Show je kasboekje

Wij werken met zakgeld voor ons zelf en daar betalen we simonly van, kapper en kleding voor onszelf. Is mijn geld op? Dan wacht ik even met m’n kappersbezoek tot volgende maand. Ik spaar nu zelf m’n zakgeld tot ik in juni en december flink kan profiteren van de sale op kleding.

We hebben een kostenpost voor kinderen en dan koop ik eens in de zoveel tijd billendoekjes (3 voor 30 euro van kruidvat)en luiers van. Cadeautjes voor Sinterklaas en kerst komen ook hiervandaan. Ik let goed op aanbiedingen bij het Kruidvat en koop soms in juli al de sinterklaascadeautjes.

Dagje uit/thuisbezorgd komt bij ons van de leuke dingen pot. Is dat op? Jammer dan deze maand niets laten bezorgen.

Wij lijden enorm aan leefstijlinflatie en door aan het begin van de maand alles al te stoppen in potjes en alvast vooruit te sparen voor grote uitgaven (gemeentelijke belastingen) gaat het al wat beter. Ook gaat er aan het begin van de maand flink wat geld naar het potje reserve(ons spaargeld eigenlijk). Daar proberen we zo min mogelijk aan te komen.

4 likes

Ik sluit me aan bij de rest.

• ik vind het beste hoge kosten voor het leasen van een vaatwasser. Heb je al eens op marktplaatst of fb of weet ik veel waar gekeken of iemand er 1 goedkoop of misschien zelfs gratis aanbied?
  • ik vind de verzekering voor huis ook echt heel hoog. Wij betalen €42 (bij NN) voor opstal + glas, inboedel en aansprakelijkheid. Nog niet zolang geleden afgesloten. Toen we nog geen opstal hadden, was dit nog een stuk lager (bij Allianz) en dat heb je met huur natuurlijk niet. Mocht je een mega bedrag voor rechtsbijstand betalen zou ik ook kijken of dat niet lager kan.
  • Idd kijken of je kan bezuinigen op streamingsdiensten ed. Kan je het misschien samen met iemand doen? Kijk je het echt elke maand?
  • goed doel is heel nobel, maar zou kijken of dat wat lager kan of even helemaal niet als je merkt dat je nu zelf niet kan sparen.
    -Mobiel vind ik ook best hoog maandelijks. Kan je misschien een minder hoge abo nemen?

Ennn; als je salaris krijgt, direct wat opzij zetten. Jekomt er dan vaak minder snel aan dan dat het op je lopende rekening staat. Daarnaast helpt het maken van potjes mij goed. We hebben echt veel potjes. Van luiers/babyvoeding tot aan leuke dingen en dingen voor in huis. Luiers etc heb je natuurlijk gewoon nodig maar ik heb een vast bedrag waar ik wel mee uit kan en dan hoeft het niet nog van de grote hoop en is het eigenlijk niet meer ‘onverwachts’. Ik vind dat persoonlijk veel overzichtelijker :slight_smile:

1 like

Ik zou Storytel stopzetten en lid worden van de lokale bieb, je wordt dan ook automatisch lid van de onlinebibliotheek waar veel luisterboeken opstaan, ook kan je via de onlinebibliotheek veel tijdschriften lezen en andere ebooks. Je zou ook alleen online bibliotheek kunnen doen, dat is nog iets goedkoper.

Volgens mij betaal je dan iets van 50€ per jaar

8 likes

Ik zou in plaats van ms office overgaan op Google docs etc., ik vind het echt prima te gebruiken als alternatief.

2 likes

Ik sluit me aan bij de eerdere tips. Sommige kosten kun je niet echt op bezuinigingen denk ik, zeker als je ook ziek bent en misschien beperkte energie heb.
Hoeveel betaal je eigenlijk voor luiers en billendoekjes? Wasbare billendoekjes voor thuis anders proberen, die kun je ook maken van oude hydrofiel doeken en meewassen op 60 graden. En misschien goedkopere luiers?
Telefoonabbo zou je als deze termijn afloopt kunnen vervangen door alleen het abonnement voor bellen en eventueel internet, dan ben je voor 5€ klaar. Dagjes uit zijn natuurlijk heel leuk, maar je zou kunnen kijken naar gratis activiteiten, dus een fietstocht en dan lunch meenemen, kinderboerderij, misschien Geocache doen als je toch een spelvorm wilt.

