In:
1600
Uitgaven:
Auto 235
Zorgverzekering 145
Telefoon 50
Tanken 100
DUO 36
Hou rond 1000 euro per maand over, waar ik er ongeveer 700 van spaar.
In:
1600
Uitgaven:
Auto 235
Zorgverzekering 145
Telefoon 50
Tanken 100
DUO 36
Hou rond 1000 euro per maand over, waar ik er ongeveer 700 van spaar.
Ahh waarom is het weg? Ik zocht net op want wil mijn financiën eens organiseren maar wat ik zelf maak wordt zo snel een troep.
Zou je hem nog eens willen delen?
Ahh dat is niet leuk. Dankjewel voor het (snelle!) delen!
Heb je met een salaris van 2150 nog recht op zorgtoeslag? Het jaar dat ik 8,5 maanden lang 2225 verdiende moest ik het volledig terugbetalen.
Ik werk niet het hele jaar! Heb mijn nieuwe salaris ook opgegeven, maar omdat ik maar een aantal maanden werk zit ik net onder de grens en heb ik recht op het hele bedrag.
Dus ik krijg ook nog een groot deel van mijn belasting terug aankomend jaar.
Ik dacht daar ook meteen aan. Ik verdiende hetzelfde en kreeg een maand terug mooi dat ik een bedrag kon terug betalen (terwijl ik hem echt al begin dit jaar had uitgezet)
Can relate. Maarja CAO met vaste periodieken en geen ruimte tot onderhandelen tenzij je van functie wisselt. Heb ook geen handen meer door de gaten dussss. Jij werkt via een detacheerder toch? Nooit het idee om bij je inlener in dienst te gaan of is dat geen optie?
Ohhhh toevallig was ik net ook bezig wat vaste uitgaven op een rij te krijgen. Hangt het in de lucht?
Ben bij jou altijd super benieuwd in welke sector je werkt XD. Ben verder helemaaaaal niet nieuwsgierig ofzo.
Maarja, als je het werk niet super vindt. Als je bij de inlener meer zou kunnen verdienen? Van soort werk switchen kan altijd nog natuurlijk! Dan is het juist wel fijn om beter te verdienen in de tijd dat je het matige werk doet toch.
Ik wist niet zo goed in welk topic dit het beste past, maar ik denk hier!
Hoe bepalen jullie hoeveel geld je aan dingen als goede doelen/collectes/acties doneert? Heb je daar een vast bedrag per maand voor en dan alleen vaste donaties bijv.? Ik ben nog niet zo lang afgestudeerd en tijdens m’n studie waren m’n inkomsten niet zo regelmatig dus dan gaf ik soms random een tientje aan iets awt ik belangrijk vond, maar ik zou nu wel wat meer kunnen missen. Vind het alleen lastig om daar een inschatting van te kunnen maken, want het geld wat ik dan doneer spaar ik minder (mijn vaste lasten zijn redelijk laag dus ik kom prima rond op het moment). Ben benieuwd hoe anderen deze afweging maken! Ik ben nogal geneigd te denken “joe neem alles maar” maar denk dat ik daar op de lange termijn niet heel blij van word.
Ik ga een schenkingsovereenkomst oid opzetten met een goed doel in 2021. Dan kan je de schenking van je inkomstenbelasting aftrekken, dat is altijd mooi meegenomen en kan je dus of x% meer schenking of is je schenking ‘goedkoper’.
Overigens zou ik altijd meer sparen dan schenken aan een goed doel in de levensfase waar ik nu in zit. Verder ben ik ook nog wat zoekende
Ohhh ja ik herinner me ineens dat m’n moeder ook iets zei over het bestaan van zo’n schenkingsovereenkomst @tessel @Konijntje, goeie! Ik ga daar ook naar kijken voor volgend jaar. Al doneer ik ook wel vaak aan kleinere goede doelen/actiegroepen die niet zo’n status hebben, maar misschien kan ik daarvoor dan een apart potje maken per maand ofzo? Misschien dat die combinatie dan het beste werkt.
Je hebt ook wel een punt @tessel over in deze levensfase beter meer sparen dan schenken want ik kan ook niet voor eeuwig in m’n studentenwoning blijven zitten lol.
Ik heb jouw idee even gejat @Wonder
Mijn inkomsten wisselen per maand, omdat ik niet elke maand hetzelfde verdien met mijn werk en ook niet met mijn boeken Mijn overuren krijg ik altijd een maand later uitbetaald. En dus spaar ik ook wisselend.
Ik steun gemiddeld eens per vier weken een ander goed doel met een tientje. Soms via Gofundme of andere fundraiserwebsites, soms rechtstreeks aan het goede doel, maar altijd een tientje (in euro’s, ponden of US dollars).
The Black Archives
Nederland Wordt Beter
Free A Girl
Sainthoax / Beirut
Loesje
Chooselove
Ik denk dus ook joe pak m’n geld maar, maar dat is intussen totaal ruim 50e per maand geworden. Vanaf volgend jaar ga ik ook schenkingsovereenkomsten aan, echt zonde dat ik mijn goedheid niet volledig door de fiscus laat sponsoren. Die belastingvrije drempel is echt hoog.
Ik steun zelf elke drie maanden een doel en vaak door iemand op straat of een reclame die ik heb gezien. Dan 3 maanden de propositie die zij aanbieden (meestal tussen de 5 en 10 euro) en na 3 maanden kies ik een ander. Dus dat is 120 euro per jaar ongeveer.
Ik vind het lastig om geld te schenken aan goede doelen, terwijl ik weet dat het vaak echt wel goed besteed word. Maar doordat er in het verleden nogal eens misbruik van werd gemaakt en misschien nu ook nog wel, heb ik besloten om niks extra’s per maand te schenken aan een goed doel via automatische incasso.
Verder doe ik sinds een paar jaar vrijwilligerswerk elke week een paar uur. Dat voelt ook als delen, maar dan in een andere hoedanigheid.
Ik vind dat ook wel lastig. Ik geef best wel gauw dat tientje, maar vraag me ook weleens af hoe dat nu eigenlijk terecht komt.
Voelt? dat IS zo. Goed van je!