Show je bos bloemen

51 likes

Plukboeketje uit de tuin, werd er blij van

16 likes

Ik was vandaag naar een Dahlia pluktuin en het was geweldiggggg

40 likes

Dat ziet er echt te gek uit! Waar was dit? Dahlia is ook mijn favoriete bloem. Mooie bos heb je geplukt!

1 like

Het heet de tulperij en het is in Voorhout!

3 likes

Zelf geplukt :yellow_heart:

34 likes

13 likes

17 likes

IMG_9473

18 likes

Lief klein bosje van de bloemist.

10 likes

Voor het eerst een bosje geplukt in een pluktuin!

17 likes

Ook bij een pluktuin geweest, zooooo blij!

31 likes

Hier ook weer naar de pluktuin geweest :slight_smile:

15 likes

Mijn man kreeg dit boeket van z’n werk. Staat nog niet volledig in bloei maar wel heel mooi!

10 likes

Ik kreeg laatst bij de pluktuin (dus dat zijn wellicht wel andere soort bloemen/niet gekweekt) de tip om ze af te snijden met een mesje en niet zo’n tang en om een scheutje bleek bij het water te doen. Dan zouden ze langer staan :thinking:

1 like

Het water verversen helpt hier ook!
Maar met deze hitte is het niet gek hoor dat je bos bloemen niet lang staat.

3 likes

Klein drupje bleek bij het water en ook om de dag het water verversen en de vaas schoonmaken

1 like

Na een paar dagen (opnieuw) een stukje van de onderkant van de steel afsnijden kan ook helpen.

4 likes

Ik doe al het bovenstaande haha.
Altijd zorgen dat je vaas heel goed schoon is, liefst met bleek. De stelen schuin afsnijden met een mesje (niet met een schaar oid) en dan zsm in het water. Ik heb zelf een grote fles voeding van chrysal waar ik een scheutje van in het water doe. Op de derde dag ververs ik het water en snijd ik nog een keer een cm of 2 van de stelen af. Daarna om de dag water verversen en de vaas schoon houden. En heel belangrijk: er mogen geen bladeren in het water hangen, dat gaat rotten.

3 likes

Kon vanaf de bank m’n zonnebloemen in de tuin niet goed zien, dus heb er maar een aantal naar binnen gehaald :sunflower:

57 likes