. Maar in seizoen 1 zitten al een paar echte parels van afleveringen en in seizoen 2 weet je precies waarom je kijkt en wil je nooit meer stoppen!

Als je Buffy en Angel hebt gezien is daarna Alias op Disney ook echt leuk om te kijken. Jennifer Garner als dubbelspion voor de CIA, spannend en vol verkleedpartijen en actiescenes en een hele jonge Bradley Cooper. Dat begon in 2001. Ik zit na mijn tweejaarlijkse Buffy/Angel rerun nu daar middenin en is echt genieten ook.

5 likes

Twin Peaks

3 likes
Echte meisjes in de jungle afl 5

Shanta is echt zo ontzettend dom :joy: dat die boot dan zinkt en ze zegt dat Femke zwaarder is dan zij, zij heeft echt geen idee vd realiteit. Ook toen bij afl 1 met die bewerkte foto’s dat ze dan ontkent, wat een meid

3 likes

Ik snap haar ook niet, volgens mij wil ze gewoon lollig doen. En waar loog ze nou over want daar hebben ze het constant over ?
Of ging dat alleen maar om die foto’s ?

Kan er niks aan doen maar ik heb toch wel een zwak voor Michella hoor
Zouden ze echt Jacobien wegstemmen? Zij is heel goed steeds

1 like

Heeft iemand nog apple tv aanraders? Ik heb gezien: all for mankind, bad sisters, ted lasso, severance, slow horses, black bird, the morning show, en shrinking kwam ik niet lekker in

Dat ze kon peddelen misschien? Maar met de wijze woorden van Michella: Shanta zegt zoveel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jawel maar de afleveringen hiervoor zaten ze ook steeds van “ja ze liegt zoveel”

2 likes

Ik weet het ook niet! Maar denk dan met die foto en gewoon dingen waarvan Shanta gelooft dat het de waarheid is maar wat niet waar is :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

See, Silo en platonic. De eerstr 2 vond ik best goed, platonic is meer een luchtige serie maar ook wel leuk

Oh ik vergeet Hijack, die moet je sowieso kijken!

3 likes

Ik moet echt janken door aflevering 1 van die nieuwe frozen planet serie op npo bij dat stukje met dat kalfje, eerst uit zieligheid, dat ie zo de berg afrolt en die geluidjes omg :broken_heart: en toen uit pure blijdschap omdat z’n moeder toch nog kwam :cry: :cry: :cry:

Maar vet kut dat ik nog steeds niet op m’n tv via de app kan kijken trouwens

4 likes

Dikke tip: Mr Inbetween op Disney. Kijk m samen met vriend en dat is vrij uniek. Heerlijke mix van humor, beetje spanning, goede dialogen en heerlijk Australische accenten.

2 likes

Zoals hierboven genoemd is Hijack een aanrader. Verder moet ik zeggen dat ik Ted Lasso en The morning show het beste vind en die heb je al gezien, maar bijna alles wat AppleTV maakt vind ik best hoge kwaliteit dus het is niet gauw slecht.

-Defending Jacob
-Calls (heel anders dan je gewend bent want het is weinig visueel want je hoort alleen gesprekken. Het zijn hele korte afleveringen en toch vond ik het heel goed in elkaar zitten en heel freaky)
-The crowded room (beeetje langdradig maar wel goed geacteerd en interessant verhaal)
-Five days at Memorial (nasleep van hurricane katrina in een ziekenhuis, heel indringend!)
-Extrapolations (wat er zou kunnen gebeuren als klimaatverandering doorzet zoals nu voorspeld. Ene aflevering heel sterk, andere wat saaier, maar alsnog vond ik het wel goed)
-WeCrashed (nagespeeld waargebeurd verhaal over de oprichting van WeWork door een bizarre dude en zijn vrouw. Geweldig geacteerd.)

-Pachinko heb ik nog niet gezien maar schijnt erg goed te zijn en staat nog op mijn to watch list!

6 likes