Show je kasboekje

Ik denk dat je dan best een verkeerd beeld hebt van wat “normaal” is
Ik bedoel, het zal voorkomen maar dat maakt het niet meteen normaal.

2 likes

Ah ja, ik had ook haar vriend aangehaald, omdat ze specifiek zei dat ze beiden veel geluk hadden. En voor de leaseauto, mijn mobiliteitsbudget was exclusief brandstof 760 bruto, en mijn netto bijtelling (om de auto prive te mogen gebruiken) 150 per maand, en dat was nog relatief weinig. En ik zit dus in dezelfde sector, en mij valt het echt tegen hoeveel collega’s bij andere bedrijven betaald kregen, 2000 bruto bijvoorbeeld. Maar, je bent erg gewild, dus volgens mij kun je als je ervaring hebt makkelijker grote stappen maken als je switcht van bedrijf.

1 like

Ik voel me geïnspireerd door het spaardoel 30k op je 30e. Nog 25 maanden te gaan, dus ongeveer 500 euro per maand. Let’s do this. :crazy_face:

12 likes

Ja ik voel me ook geïnspireerd daardoor! 750 per maand in mijn geval… moet ik misschien wat meer gaan werken :sweat_smile:

2 likes

Ik dacht er ook aan om dat te doen. En toen realiseerde ik me plots dat ik daar nog maar twaalf maanden voor heb en dat ik beter een realistisch doel kan stellen :sweat_smile: De helft moet wel lukken.

3 likes

Wow 30k op je 30e klinkt mij echt bizar utopisch in de oren, mag god al op m’n blote knietjes danken als ik tegen die tijd op -30k sta :sob: :joy:

13 likes

Ik ook hoor… ben de 30 al gepasseerd, maar ik zit niet eens op de helft van 30k😭.

SORRY WAT
Ik dacht dat jij veel jonger was

2 likes

Hahahaha nu voel ik mij echt heel oud :sob::sob:

1 like

Haha je bent niet de enige!

Haha maar ik heb Acculader al een paar keer in het echt ontmoet en ze ziet er eeuwig jong uit. Goede genen, @Acculader!

2 likes

Nee dit komt niet meer goed

:sweat_smile:

1 like

Ik ben nu wel benieuwd hoe ONGELOFELIJK OUD jij bent :crazy_face:

32 en jij?

Ik word soms met u aangesproken :grimacing:.

Oh jeeeeeetje, piepjong ook!

27, bijna 28. Nog 25 maanden tot mijn 30e. :sunglasses:

1 like

Nettoloon: 2880 incl 85 reiskosten vergoeding, excl vakantiegeld en 13e maand.
Werk als arts niet in opleiding, 38u contract, 2 jaar ervaring

Vaste lasten
Vriend en ik allebei 2000 naar gezamenlijke rekening voor
Huur 1030
Gas/elektriciteit 60
Water 20
Overlijdensrisicoverzekering 13
Ziggo 61
Hypotheek 1110
Sparen 1300
Overig voor boodschappen

Overig eigen rekening
NS trajectkaart 215
Sportschool 55
Telefoon incl Spotify 35
Sparen 250
Kobo 10

Overig voor kleding/uit eten/extra boodschappen etc.
Zorgverzekering, inboedel etc en gemeentelijke belastingen betalen we in 1 termijn.

Ben blij als de dubbele lasten voorbij zijn :sweat_smile:

1 like

Inkomsten:
Salaris €1960 (fulltime, met 2 maanden werkervaring haha en heb een WO master)

Uitgaven:
Huur (inclusief gwl/internet) €495.67
Telefoon €18.68
Zorgverzekering €134.88
Spotify Family €14.99 (betaal voor m’n hele gezin, m’n ouders betalen Netflix dus vind ik wel prima)
Patreon €12.50
Lidmaatschap politieke partij €12.00
Kosten bankrekening €3.00
Krantenabo €13.87
Sparen €750

Blijft er ongeveer 500 euro over voor boodschappen/reiskosten/leuke dingen doen/kleding enzo. Reiskosten heb ik gelukkig nauwelijks, doe vrijwel alles op de fiets. En qua kosten komen er nog wel waterschapsbelasting/afvalstofheffing bij, maar die betaal ik als het kan in een keer. Probeer nu wel veel te sparen omdat ik geluk heb met een lage huur heb en nog niet hoef te beginnen met terugbetalen van m’n studieschuld. Wat ik aan het eind van de maand over hou gaat weer naar m’n spaarrekening, maar dat was tot nu toe nog niet zo veel gezien ik wat toeslagen moest terugbetalen toen ik begon met werken. Ik wil nu ik een vast/regelmatig inkomen heb wel kijken welk goede doel ik maandelijks wil steunen, maar daar moet ik nog even over nadenken.

