Ja een excelbestand. Hield het altijd goed bij tot een verhuizing twee jaar terug. Vanaf dat moment niet meer bijgehouden om de een of andere reden en nu hik ik er tegenaan. Heb ook veel weggedaan en nieuw erbij dus moet dan voor mijn gevoel weer opnieuw beginnen en dat houdt me dan weer tegen.
Ik vond het altijd wel heel leuk om te zien. Niet omdat ik bang was voor dubbelingen oid, meer om te zien wanneer ik iets gekocht had en waar, of van iemand gekregen had en waarom. Heel stom maar goed, vind dat gewoon leuk.
Ik ook, in Excel! Gaat redelijk met het bijhouden, maar ik denk nog niet dat alles er in staat. Ik heb ook kolommen met bijvoorbeeld āuitgeleendā.
Wat een leuk topic! Ik woon heel erg klein, ik bewaar mijn boeken in mān kledingkast. Maar ik zie echt prachtige boekenkasten voorbij komen en leuke droom voor als ik wat groter ga wonen (ooit hopelijkš).
Ik heb er ooit eentje gekocht; deze:
Ze heeft af en toe kortingsacties waarmee ze voordeliger zijn. Ik vind het echt top in gebruik en omdat het met Google Spreadsheets is kan ik het vanaf al mijn apparaten raadplegen. Je kunt zelf ook eenvoudig kolommen toevoegen, verwijderen, etc.
Ik gebruik nu de app bookshelf, dan kun je zelfs barcodes scannen van het boek en dan weet hij meteen de titel en schrijver.
Je kan daarbij ook categorieƫn maken, vind ik zelf wel ideaal, zeker als ik bij een boekenmarkt ben en even wil checken of ik een bepaald boek al heb of niet.
Ik houd dat bij in Goodreads
Mijn systeem is een foto van de lasten waarover mijn boeken verspreid staan Niet optimaal, ik overweeg om ook een spreadsheet te beginnen.
Oh dat zou ook handig zijn voor de app van Eat your books!
Nog heel erg bedankt voor deze tip!!! Heb vanavond een beginnetje gemaakt met scannen, voel mij echt een bibliothecaresse nu. Werkt echt top, en de boeken die hij niet direct herkent kan je super makkelijk zelf toevoegen.
Haha ja dat scannen is echt ideaal!