Klopt! Ik zat met duo bedragen van 260/350 euro per maand in mijn hoofd. Dan hou je bijna niets meer over om van te sparen.
Heb je tips? Hier ook alleen met kind maar zit ook vaak aan de €400. Wel inclusief wasmiddel, Deo etc.
Ariel pods zijn ook in de aanbieding nog mega duur en het is kwalitatief ook nog eens slechter dan veel ander wasmiddel. Dus mocht je nog ergens op willen besparen.
Poeder en dan gewoon een schepje daarin. Ik doe 25 gram (ik heb 1x afgewogen en gekeken) per schepje en een zak is 2 kg. Kan je dus 80x mee wassen. En kost mij niet meer moeite dan een pod. Ik doe het vooraf al in een curver bak/pot trouwens in kleinere batches.
Ik ben ook lui mbt wassen en knoei met vloeibaar, maar poeder vind ik ook super handig! @Oprah
Ik gebruik gewoon een wasbolletje en daarmee schep ik wat poeder op, dump het in het vakje en klaar. Dat vind ik echt veel makkelijker dan met vloeibaar wasmiddel
Nee, alternatief is poeder of vloeibaar en dat is beiden twee handelingen. Lidl komt altijd goed uit de test. Scheelt je wel 10-15ct per wasbeurt.
Ik heb me nog nooit erin verdiept, maar van die wasstrips (strips met wasmiddel, lossen op in de wasmachine) zijn misschien een optie? Klinkt in ieder geval heel makkelijk.
Ik heb waspoeder in zo’n strooibus zitten, vind het ideaal. Meet niks af maar klepje open en beetje poeder in het wasmiddel bakje schudden en klaar.
Gewoon vloeibaar en op gevoel maar een heel klein beetje gebruiken. Nooit gebruiken wat ze voorstellen want dat is volslagen debiel. Ik doe als eenpersoonshuishouden serieus een half jaar met 1 fles van de DM (sws elke week beddengoed en dan nog 1/2 andere wassen). Soms week ik sportkleding nog eens voor in zo’n HG spul tegen geurtjes.
Ik heb geleerd dat 1 frisdrank dopje al genoeg is voor een volle trommel. Dat is ook veel beter voor je wasmachine.
Thanks voor de tips! Het gaat bij mij vaak mis op impuls aankopen haha… ga al naar de markt en eet weinig vlees.
Het was een onfortuinlijke uitspraak van Hugo om te zeggen “zoek een rijke man”, maar helaas is het wel zo dat je in ieder geval beter met een huisgenoot kan samenwonen. Al is het maar om überhaupt in een normale woning te wonen (geen kamer of studio) én financieel vrijer te zijn. Echt kut dat het zo werkt in NL. Je hebt een mooi kasboekje vind ik!
Inkomsten: € 2650 36 hr.
|Huur incl stook en service| € 980,00 |
|Water| € 16,00 |
|Internet| € 39,00 |
|Elektra| € 30,00 |
|Gemeentelijke bel.| € 75,00 |
|Boiler| € 13,00 |
|ANWB lidmaatschap| € 1,34 |
|Zorg verzekering| € 207,00 |
|Afbetaling zorgverzekering| € 39,00 |
|Boodschappen| € 250,00 |
|Autoverzekering| € 40,00 |
|Wegenbelasting| € 29,00 |
|Mobiel| € 17,00 |
|Benzine| € 250,00 |
|Sporten| € 21,00 |
|Nagels| € 56,00 |
|Videoland en spotify| € 19,00 |
|Woonverzekering| € 12,00 |
|Annulering/reis verz.| € 11,00 |
|Sparen| € 400,00 |
Totale kosten: € 2.505,34
De overige 145 is voor cadeautjes, kleding, extra eten of soms voor benzine.
Ik ben eigenlijk best trots dat ik ben gewisseld van baan en daarom ook een groei gemaakt heb in mijn salaris.
Wij gebruiken ook Ariël Pods omdat we het zo makkelijk vinden. Ik vind poeder of vloeibaar ook zo’n rommel geven, maar misschien moet ik daar even doorheen haha.
In het kader van de goede voornemens en dat ik écht meer moet gaan sparen, alles ook op een rijtje gezet.
Inkomen: +/- 3150 netto (soms iets minder vanwege privereiskosten die van mijn loon worden afgetrokken)
Uitgaven:
Gezamenlijke rekening: € 900 euro (hier betalen we eigenlijk alles voor het huis (hyp, g/w/l, verzekeringen en boodschappen van. Sparen hiervan ongeveer nog 200 euro voor onderhoud/vervanging spullen)
Bijdrage auto: € 165 (maak gebruik van de leaseauto van mijn vriend, dus ik draag bij aan de kosten)
Zorgverzekering: € 136
Duo: € 113
Crossfit: € 66
Telefoon: € 36
Abonnementen (Streamingsdiensten, iCloud e.d.): €31,50
Goede doelen: € 12,50
Uitvaartverzekering: € 10
Totaal €1470
Over: €1680
Verdeeld in:
Beleggen: €200
Extra aflossen DUO (want rente vanaf 2024): €200
Sparen: €800
Zakgeld: €480 (hier zit ook +/- 75 euro in voor de katten)
Eens zien of dat gaat lukken voor ik die een gat in haar hand heeft.
Wat moet ik mij hierbij voorstellen?
Puur uit nieuwsgierigheid hoor!
Ik denk wanneer je je NS business card privé gebruikt, dit wordt afgehouden van je loon. Dus eigenlijk zijn dit gewoon reiskosten per maand. Althans dat heb ik ook wel eens gehad bij een baan
Wat theekransje zegt! Ik werk bij de NS, dus heb onbeperkt treinreizen. Voor bus/metro/tram/ov-fiets betaal ik wel een kleine bijdrage! Of als mijn vriend 1e klas/of buiten daluren reist i.p.v. 2e (hij heeft via mijn werk een daluren vrij 2e klas abonnement). Dit varieert per maand tussen de 0 en 50 euro zo’n beetje.
Ik weet niet hoevaak jullie wassen maar ik koop vaak pods bij kruitvat/trekpleister en doe dan met 1 zo’n pak minimaal een maand wat rond de 3€ kost dus veel besparen zit hier nou ook weer niet in😂 of zo’n giga pack van 30 € voor een heel jaar zijn er iets van 100
Ik doe hier bijna een jaar mee
Maar ik ben maar alleen!
Ja ok maar wat het me nu jaarlijks kost is ook niet mega veel ofzo😂 dan hou je 25€ over