Show je kasboekje

Wauw wat een goedkope zorgverzekering. Hoe heb je dat gefixt?

Is er hier iemand die een excelsheet oid gebruikt om je inkomsten/uitgaven bij te houden? Ik wil dat graag gaan doen maar wil gaag een soort template omdat ik alles wat ik zelf probeer mega onoverzichtelijk vind.

1 like

in het begin is er eentje gepost waar ik mee aan het ontdekken ben, google docs heeft een standaard document maar die werkt voor mijn meter bij mij

1 like

Dan ga ik even terug scrollen. Dankjewel :slight_smile:

Hoeveel geven jullie gemiddeld uit aan kleding etc? Ben daar stiekem heel benieuwd naar

Hangt er vooral vanaf wat je smaak is. Als je alles bij Primark koopt ben je goedkoper uit dan bel Ik een zeer duur merkt.

Zelf koop ik niet heel veel kleding. Ik denk gemiddeld 30 euro per maand. De ene maand koop ik helemaal niks en de andere maand een broek. Ik heb absoluut geen dure smaak. Mijn shirtjes koop ik bij Primark.

Soms heel veel ineens en dan paar maanden niks. Maar heb geen goedkope smaak in de meeste dingen zoals schoenen en jurken…

Ik geef ongeveer 120-150 euro per maand uit aan kleding.

Ik ook zoiets, soms iets meer, soms iets minder.

Bijna niks. Ik doe heel lang met mijn kleding en heb een hele kleine kast. Als ik iets nodig heb ze ik het op mn wishlist met een hele specifieke omschrijving (bijv. Broek, culotte, zwart, met zakken, liefst centuur) en dan koop ik het alleen als het aan die eisen voldoet.

Ik heb een hekel aan winkelen, dus ga maar 3x per jaar ofzo en dan koop ik meteen veel (250 euro per keer zo ongeveer).

Bijna niks, ik koop weinig kleding. Maar goed, ik heb het dan natuurlijk wel ooit uitgegeven.

Ik denk dat ik nu ongeveer 300 euro per jaar uitgeef aan kleding. Nieuwe beha’s of ander ondergoed zit daar dan bij in. Wat ik koop is meestal niet goedkoop trouwens.
Gemiddeld een paar nieuwe schoenen per jaar, een nieuwe broek, rok of jurk en ik ben wel weer klaar.

Wow, wat sparen jullie allemaal veel! Ik geef echt met gemak bijna net zoveel uit als dat ik verdien, terwijl ik niet eens het idee heb dat ik zo ontzettend veel aan boodschappen of kleding uitgeef. Ik heb mijn uitgaven/inkomsten gestructureerd in een dashboard, maar vind het eerlijk gezegd nog steeds onoverzichtelijk. Misschien toch eens beter in kaart brengen (is mijn werk trouwens ook, dus dit moet ik beter kunnen :redface: )

3 likes

In:
Loon vriend en mezelf: 3800 euro
Maaltijdcheques (België): 300 euro

Uitgaven elke maand:
Hypotheek bouwgrond: € 440
Huur: € 695
Boodschappen: € 350 (ongeveer)
Elektriciteit & gas: € 65
Water: € 30
Tv&internet: € 80
Huisdieren: € 60
Benzine: € 130
Afbetaling auto: € 350
Brandverzekering: € 30
Wegenbelasting: € 20
Netflix: € 11
Spotify: € 15

Totaal uitgaven: € 2276

We sparen meestal 800 euro (samen) en de rest geven we uit aan kleding, dagjes weg, uit eten, uitgaan, spullen voor ons huis,…

1 like

Wat zijn maaltijdcheques?

1 like

Wist even niet zo goed hoe ik het moest uitleggen dus ik heb dit van wikipedia gestolen (sorry voor de opmaak haha):

Maaltijdcheques zijn cheques die werknemers in België maandelijks kunnen ontvangen als extralegaal deel van hun verloning. Maaltijdcheques zijn voordelig voor de werkgever en voor de werknemer omdat er geen RSZ of inkomensbelasting op betaald moet worden Maaltijdcheques blijven een jaar geldig (voorheen was dit drie maanden)[6] en mogen alleen gebruikt worden in de horeca of voor het aankopen van voedingsmiddelen in de voedingswinkel of supermarkt.

2 likes

Ik ben net verhuist in mijn eerste (koop)huis dus zodra ik gesetteld ben hier ook even werk van maken.

Iets anders; ik waq nogal laat mee met de netflix-hype, waardoor ik niemand heb om mijn account met te delen. Ik betaal nu 14€ pm en heb nog 3 plekken vrij. Is er iemand op het forum die nog geen netflix heeft en een plekje wil? Of iemand die nog een plekje vrij heeft zodat ik mijn abo kan opzeggen? Ik kijk niet zoveel en vind 14€ pm dan wel wat veel…

2 likes

Ohhh is dat zo? Ik check het, thx !

1 like

Wij zijn allebei geen spaarders en soms veel te gul. Omdat we echter toch eens willen nadenken over een kindje gaan we het vanaf 2019 anders doen!

In:

  • Mijn nettoloon: €1850
  • Zijn nettoloon: €1555
    Totaal: ~3415,00

Uit:
hij:

  • zorgverzekering: €145
  • mobiel abonnement: €25
  • storytell: €10
  • office365: €10
  • auto - gaat via werk, al van loon afgehaald
  • benzine: gratis tankpas
    Totaal: ~€190

ik:

  • zorgverzekering: €130 (2018: 155)
  • ov NS: €167 (betaald door werk, al van loon afgehaald)
  • ov bus: €100 (betaald door werk, al van loon afgehaald)
  • mobiel abonnement: €36
  • uitvaart: €7,50
  • sportschool: €42
  • lenzen: €20

vaste lasten gezamenlijk:

  • huur €855
  • verzekeringen €63
  • water €25,12
  • gas, elektra €122
  • Netflix €8
  • afval gemeente €50 10 termijnen
  • gemeentebelasting €36 10 termijnen
  • boodschappen ~€200-250
  • Pathé abonnementen €60
  • Pathé €40
  • internet €42
  • overige (feestjes, cadeautjes, dagjes weg) €125
  • schulden (eigen risico, zorgtoeslag terugbetalen) €155

We gaan €450 proberen te sparen gezamenlijk. Hetgeen dat dan nog overblijft wordt naar ratio onder ons verdeeld voor eigen extra uitgaven/sparen. Hopelijk gaat het ons nu dan echt lukken!

8 likes

Wat is het verschil tussen Pathé abonnementen en Pathé?

2 likes