Serietopic #6

Ik heb afgelopen week seizoen 4 en 5 van The Bear gekeken. Vond seizoen 3 zo langzaam en echt nergens over gaan dus was even afgehaakt, maar ben blij dat ik toch weer verder ben gegaan. Deze seizoenen waren weer een stuk beter en sneller. Het einde vond ik best bevredigend, maar miste wel wat dingen. Al met al wel een goede serie om tussendoor te kijken, maar het niveau van de eerste seizoenen wordt niet meer gehaald helaas.

Wat ik echt miste op het einde:

In de hele serie wordt toegewerkt naar het verdienen van een Michelinster. Op het einde wordt eindelijk bekend dat The Bear maar liefst 2 sterren krijgt. De knuffel tussen Carmy en Sydney was mooi, maar ik had zo graag de reacties van de anderen willen zien. Zo jammer dat dat gewoon geskipt werd en er ook niet meer op werd teruggekomen.

3 likes

Ik ben die nu ook aan het kijken maar er zitten echt een paar rare plot holes in, dat is wel irritant

Ben net begonnen aan die Lockerbie serie op Netflix, vind aflevering 1 wel interessant en ga doorkijken

2 likes

Zoals? Dat soort dingen vallen mij nooit op :flushed:

Bij welke aflevering ben je? Voor ik dingen ga spoilen

Klaar!

1 like

Het meest irritante vond ik dat ze dan besluiten om 54 politiemannen te gaan laten praten met een psycholoog. Dat gebeurt dan op vrijdag en dan nog diezelfde dag heeft die vrouw ze allemaal gesproken (dit lijken uitgebreide gesprekken te zijn).

Of dat ze dan denken dat ze de dader hebben gevonden op basis van eerder agressief gedrag en zijn rooster en dan schieten ze die neer op het station en dan is het van nou gefeliciteerd het is opgelost? Maar ze hebben die man nog helemaal niet gesproken en weten ook helemaal niet zeker of hij het is.

Uberhaupt weten ze al best snel dat die man elke keer op vrijdag belt om 1.15, waarom ga je dan niet gewoon met een heel SWAT team op die melding af en dan heb je hem toch gewoon te pakken?

2 likes

Ik ben begonnen aan Furious op Disney. Vind het echt so goed!

4 likes

Ja vind ik ook goed, ik heb net de aflevering van gisteren gekeken, wel intens. Heel benieuwd naar volgende week.

Silo heeft ook elke week een nieuwe aflevering. Is een aanrader als je van dystopische series houdt.

1 like

Helemaal eens. Alsnog wel vermakelijk though

Ohja ja je hebt wel een punt. Je eerste punt daarvoor had ik niet genoeg opgelet want ik wist niet welke dag het was en hoeveel mensen, ik doe vaak ondertussen ook nog een kleurplaat op mijn iPad :joy: en je derde punt dacht ik ook de hele tijd! Maar ik beschouw dat zelf niet echt als een plothole maar meer gewone als een cinematografische keuze of hoe je dat ook noemt

3 likes

Oja haha, ja ik vind dat lastig want ik zit dan de hele tijd te denken van: jongens wat doen jullie moeilijk, dit kun je toch zo oplossen?

Iets te veel suspension of disbelief dan voor mij :sweat_smile:

1 like

Ja dan is de serie heel snel klaar :joy:

2 likes

Vet leuk 10 september komt de film van dix pour cent op Netflix! Heel benieuwd naar een van de allerleukste series

7 likes

Voor mij is seizoen 4 het laatste seizoen. Onze proefperiode Didney liep ook af en m’n vriend wilde 5 kijken en we zijn begonnen maar alles stond me tegen omdat seizoen 4 het einde had moeten zijn. En nu hebben we geen abo meer :grimacing:

1 like