Wij werken met zakgeld voor ons zelf en daar betalen we simonly van, kapper en kleding voor onszelf. Is mijn geld op? Dan wacht ik even met m’n kappersbezoek tot volgende maand. Ik spaar nu zelf m’n zakgeld tot ik in juni en december flink kan profiteren van de sale op kleding.
We hebben een kostenpost voor kinderen en dan koop ik eens in de zoveel tijd billendoekjes (3 voor 30 euro van kruidvat)en luiers van. Cadeautjes voor Sinterklaas en kerst komen ook hiervandaan. Ik let goed op aanbiedingen bij het Kruidvat en koop soms in juli al de sinterklaascadeautjes.
Dagje uit/thuisbezorgd komt bij ons van de leuke dingen pot. Is dat op? Jammer dan deze maand niets laten bezorgen.
Wij lijden enorm aan leefstijlinflatie en door aan het begin van de maand alles al te stoppen in potjes en alvast vooruit te sparen voor grote uitgaven (gemeentelijke belastingen) gaat het al wat beter. Ook gaat er aan het begin van de maand flink wat geld naar het potje reserve(ons spaargeld eigenlijk). Daar proberen we zo min mogelijk aan te komen.