Show je bullet journal

Nou ik ben begonnen hoor! Aan de versiering ga ik nog werken maar ben blij dat er iets staat. Voor nu is het vooral nog uitzoeken wat ik wil meten/bijhouden en hoe dan precies maar dit is een goede manier om mijn perfectionisme aan te pakken. Heb heel veel leuke ideeën voor lijstjes maar het kost me wel heel tijd dus binnenkort een nieuwe update. :joy:

13 likes

Ja mij wel! Ik stuur je even een berichtje!

Ik ben een beetje laat met mijn foto’s (en ze zijn vrij donker), maar ag. Ik heb echt een afschuwelijk handschrift, maar als ik mijn best doe valt het best mee. En ik heb op youtube al veel filmpjes opgezocht hoe je je handschrift kunt corrigeren. Ik ben normaal ook niet creatief dus ik verbaas mezelf met bullet journaling :’)

Ik heb op dit moment sowieso tijd te veel (zit even zonder werk) dus ik ben ook al begonnen met maanden voorwerken.

Foto's

Birthday wheel

January thema

Mood & Habittracker

Weekoverzicht

Beginpagina

Quote pagina

14 likes

Ik zie hier zooveel mooie dingen voorbij komen!
Helaas zit ik overduidelijk nog in de oefenfase… :joy:

Maargoed ik vind het wel heel leuk en ontspannend om te doen. En het zal uiteindelijk vast wel beter worden.
Ik gebruik het overigens niet als agenda/planner, ik schijf iedere dag op wat ik gedaan heb.

Ben vandaag alvast aan Februari begonnen.

12 likes

Ik heb van mijn vakantie iedere dag kort opgeschreven wat we hebben gedaan en wat leuk was, hoe het weer was etc. En dan daarboven in mooi handschrift de dag/datum, beetje zoals bij @Tom_Riddle (leuk gelukt trouwens hoor!)

1 like

Sinds kort begonnen, tot nu toe nog uitproberen en nog geen eigen creaties

12 likes

Ik heb ongeveer een maand geleden een set micron fineliners gekocht, maar ik merk dat ze nu veel dikker schrijven dan eerst, en heb ze dus pas een maand. Als ik met mijn 01 een lijn maak is die lijn gewoon net zo dik als hoe m’n 05 eerst schreef. Erg vervelend, want nu kan ik dus geen dunne lijnen meer maken. Hebben meer mensen hier last van met deze pennen? Hoor er namelijk alleen maar goede dingen over dus was nogal verbaasd… of doe ik iets fout misschien?

Ja zoiets zal het helaas wel zijn ja… heb zelf niet het idee dat ik nou heel lomp met die pennen omga maar ja, misschien onbewust inderdaad.

Mijn micron pennen vond ik ook heel erg tegenvallen. Na een tijdje ging de stift splijten en kon je geen rechte lijnen meer trekken. Ik vind ze trouwens ook verschrikkelijk in de hand liggen, doet gewoon pijn.

Ik gebruik best vaak kraft- of cadeaupapier :slight_smile: Of nou ja, gebruikte, want ik gebruik nu best veel een digitale bujo en doe ik niet zoveel meer in mijn papieren.

Wellicht van die behangvoorbeelden die ze bij Praxis/Gamma/etc hebben? Of bestaat dat niet meer haha.

Dit heb ik ook maar dat ligt meer aan mijn manier van schrijven. Ik ben geloof ik een beetje, of Nouja best wel hypermobiel. Ik schrijf zeg maar zo:

En dat doet na verloop van tijd wel zeer en deze pennen zijn dan niet écht geschikt. Zoek ook wat anders maar is lastig.

Ja mijn vinger komt ook steeds tegen de pen aan en dat schrijft echt niet lekker. Ik ben ook nog opzoek naar goede fineliners die wel comfortabel in de hand liggen.

Ik maak ook altijd een documentatie van mijn vakantie. Vind dat zo leuk om op terug te kijken. Ik plak altijd bonnetjes/folders/tickets etc. erin. Of een kaartje van een supertof café, winkeltje of wat dan ook. Ik heb hier volgens mij een keer foto’s geplaatst van mijn vakantie naar New York. Maar ik begin nu te twijfelen. Als je die wil zien, zeg het maar. Dan plaats ik ze nog een keer. Niet dat ze zo bijzonder zijn hoor, maar ik vind het zelf altijd fijn om iemand anders pagina’s te zien en inspiratie op te doen.

3 likes

Ik houd mijn pennen ook op die manier vast. Ik heb een lamy vulpen die speciaal gemaakt is voor zo’n grip. Ik vind ze echt heel fijn en ze hebben ook verschillende diktes. Ik weet niet of je geinteresseerd bent in vulpennen, maar de Lamy kan ik echt aanraden als je je pen op die manier vast houdt.

Bedankt voor de tip, ik ga er eens naar kijken. Schrijf je veel met vulpen?

Ik schrijf tegenwoordig bijna alleen maar met vulpen. Het schrijft echt heel fijn. En mijn handschrift is veel netter geworden. Van Lamy heb ik al 3 exemplaren. Het nadeel is wel dat je voor de vulpennen van Lamy alleen maar Lamy inktpatronen kan gebruiken.

Ik heb echt precies hetzelfde!

@CharlotteYork @Jauregui Ik gebruik op mijn iPad een app (GoodNotes heet 'ie) waar ik gewoon to do lijstjes maak :slight_smile: Daarnaast gebruik ik de Apple Pencil die je gewoon als een pen kunt gebruiken en echt mee kan schrijven.

Zoiets als dit:

16 likes

Wat tof!

1 like