Show je kasboekje

Mag ik vragen hoe jouw ontbijt en lunch er dan bijv uitzien? Wat eet je dan?

1 like

Oeh klinkt goed. Wat voor pannenkoeken? Ik neem aan niet van gewoon beslag want veel kh?

Ik wil ook een kasboekje gaan bijhouden en Numbers heeft daar ook zo’n sheet voor. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Is dat gewoon één sheet die je telkens bijwerkt als er iets veranderd? Of vul je het elke maand opnieuw in of hoe?

ik voel me echt een debiel dat ik dit vraag nu haha maar ik wil het graag in 1x goed doen :biggrin:

Ik heb ook een excel gemaak en die ga ik denk per week bijhouden vanaf het moment dat ik voor het huis moet betalen.

2 likes

Ik heb gewoon een overzichtje met vaste lasten
Voor de rest kun je jezelf zakgeld geven
Ik bewaar daar geen bonnetjes van want dat mag toch op

1 like

Een overzichtje van mijn vaste kosten. Ik zal vast iets vergeten. Ik werk fulltime trouwens.

Hypotheek: 550 euro
Servicekosten, verwarming en water: 200 euro
Gas, water, licht: 30 euro
Netflix: 11 euro
Zorgverzekering: 100 en een beetje euro
Verzekeringen huis: 13 euro
Internet: 22 euro
Telefoon: prepaid, dus wisselt
Reisverzekering: 5,50 euro
Waterschapsbelasting etc: 73 euro (10 maanden)

Ik wil meer kasboekjes zien!!!

1 like

Thanks voor deze! Net 3 uur besteed om alles van dit jaar hierin te verwerken. Had ik eerder moeten doen, maakt het echt heel erg inzichtelijk en ik schrik ervan hoeveel ik besteed aan boodschappen en lunch op m’n werk :open_mouth:

IN
Salaris: tussen de 2650-2900 (afhankelijk van diensten)

UIT
Huur: 380
Andere vaste lasten (belastingdienst/andere verzekeringen): 30
Studieschuld aflossen: 250
Auto (benzine, parkeren, verzekering, garage): ongeveer 200
Telefoon: 17,50
Zorgverzekering: 105
Supermarkt: ongeveer 300
Kleding/cadeautjes/andere boodschappen/boeken etc: 300-400
Lunch op werk: 50
Leuke dingen/uitjes: 100
Spotify: 10

1 like

Ik vind dit heel mooi omschreven en ben het er zeker (deels) mee eens. Maar door op deze manier een soort harde lijn te trekken dat er door mods zonder overleg bepaald word welke topics zij wel of niet onder privé info vinden vallen, vind ik eerlijk gezegd wel een beetje afdoen aan het uitgangspunt van dit forum dat we met zijn allen als community fungeren en samen bepalen wat we willen.

Geen aanval, gewoon een inzicht

6 likes

Duidelijk! Dat kon ik natuurlijk niet weten aangezien dat niet is verteld, dus voor mij was die ‘aanname’ de situatie. En in begrijp het heel goed hoor, wilde dit alleen zeggen omdat ik ook kan begrijpen dat het op de manier hoe het nu (dus zonder jouw verduidelijkende berichtje hierboven) best als een harde beslissing van bovenaf die geen tegenspraak duld kan overkomen. Maar dit klinkt al veel genuanceerder, doordachter én juist met gevoel voor community

3 likes

Dit is geen OMG ofzo :stuck_out_tongue: gewoon een tip maar als er nog overuren bijkomen zou ik de zorgtoeslag misschien wel apart zetten want misschien dat je dan net over de grens komt en terug moet betalen? (neem aan dat het inkomen wat je genoemd hebt netto, excl vakantiegeld is namelijk)

3 likes

In: rond de 2500
Vriend maakt 400 euro naar mij voor huur etc.

uit Huis:
Huur: 825
energie: 132
KPN: 59
Water: 13
verzekering: 11

Uit persoonlijk:
Zorg: 117
Sport 20
Autov: 60
Lenzen: 24
Goedbedoelen: 5
tel: 26
spoitfy: 10
Duo: 44
En soms word ik verrast met de wegenbelasting

Benzine: 200
Boodschappen 200 (vriend legt ook 200)

oftewel totaal binnen 2900
lasten totaal 1750
over: 1150 --> hiervan 400 voor kleding, etentjes, leuke dingen etc.
Rest naar spaarrekening (is het streven helaas haalt het einde van de maand vaak in)

1 like

Welke verzekeringen hebben jullie allemaal vooe het huis? Wij hebben een appartement en we hebben een aansprakelijkheidsverzekering, rechtsbijstand, inboedelverzekering en natuurlijk de levensverzekering. Bij elkaar ongeveer €60 p.m. vraag we af of dat niet een beetje overdreven is

1 like

Ok ik houd het een beetje algemeen want wij hebben momenteel een onhandige situatie (ik werk momenteel zo vaak ver van huis dat ik daar een parttime woonplek moet huren, dus die lasten liggen tijdelijk bij ons heel hoog maar ja go after your dreams he) en dat hoeft voor mij niet openbaar, maar we storten elke maand een bedrag op een gezamenlijke rekening voor grofweg ons samen:

Inkomen: samen twee keer modaal
Huur voor twee woningen: rib uit mijn lijf
Gas/licht/water/internet/: ongeveer anderhalf keer de normale kosten dus want 1x thuis en 1x gedeeld in mijn bij-huis
Verzekeringen huis/aansprakelijkheid en huisdierenverzekering: 50
Boodschappen: 400 (is ruim, in de praktijk is dit ook naar het café gaan enzo)
Buffer: 100
Netflix: 10

De buffer willen we gaan uitbreiden en is voor dingen als gemeentelijke belastingen, dingen die stukgaan, plotselinge rekeningen etc. Zorgverzekeringen en mobiele telefoonabonnementen doen we apart. We houden allebei genoeg over om dingen als kleding en etentjes van te betalen en een beetje te sparen. Als we buiten de rekening om dingen voor ons samen betalen zetten we dat in een doorlopende Wie Betaalt Wat om een beetje de balans in de gaten te houden.

Netto inkomsten: 2200
Daarvan gaat iedere maand 1100 naar onze gezamelijk spaar/beleggingen

  • sportschool 25
  • boodschappen 350
  • telefoon 40
  • prive sparen 150
  • de rest gaat op naar aan cadeautjes, uitjes, vakanties, schoonheidsbehandelingen, kleding, sieraden etc.

Ik woon samen en mijn vriend verdient netto een stuk meer dus van zijn salaris betalen we de huur, gwl en verzekeringen. Netflix, internet en Spotify gaat ook van zijn salaris. Mijn salaris wordt meer gebruikt voor uitjes en vakanties. Daarnaast hebben we lease auto’s dus daar hebben wij geen kosten aan, of ja is al verrekend in het salaris.

Inkomsten baan 1: €1.150
Inkomsten baan 2, flexibel tussen €800-€1.050
Totale inkomsten tussen €1.950-€2.200

Huur €477
Energie €95
Water €11
Internet TV €42
Verzekeringen €8
Gemeentelijke belastingen €17
Mobiele telefoon €18
Zorgverzekering €88
Lenzen €18
Pil €4
Autoverzekering €33
Wegenbelasting €35
Netflix €6
Totaal vaste lasten €852

2 likes

Ja 16.500, dus ik kan er er nog 4000 bruto aan overuren bij uit laten betalen.

1 like

Ik moet dit ook echt beter bij gaan houden. Heb heel weinig inzicht in mn uitgaven.

Inkomsten: 1500-1900. Mininum is wel de 1500.

Uitgaven:
Auto:
1.verzekering: 54
2. Wegenbelasting: 24
Zorgverzekering: 95
Lenzen: 10
Sparen:1000 gemiddeld, soms meer, soms minder.
En wat ik dan over heb spendeer ik dan.

In:
Salaris: rond de 2000

Uit:
Huur: 650
Energie: 10
Huur energie installatie incl zonnepanelen: 70
Water: 10
Telefoon: 50
Netflix: 2,80
Zorgverzekering: 78
Inboedel- en reisverzekering: 19
TV/internet abonnement: 42,50
Belasting: 35
Boodschappen varieert per maand.
Sparen rond de 400 per maand.
De rest spendeer ik.

Ik woon op een duurzaam project waardoor de huur van de energie installatie en zonnepanelen verplicht is. Hier staat tegenover dat mijn energierekening vorig jaar negatief was. Deze heb ik nu op 10 euro per maand gezet omdat ik niet achteraf wil moeten bijbetalen als we een niet-zo-zonnig jaar hebben.

2 likes