Show je kasboekje

Ik heb jouw idee even gejat @Wonder :stuck_out_tongue:

Mijn inkomsten wisselen per maand, omdat ik niet elke maand hetzelfde verdien met mijn werk en ook niet met mijn boeken :slight_smile: Mijn overuren krijg ik altijd een maand later uitbetaald. En dus spaar ik ook wisselend.

2 likes

Ik steun gemiddeld eens per vier weken een ander goed doel met een tientje. Soms via Gofundme of andere fundraiserwebsites, soms rechtstreeks aan het goede doel, maar altijd een tientje (in euro’s, ponden of US dollars).

Voorbeelden

The Black Archives
Nederland Wordt Beter
Free A Girl
Sainthoax / Beirut
Loesje
Chooselove

1 like

Ik denk dus ook joe pak m’n geld maar, maar dat is intussen totaal ruim 50e per maand geworden. Vanaf volgend jaar ga ik ook schenkingsovereenkomsten aan, echt zonde dat ik mijn goedheid :face_vomiting: niet volledig door de fiscus laat sponsoren. Die belastingvrije drempel is echt hoog.

2 likes

Ik steun zelf elke drie maanden een doel en vaak door iemand op straat of een reclame die ik heb gezien. Dan 3 maanden de propositie die zij aanbieden (meestal tussen de 5 en 10 euro) en na 3 maanden kies ik een ander. Dus dat is 120 euro per jaar ongeveer.

1 like

Ik vind het lastig om geld te schenken aan goede doelen, terwijl ik weet dat het vaak echt wel goed besteed word. Maar doordat er in het verleden nogal eens misbruik van werd gemaakt en misschien nu ook nog wel, heb ik besloten om niks extra’s per maand te schenken aan een goed doel via automatische incasso.
Verder doe ik sinds een paar jaar vrijwilligerswerk elke week een paar uur. Dat voelt ook als delen, maar dan in een andere hoedanigheid.

7 likes

Ik vind dat ook wel lastig. Ik geef best wel gauw dat tientje, maar vraag me ook weleens af hoe dat nu eigenlijk terecht komt.

Voelt? dat IS zo. Goed van je!

3 likes

Ik steun een paar goede doelen via de website Teaming. Dan schenk je 1 euro per maand en dat gaat automatisch van je rekening. Ik steun 4 goede doelen dus dat is 4 euro per maand. Zijn veel kleine BE/NL goede doelen bij aangesloten dus dat is leuk.

1 like

Ik geef elk jaar 100 euro aan de stichting van Dennis Mukwege. Was helemaal onder de indruk van zijn werk. Er was in topdokters ook een chirurg die meerdere keren per jaar gratis in Iran kinderen met neus- en mondproblemen opereert. Maar daar kon ik geen gegevens van terugvinden.

3 likes

Ooh dank je wel. Ik ga hier dan ook 100 euro aan schenken. Ik vond het zo mooi wat hij doet.

2 likes

Ik heb dit jaar 50 euro aan iemand “geschonken” die een computer nodig had voor de schoolwerkjes voor haar kind. Ik weet hoe zwaar ze het heeft dus vond dat wel een fijn idee. Verder heb ik ook een waardebon van een supermarkt aan een ander meisje gegeven die het ook nodig had voor haar en haar kindje. Vond dat ook wel heel fijn om te doen en ik ook gewoon wist dat het goed terecht kwam

3 likes

Wat is een fijne app om uitgaven en inkomsten in bij te houden? De app van de asn houdt dit wel enigszins bij maar ik verlies vaak toch het overzicht.

Dyme?

2 likes

Lol wat zijn dat voor abonnementen voor 650 euro? En dan maar 30 euro uitgeven aan cadeautjes.

1 like

Die zie ik ook steeds!

1 like

kadotjes bedoel je

5 likes

Voorgesneden uitjes zijn goud waard

1 like

Omdat ik dit altijd een heel interessant topic vind heb ik ook een overzichtje gemaakt. Even wat context: ik heb geen huisdieren of kinderen en woon alleen. Ik werk 32 uur. Wil eigenlijk een andere baan. Omdat ik nu een goed inkomen heb probeer ik zoveel mogelijk te sparen, als ik dan later minder ga verdienen heb ik in ieder geval wat spaargeld opgebouwd. (ik heb geen opleiding dus ik heb altijd het gevoel dat de rest van mijn carrière uit schoonmaakwerk gaat bestaan)

Inkomsten: 2533
Uitgaven:
Huur (inclusief) 725
Abonnementen
Netflix 7,99
Spotify 9,99
Mobiel abo 10
NPO 2,95
Verzekeringen
Aansprakelijkheidsverzekering 3,59
Zorgverzekering 116,92
Vrije tijd
Uitjes 20
Hobby’s 20
Uit eten 40
Vakantie 100
NS 20
Huishouden
Boodschappen 170
Cadeautjes 15
Verzorging 100
Kleding 40
Spullen 25
Bankkosten 1,9
Totaal per maand 1429,59
8 likes

Wat netjes dat je maar 170 euro uitgeeft aan boodschappen! Ik moet ook eens een keer daarop gaan bezuinigen😅

2 likes

Ik weet niet of er daar een verschil tussen bestaat voor NL en BE maar dat loon voor 32u is heel netjes vind ik hoor :sweat_smile:
In welke branche of welke functie doe je als ik zo nieuwsgierig mag zijn :biggrin:

2 likes