Maar is dit niet de helft van het totaalbedrag? Alsnog prima natuurlijk maar je verwacht altijd dat je met 2 mensen voordeliger uit bent en dat is hier dus een keer niet zo!
Oh! Ja dat kan ook, dat het dan totaal 1800 is. Zo had ik het niet opgevat maar kan ook idd. Dan is het wel vrij hoog ja
Inkomsten: +/- €2200,-
Uitgaven:
Huur incl: €766
Zorgverzekering+eigen risico: €148
Autoverzekering+wegenbelasting: €64
Andere verzekeringen: €20
Mobiele abonnement: €11
Aflossing DUO: €110
Sportschool: €44
Andere lidmaatschappen: €35
Goed doel: €5
Boodschappen: €300
Benzine: €200
Openbaar vervoer: €50
Totaal: €1753
Verschil: €447
En van het bedrag dat overblijft wisselt het wat ik ermee doe. Soms een beetje sparen en van de rest koop ik meestal cadeaus, iets leuks voor mezelf en soms een uitje of weekendje weg (in eigen land). Ik zou wel meer willen sparen maar dat lukt niet zo goed momenteel. Ik heb wel een prima buffer dus ik maak me daar niet zo druk om op het moment. Afgelopen jaar heb ik mijn 13e maand en vakantiegeld volledig opzij gezet en ook een kleine erfenis van mijn opa gekregen dus vandaar dat ik me wat minder druk maak(te) om het maandelijkse sparen.
@Lemongrab @MadameMignon Het is inderdaad al de helft, dus eigenlijk €1.800,- aan woonlasten in totaal.
Ah ja dan had ik het verkeerd begrepen inderdaad, my bad
Wat een mooi specifiek bedrag om te sparen, waarom 541 en niet 540?
Haha! Ik heb ‘m nog specifieker voor je: €541,67. Wil aan het einde van het jaar 6500€ hebben gespaard, dus vandaar
Edit: kak, 514,67 x 12 = 6500,04. Nu moet ik weer m’n hele financiële planning omgooien.
hahaha moest hier wel om lachen. Sorry dat ik het zei, dan was je hier nooit achter gekomen
Ik wilde je bijna bedanken voor het meedenken, totdat ik me realiseerde dat ik dan op €6499,99 eindig.
Maak deze maand gewoon €541,63 over, dan kan je daarna weer verder volgens plan.
Ik snap dit echt niet. Waarom niet gewoon het bedrag naar boven afronden en meer sparen?
Ik wil altijd een rond bedrag op m’n spaar dus haal gerust de rente eraf zodat het weer op 00 eindigd
Ik doe dat ook altijd en m’n vader verklaart mij voor gek haha
Oh haha, ik denk dat m’n sarcasme niet zo goed overkwam in bovenstaand bericht. Was niet serieus! Doe echt niet zo moeilijk over wat centen, no worries
Welke rente?🥲
Ik doe dat ook en mijn vriend verklaart mij ook voor gek. Gelukkig doet hij wel mee door geld alleen in stappen van €50 of €100 van onze gezamenlijke spaarrekening af re halen of erop te zetten. Ik zou anders blijven corrigeren
Ja het zijn vaak een paar centen haha
Haha ik ook, en mijn vriend is nog erger. Die maakt soms 50 of 100 euro extra naar de spaarrekening over zodat er een mooi bedrag staat
Ik krijg sinds kort ineens elke maand rente bijgeschreven waardoor het perfecte ronde bedrag elke keer verpest wordt
Ja rente was leuk toen het nog echt wat opleverde maar nu is die 45 cent gewoon storend.
Ik heb dat ook ineens bij de sns, zo irritant. Nu staat er iedere keer een rood getal tussen m’n bijschrijvingen.