Show je kasboekje

Sinds ik automatisch spaar gaat sparen echt veel makkelijker merk ik!

@ellegirltalk Ik vind 200e pm ook heel netjes hoor. Het kan goedkoper inderdaad, maar ik ambieer zelf nu niet meer het budget wat ik als student had en geef nu graag geld uit aan luxere boodschappen!

3 likes

Ik heb de dag nadat ik salaris krijg een automatische spaar opdracht staan. Maar ik houd aan het einde van de maand altijd over. Dit boek ik handmatig over. Waardoor er op mijn lopende rekening alleen geld staat wat ik die maand als salaris heb gekregen.

Nu met corona houd ik redelijk wat over. Ik besteed namelijk niks extra’s oid. Omdat mijn baan nog steeds niet 100% zeker is in deze crisis.

4 likes

Hahaha zo herkenbaar. Ik praat de uitgaven goed door te zeggen dat ik de horeca steun. Eigenlijk wil ik gewoon Thais eten en niet hoeven koken.

1 like

Ik drop hem ook eens. Ben overigens 23 jaar en thuiswonend :

In :
Salaris 1660,- (32 uur contract)
Zorgtoeslag 55,-

Uit :
400,- kostgeld naar mijn moeder
136,- zorgverzekering
4,- reisverzekering Hema
55,- Tel abbo
5,- AD
13,- Netflix
8,99 - Videoland
10,00- spotify
7,60 - Dela
20,- Basic fit
174,- Personal training

200,- eigen boodschappen/dieet spullen

700,- naar mijn spaarrekening. waar ik dan meestal ook nog eens 200 weer af haal omdat ik door thuisbezorgd/ onzin aankopen te kort kom.

Moet echt eens wat aan mijn uitgaven gaan doen :fearful:

Ik heb wel gestemd, maar ik gebruik mijn spaarrekening pas sinds dit jaar dus ik moet nog even kijken wat goed werkt voor mij. Hiervoor ‘spaarde’ ik via mijn betaalrekening :joy:

1 like

Ja klopt. Wil er niet teveel in detail over treden, maar in die hoek moet je het zoeken.

1 like

Een paar vaste bedragen gaan automatisch naar verschillende spaarpotjes, de dag na loon. Daarnaast gaat er op een bepaalde datum (vlak voor ik weer geld krijg) al het geld dat boven een bepaald bedrag op de betaalrekening nog staat, automatisch naar de spaarrekening.
Dat laatste gebeurt alleen helaas niet meer nu ik evne tijdelijk in de ziektewet zit

Maar borg: krijg je dat op enig moment terug? Of bedoel je soort kostgeld?

Ja ben ik ook benieuwd naar!

Ik zie het nu pas, moet inderdaad kostgeld zijn!

1 like

Ik schrok er al van in je overzicht, maar dat die kosten zijn vanwege je werk vind ik echt absurd. Ga strijden voor die vergoeding, je doet bijna vrijwilligerswerk als je je benzinekosten aftrekt van je salaris. :worried:

4 likes

Ik krijg de 24e loon en mijn vriend de 15e. Op de 25e van de maand hebben we een automatische overboeking staan naar de spaarrekening.

Er blijft €2800 over op de lopende rekening en daar moeten we het de hele maand mee doen. Omdat mijn loon per maand verschillend is (tod), is het bedrag dat we sparen nooit gelijk.

1 like

Handig topic, ik ga hierdoor ook kritischer kijken.

Inkomsten
Salaris 2730 (32 u)

Uitgaven (ik zet hier wel de hele bedragen, maar ik en vriend doen dit samen)
Hypotheek 1000 bruto
Boodschappen 400
Zorgverzekering en overige verzekeringen (aansprakelijkheid, reis,inboedel, auto’s) 391
VvE 108
Verzekeringen rondom huis/arbeidsongeschiktheid etc: 32
Gwl 170
Internet 49
Netflix 6
Benzine 300
Katten 60 e (speciaal voer ivm ziekten)
Gezamelijk sparen 200 (sparen ook nog ieder los van ons eigen geld)
Leuke dingen 250
Overig 150

Totaal: 3116 : 2 = 1558 kosten pm + telefoonabbo van mezelf is 15 e.

En 1 in de zoveel tijd wegenbelasting etc, maar dan gooien we er iets extra’s op.

Ik heb t gevoel dat we vreselijk duur zitten qua verzekeringen, maar ook niet goedkoper kunnen ofzo? Aansprakelijkheid, inboedel, zv, reis, auto’s, maar t lijkt zo veel geld haha. En ik denk dat ik op boodschappen ook nog wel kan besparen. We besparen nu meer op benzine dan hierin staat, omdat vriend nu thuiswerkt volledig. Maar op zich ben ik ook wel tevreden!

Verzeker dingen die je moet verzekeren en lasten die je niet kan dragen. Kies een hoog eigen risico. Wanneer heb je voor het laatst iets ingediend bij de verzekering? Ik ben sws goedkoper uit een hoog eigen risico bij al mn verzekeringen behalve zorg.

Neeeee dat meen je!! Wat scheelt dat veel! Goeie tips mbt eigen risico, alleen qua auto’s hebben we daar gebruik van gemaakt, eigenlijk… Dus die kan wel omhoog. Het loont dus wel om even rond te neuzen mbt verzekeringen… Thanks!!

Haha, ik werk in de GGZ, deels crisiszorg :slight_smile: ik klaag ook absoluut niet, ook al vind het werk wel mentaal gezien pittig.

Hey wat een chill systeem, dat zou ik ook wel willen. Het vaste deel gaat automatisch, maar bij welke bank zit je dat je die laatste euro’s (op 100 na) ook automatisch overschrijft?

Dit is bij SNS, dan spaar je wat er over is en kun je een boven en ondergrens instellen.

1 like

Hoe kan je dit instellen? Ik zou het ook graag instellen (zit ook bij de sns) maar ik kan het niet vinden in de app. Dank je wel alvast!

Volgens mij moet dat via de website en kan het niet via de app.

1 like