Serietopic #6

De discussie wordt voortgezet vanaf Serietopic #5 - #5848 door Musiclover96.

Eerdere discussies:

1 like

The Boys is weer begonnen! Frenchie en Kimiko :pleading_face:

1 like

Iemand hier de serie Generations op NPO start gezien? Ik vind het een vrij vage serie waarvan ik tijdens het kijken de vier sterren van vpro niet snapte. Maar door de muziek, alle verhaallijnen, zijplotjes, bovennatuurlijke dingen, shots vol symboliek bleef het wel boeien. Het is ook spannend vind ik, maar goed ik kan vrij weinig hebben en dit is vooral onderhuidse spanning. Anyways ik dacht wel van nou goed beetje zonde dit van mijn tijd maar ik wil nu wel weten hoe het eindigt. En toen kwam dus die laatste aflevering. En die vind ik echt heel goed! Die maakt alle afleveringen daarvoor een stuk duidelijker, al blijft genoeg nog vaag/kan je dingen zelf invullen, maar het is een mooie afsluiting en die rechtszaak waar ze al die vrouwen ziet vond ik echt heel goed gedaan die combinatie ook met de muziek. Maar ook als die Kai uitlegt hoe het voor hem was, spot on. Als ik het goed begrijp zag haar moeder Tina ook spoken want ze had haar oma/opa niet gekend en toch had haar oma haar geleerd met de klok vooruit te zetten om op tijd te komen. En natuurlijk die scene in het weiland Die Tina vond ik trouwens een heel apart mens maar ook dat vond ik per aflevering duidelijker worden.

Ik had niet zoveel zin in The Testaments, vond de laatste seizoenen van de Handmaids Tale wat wisselend en het voelde afgerond. Maar toch begonnen met kijken en positief verrast. Vind het echt een goede serie en interessante personages tot nu toe.

Schat je in dat je dit los kan kijken van the handmaids? Ik ben dus de laatste seizoenen afgehaakt, terwijl ik de setting van de serie wel heel intereessand vond.

Ja, ik denk het wel. Ik zou evt wel een recap op YT ofzo kijken of lezen van het laatste seizoen. Er komen personages uit de handmaids tale in voor (en dan weet je meer hoe hun verhaal in de handmaids tale eindigde).
Maar het is een nieuw verhaal, hoofdpersonen zijn nieuwe personages. En het heeft een heel andere sfeer dan de laatste seizoenen van de handmaids tale.

1 like