Show je bullet journal

Ik was bezig met mijn jaarreflectie, dus dan blader ik mijn bujo/agenda altijd door. De conclusie die ik heb kunnen trekken is dat ik al mijn grote dingen ik mijn leven graag in één maand prop, dan volop mijn bujo gebruik en die dan vervolgens tijden links laat liggen.

Vanavond ga ik voor komend jaar opzetten, ben nog aan het kijken welke spreads ik handig vind. Habit trackers zijn weinig succesvol bij mij merk ik.

10 likes

Jouw handschrift! Prachtig!

Ik ben ook begonnen! In eerste instantie met wat lijstjes (boeken, films), en voor januari heb ik schaamteloos je habit tracker gekopieerd, hoop dat je dat ok vindt! En daarnaast wil ik een gratitude lijstje bij houden. En dan na een paar weken kijken wat ik fijn vindt werken.

1 like

Ik weet niet of je nog een nieuwe poging wil doen met habit trackers, maar wat misschien werkt is dat het in het zicht ligt op een plek waar je elke dag komt. Het liefst dan in de avond ook zodat je het kan invullen. Op die manier hou ik het al drie maanden vol om elke dag 3 dankbaarheidspunten op te schrijven. Eerdere pogingen waren altijd op niks uitgelopen maar het boekje staat in de keuken en het is een agenda dus duidelijk wat en waar ik iets in moet vullen. Ik had het ook opgegeven namelijk maar het kon dus toch wel.

2 likes

Ik heb in 2017 en de eerste helft van 2018 een bujo gebruikt maar het toen een beetje laten versloffen, maar ben van plan het nu weer op te pakken. Als het goed is komt m’n Leuchturm vandaag binnen haha, lekker op tijd. Ik heb m’n knutselkast vorige week uitgeruimd en ben zoveel papier en pennen tegen gekomen dat ik daar echt wat meer mee wil. Dus vanavond ga ik lekker dit topic doorstruinen & pinterest/insta en 'm opzetten.

Wat zit er dit jaar sowieso in jullie bujo?

2 likes

Bedankt voor de tip! Ik heb hem nu of tafel liggen. Ik ga eerst kijken of het me lukt om het meer dan twee maanden regelmatig te gebruiken, daarna zie ik wel of het nodig is. Ik weet ook niet wat ik zou moeten tracken. Ik wilde vooral mijn bujo gebruiken voor een stukje dagboek. Agenda heb ik toch digitaal.
Ik hou het vrij simpel, alleen monthlies en dailies en een future log.

3 likes

Thanks!! :relaxed::relaxed: En ja NATUURLIJK die habit tracker komt ook 1 op 1 van pinterest! Leuk dat je ook bent gestart!

Ik heb net een nieuwe gekocht. Ben net na start van corona begonnen, maar het daarna weer laten liggen. Nu dus een frisse start in een nieuw boekje! Ik ben van plan om er iig een habit tracker in bij te houden en mooie quotes uit boeken die ik lees op te schrijven.

2 likes

Nog wat updates (deze zitten allemaal voorin, voor januari)
Die 22 in 2022 heb ik van pinterest ook, maar heb m per ongeluk de eerste keer ingevuld als een habit tracker :joy: maar valt nog wel te herstellen. Dat stipje van bullet journal moet bijv gewoon op 1, niet op 3

16 likes

Het zal aan mij liggen maar ik snap echt niks van de 22 in 2022 maar het concept spreekt me aan. Hoe werkt die spread precies?

Je bedenkt 22 dingen die je 22 keer (of 22 dagen wilt doen), bijvoorbeeld geen alcohol drinken. En voor iedere dag dat je dat doet in 2022 zet je een stip, dus als je het 22 keer hebt gedaan heb je het rijtje volgemaakt

2 likes

Dankjewel, dat klinkt eigenlijk heel logisch haha

Haha ja dus waarom ik het dan zelf meteen opfok😂 oh well

1 like

supermooi dat handschrift!
(ik weet niet of je het al doorhad maar zag toevallig dat bij de fitnesstracker de maand juli mist of is dat bewust?)

2 likes

KUT :joy: jij bent scherp. Nouja, dan neem ik die maand maar vrij! Hahaha
En dankjewel!

3 likes

ik dacht nog misschien ben je dan een maand weg ofzo haha oeps. maar maand vrij is ook helemaal prima toch, kan je daar nu vast naar uitkijken!

1 like

Allemaal leuk en aardig die habit tracker, maar wat deprimerend als je niets kan aanvinken op die dag zeg.

Maar dat werkt voor mij persoonlijk vaker juist motiverend dan demotiverend haha! Ik heb nu een digitale habittracker sinds kort en wil dan extra graag mijn doelen per dag halen om bepaalde (gezonde) habits af te kunnen vinken.

1 like

Ik zat te denken om een habit tracker te maken om aan te vinken als ik iets niet doe. Dus kleuren als je geen eten hebt besteld, of geen geld hebt uitgegeven. Een beetje banalere dingen.

4 likes

Daarom altijd iets laagdrempeligs erop zetten :partying_face: voor mij is dat lezen, dat doe ik toch iedere dag wel. Maar het kan ook zijn creme smeren, naar buiten, een glas water drinken, of je bed opmaken! Opstaan zelf is ook een accomplishment op sommige dagen.

3 likes

Vind dit echt mooi

Bestaan er ook van deze journals die je zelf kan customizen met pagina’s naar wens, maar die je niet zelf hoeft te tekenen/schrijven? Want dat kan ik helemaal niet.

2 likes