1 like

Wij zijn voor de huisverzekering etc de helft kwijt ivm jullie, zit ook doorlopende reis bij. Hebben dit via Promovendum en bij X aantal verzekeringen krijg je korting. Mogelijk ook kijken wat echt nodig is qua verzekering / voorwaarden. Eveneens voor internet thuis: stappen elk jaar over, onderhandelen en betalen nu 19.69 per maand voor internet & tv samen.

2 likes

Ik sluit aan bij wat al eerder gezegd is (lease, verzekering, billendoekjes etc) maar misschien kun je ook netflix bijv met een ander delen? Met buren of vrienden?

1 like

Kan iemand toelichten hoe sommigen zo weinig betalen voor internet, tv en telefoonkosten?

Mijn man en ik hebben beiden een simonly abbo, telefoon is al betaald.

Mijn kosten: €15,4 voor 150min en 15gb data (minder kon niet, maar ik verbruik hooguit 1 gb, dus gevoelsmatig betaal ik voor nop)
Mans kosten: €20 voor onbeperkt bellen en een hoop gb, weet niet precies hoeveel

Internet: €44,-. We hebben niet het snelste internet.

Hebben geen tv abbo, kijken netflix of via de npo app.

Mijn man belt elk jaar naar kpn om korting te regelen, vaak krijgen we dan 6 maanden €5 korting.

2 likes

Ik heb bijvoorbeeld een contract voor
-250 min bellen binnen nederland
-150 sms
-1 gb
Voor 4 euro per maand. Had eerst nog 50% korting ook waardoor eerdere maanden 2 euro qaren
Ik ga hier eigenlijk nooit overheen dus voor mij is dit voldoende

4 likes

Waar heb je je abonnement?

5 likes

Lebara
Ik heb dan een 24 maanden contract waarvan de eerste 6 50% korting hadden

3 likes

Nog een extra tip. Ik heb met mijn ouders en zussen spotify family. Voorheen spotify premium family voor 17.99 sinds mei is dit verhoogd naar 21.99.
Dit kan je dus weer terugzetten naar family basic voor 17.99, maar je hebt alleen geen luisterboeken meer. Dit geldt ook voor individueel en duo abbonomenten.
4 euro per maand oftewel 48 per jaar,is toch weer iets

1 like

Heb je je telefoonabonnement ook bij kpn? Zij zijn best duur vind ik. Ik heb bijv 5 gb internet en 120 min bellen voor 12,50 bij odido.

3 likes

Ik zit bij 50+ mobiel en betaal 10 euro voor onbeperkt bellen en 20gb internet. Tot nu toe gewoon een goede provider en nergens last van.

2 likes

Ja, mijn telefoon is bij kpn, mijn man zit bij odido. Ik kreeg overigens wel 2 euro ofzo korting op m’n sim only, omdat we al internet van hen afnamen.

@Mette12 spotify is bij ons 17.99, we hebben een duo premium abonnement. Maar was vooral nieuwsgierig naar het verlagen van de kosten voor internet en telefoon. Ik zou ook wel 19.69 willen betalen voor internet en tv zoals @VanderWoodsen!

6 likes

Ik ook precies hetzelfde! Erg tevreden over.

3 likes

Ik betaalde 8.00e Odido voor 8gb & 150bel. Internet & TV samen is bij ons gemiddeld 19e per maand (was een deal), ook via Odido. Als je al klant was, kreeg je dubbele data extra voor je sim-only als bonus (normaal was 4gb). Wat ik doe: elk jaar overstappen, kijken of er actuele actie is zoveel maanden voor X bedrag. Provider bellen voor korting. Kost elk jaar even tijd maar bespaart echt.

3 likes

Weggaan bij KPN. Het internet en bereik is gewoon goed bij andere providers, niet zoals vroeger dat KPN als een van de weinigen een goed netwerk had.

9 likes

Heeft iemand nog tips voor een fijne excelsheet? Heb al gegoogled en in dit topic gezocht, maar kan geen link naar het bestand vinden of zo, dus tips zijn welkom :). Er gaat best wat veranderen financieel dus wil graag weer wat overzicht verkrijgen!

3 likes

Ik heb een tijd geleden ook heel even gezocht en vond veel sheets niet echt fijn werken. Die van Porterenee lijkt mij wel heel fijn, maar ga dat echt niet betalen. :stuck_out_tongue: