Show je kasboekje

Interessant topic! Ik woon samen en de uitgaven zijn gehalveerd omdat mijn vriend de andere helft betaald (m.u.v. telefoon en overige abonnementen).

Mijn inkomen is ongeveer 1400 euro per maand.

Uitgaven:

• 60 euro gas/water/licht
  • 120 euro boodschappen
  • 15 euro telefoon
  • 25 euro internet/tv
  • 350 huur
  • 10 euro overige abonnementen
1 like

ik doe mijn best om me in te houden maar op zich is het ook niet erg duur, ik eet eigenlijk geen echt vlees dus
ik koop elke week:

lijstje

1 of 2 pakjes roomkaas
1 pakje ontbijtspek
1 zakje parmezaanse kaas
1 zakje slamelange
1 doosje makreelfilet
1 voordeelpak jong belegen plakjes kaas
1 of 2 keer bacon reepjes
1 of 2 flessen spa blauw
+/- 4 pakken crystal clear
en per 1,5-2 week 20 eieren
en dan nog 1 of 2 doosjes groenterijst

ja ik zit echt te wachten tot ik hem in kan slaan hahahaha, vind hem super lekker!

ik vind dat juist fijn omdat philadelphia en mon chou duidelijk anders smaken! maar je hebt 2 verschillende van deze van galbani dacht ik

ik ga ook morgen weer cloud bread bakken zo’n zin in haha, lekker met een plakje kaas

1 like

Inkomsten 1900 ongeveer (plus nog geld van declaraties maar dat tel ik hier even niet bij)

Uitgaven
885 naar gezamenlijke rekening waar het volgende van wordt betaald (mijn vriend maakt hetzelfde bedrag over)

• huur 1050
  • parkeerplaats 50
  • boodschappen 300
  • uit eten/koffie etc 200
  • tv 50 a 75?
  • inboedel 10
  • gwl 100

en dan nog:

• zorgverzekering 86
  • telefoon 55
  • duo 50
  • sport abo 35
  • tanken ca 200?
  • sparen ca 300?

en de rest gaat naar uit eten, leuke dingen doen, kleding…

Ik houd het al jaren bij. Ik zat in de eerste jaren dat ik studeerde op 30-40 euro per maand aan kleren. Tegenwoordig zit ik op 60.

Ik koop gemiddeld een paar schoenen per jaar, maar die zijn dan wel gelijk 100-150 euro. Toevallig laatst nog een nieuwe tas gekocht (vorige was aan het verslijten), dus dan is het 2 maanden niets kopen. Ik heb nieuwe bh’s nodig, dus dat betekent ook 1-2 maanden niets kopen.

Ik heb me wel voorgenomen om als ik eenmaal fulltime salaris heb werk te gaan maken van een goede garderobe met kwalitatief goede en tijdloze kleding. Nu is het meeste tweedehands.

Huh, zijn dit alle boodschappen die je doet? Nee toch?

Jawel

Oke sorry als ik domme vragen stel of als je me een wijsneus vindt, maar eet je dan verder geen groente of fruit? Ik zou omvallen als ik alleen dit mocht eten.

En jij loopt ook nog eens zoveel!

2 likes

Weinig, ik heb wel weken dat ik iets extras koop zoals aardbeien maar vanwege mijn kh arme dieet eet ik eigenlijk geen fruit

En de groente zit er wel bij! Namelijk die bloemkoolrijst of Courgetti

Maar tis vrij eenzijdig, heb gisteren ongeveer letterlijk dat lijstje gekocht en was 24 euro kwijt

Edit: als ik geen dieet doe zien mijn boodschappen er wel heel anders uit maar ik vind dit nu juist heel fijn omdat het zo gekaderd is

2 likes

Mag ik vragen hoe jouw ontbijt en lunch er dan bijv uitzien? Wat eet je dan?

Eieren met spek of zelfgemaakt cloud Bread met kaas of pindakaas of pannenkoeken

1 like

Oeh klinkt goed. Wat voor pannenkoeken? Ik neem aan niet van gewoon beslag want veel kh?

Van mon chou met eieren en vanille extract

1 like

Ik wil ook een kasboekje gaan bijhouden en Numbers heeft daar ook zo’n sheet voor. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Is dat gewoon één sheet die je telkens bijwerkt als er iets veranderd? Of vul je het elke maand opnieuw in of hoe?

ik voel me echt een debiel dat ik dit vraag nu haha maar ik wil het graag in 1x goed doen :biggrin:

Ik heb ook een excel gemaak en die ga ik denk per week bijhouden vanaf het moment dat ik voor het huis moet betalen.

2 likes

Ik heb gewoon een overzichtje met vaste lasten
Voor de rest kun je jezelf zakgeld geven
Ik bewaar daar geen bonnetjes van want dat mag toch op

1 like

Uitgaven:
370 huur
112.83 zorgverzekering
30 telefoon en abonnement
5 spotify
4.66 Netflix gedeeld
27.45 sportschool
20 Cineville
18 Volkskrant
12 internet en nog wat huiskosten
3.29 WA en inboedelverzekering
2.91 doorlopende reisverzekering
10 Greenwheels
10 Blendle
15 Greenprace

641 totaal

Boodschappen is variabel maar denk toch wel 200-300 per maand. Eet biologisch, veel verse groenten en fruit en kruiden, voedingssupplementen ivm grotendeels veganistisch en veel sporten, kook graag voor andere mensen en ja drink ook graag wijn en speciaal bier :roll_eyes: oh en heb een kat waar ik ook voer etc voor koop.

Dus ongeveer 950 totaal, daar zit dan ook wel een incidentele koffie buiten de deur of treinrit bij in denk ik.

Inkomsten
400 werk
56 huurtoeslag
95 zorgtoeslag

607 totaal, vul het tekort aan met een lening bij Duo. Nog een paar maandjes.

Een overzichtje van mijn vaste kosten. Ik zal vast iets vergeten. Ik werk fulltime trouwens.

Hypotheek: 550 euro
Servicekosten, verwarming en water: 200 euro
Gas, water, licht: 30 euro
Netflix: 11 euro
Zorgverzekering: 100 en een beetje euro
Verzekeringen huis: 13 euro
Internet: 22 euro
Telefoon: prepaid, dus wisselt
Reisverzekering: 5,50 euro
Waterschapsbelasting etc: 73 euro (10 maanden)