1 like

Nettoloon €2750 (incl. €150 reiskosten, exclusief vakantiegeld en 13e maand)
Ben nu 29 jaar. Onderwijs (7 jaar ervaring) bruto is dit €3709,00. Ik zit in schaal LB, trap 8. Volgens mij zijn er 13 treden dus zit ik bijna aan mijn max. Ik zou eventueel nog een opleiding tot docent LC kunnen doen, daar zit een hoger salaris aan vast.

Vriend en ik maken beiden €1200 over naar gezamenlijke betaalrekening voor:
Hypotheek €1088 bruto
Elektriciteit €70
Glasvezel €65
Water €27 per kwartaal
Gemeentelijke belastingen per kwartaal dacht ik €71,31
Verzekeringen (OLV, garantie inkomen etc) €130
Auto €450
Boodschappen, Hello Fresh en/of buiten de deur €500

We hebben 3 gezamenlijke spaarrekeningen.
Ieder €600, dus €1200 naar de ‘gewone’ gezamenlijke spaarrekening. (uitgaven voor koophuis etc.)
Onderhoud huis spaarrekening €50 p.p
Vakantiespaarrekening €25-100 per maand per persoon (afhankelijk van privé uitgaven)

Privé uitgaven:
Benzine €150-200
Tele 2 €15
Kobo Plus €10
Spotify €10
Schuld DUO €58,21
AnderZorg €93,50
AOB €17,50 (eind v/h jaar krijg ik dit terug)
Reisverzekering etc €6,50
Sparen privé €50-100 p.m. (ligt eraan wat ik voor mezelf heb gekocht wat overblijft)

Meestal houd ik €200-250 p.m. over voor kleding, met vriendinnen etc. Vaak boek ik aan het begin van mijn salaris teveel naar mijn privé spaar waardoor ik vlak voor 't einde weer terug moet boeken haha.

Ik ben ook geïnspireerd!! Ik heb al een mooi bedrag staan maar ik kom niet verder, ik schommel al een tijd rond dat bedrag.
Om het bedrag op dat moment te bereiken (ik ga ook voor voor m’n 30e haha) moet ik 600 euro per maand sparen. Dat is best een bedrag maar met mijn huidige salaris en woonsituatie zeker mogelijk dus ik ga er hierbij van uit dat dat niet verandert

Oeh handig! Ik heb nu alles in een excel file gezet zodat ik toch een beetje overzicht heb van wat ik maandelijks en jaarlijks gespaard heb. Ben nog student dus heb niet veel kosten en betaal meestal alles in 1x voor het hele jaar zodat ik niet maandelijks veel rekeningen heb.
Eens ik werk ga ik alles in die app invullen, ziet er echt handig uit ook dat je apart te zien krijgt wat je deze maand nog van kosten kan verwachten!

Normaal ziet mijn kasboekje er zo uit:

Inkomsten: €424 kinderbijslag + €300-400 bijbaantje van enkele uurtjes in het weekend + €80 om bijles te geven

Uitgaven:
€6 netflix
€50 benzine
€7,5 ziekenfonds
€200 boodschappen, eten/drank op de uni (wordt verdeeld, maar dit is ongeveer wat ik maandelijks inleg, is maar net wie tijd heeft om te gaan winkelen)
€8 tandverzekering
€100 sportschool
€500 sparen (automatisch)
€… kinesist (variabel)
€… leefgeld aan schoonouders (woon bij vriend + zijn familie momenteel)

Helaas kan ik nu geen bijlessen geven en mijn bijbaantje heeft verplichte sluiting, dus nu enkel kinderbijslag als inkomst.
Had graag extra uren gewerkt maar icm mijn studie die normaal volgend jaar januari klaar is vond ik dit niet haalbaar, en nog minder dan een jaar kan ik wel zonder dat extra geld.
Extraatjes als vakanties, shoppen etc betaal ik van mn spaargeld