Hahaha dit zijn wel echt first woord problems hoor!
Zijn allebei deze salarissen van jou
Partner neem ik aan? Of is dit weer die ene persoon die een niet nader te noemen side hustle heeft
Er staat dat zij en haar partner allebei fulltime werken, dus neem aan dat één van de salarissen van haar partner is?
Nouja dat is de vraag dus. Hahah de niet nader te noemen side hustle die toch redelijk nader genoemd werd
@Harrrie ooooohhhhhh aha nvm
Haha nee van mij en mijn partner, misschien verwarrend de omschrijving.
Nee is logisch hoor haha ik hoopte alleen dat jij in je eentje zo binnenliep
Heerlijk hoe gestructureerd dit is met kleurtjes enzo
Wel veel geld voor abonnementen. Wat voor aboâs zijn het?
Valt best mee toch; ik zie in de rest van het lijstje bijvoorbeeld geen sport, mobiel, internet, tv of streaming diensten, wat allemaal abonnementen zijn. Persoonlijk kom ik daarvoor al op 110 euro en ben alleen
Edit: niet dat 175 weinig is maar bedoel te zeggen dat er best veel onder âabonnementenâ kan vallen
Ja, vandaar mijn vraag. Ik ben benieuwd of ik mijn eigen abonnementsgelden wellicht onderschat.
We hebben laatst onze streamingdiensten eens bij elkaar opgeteld, daar schrok ik ook van! Netflix, Amazon, NLziet, Spotify en Disney+. Lijkt niet veel, totdat je alles bij elkaar opteltâŠ
Voor mijn vriendin en ik samen:
Tv / internet 50
Netflix 14
Spotify 10
Museumkaart 2x 10
Telefoon abo 2x 30
Sportschool 30
Sportclub contributie 30
Even een bump voor dit topic. Heb net zelf al onze financiën op een rijtje gezet en ook een cirkeldiagrammetje gemaakt met hoeveel procent van ons inkomen we waaraan kwijt zijn. Toch om een beetje en inschatting te maken met of we nou goed zitten of niet. En was wel nieuwsgierig hoe dit bij jullie zit?
Het NIBUD adviseert minimaal 10% van het maandelijks netto inkomen te sparen en niet meer dan 33% aan woonlasten kwijt te zijn. Andere adviezen, zoals de 50/20/30-budgetregel, hanteren iets andere percentages. In de poll hieronder van elke categorie (sparen, woonlasten, overig) één optie kiezen! Dus min 3 en max 3 opties aanvinken.
- 10% sparen (volgens NIBUD)
- 20% sparen (volgens 50/30/20 budgetregel)
- ik spaar <10%
- 33% woonlasten (volgens NIBUD)
- 50% woonlasten (volgens 50/30/20 budgetregel)
- ik heb >50% woonlasten
- 30% overig (volgens 50/30/20 budgetregel)
- ik besteed <30% overig
- ik besteed >30% overig
0 stemmers
Anders: mijn inleg in de woonlasten zijn zoân 20%, sparen is ongeveer 45% en de rest dus overig (35%). Ik zou in de poll dus alleen overig kunnen invullen.
nee dan kun je dus woonlasten 33% doen (want dat is een advies voor maximaal), 20% sparen (want dat is een advies voor minimaal) en dan overig >30%
edit: wow netjes trouwens 50% sparen! good busy
Oh zo, ik moet nog even wakker worden
Edit: mijn spaarmogelijkheden zijn in coronatijd inderdaad extreem geworden. Sparen gaat trouwens snel minder worden. Mijn inkomen gaat binnenkort naar 70% omdat ik thuis zit met een burn-out. Gelukkig kan het uit.
Oh haha ik las 'm net zoals jij!
haha ja sorry had de polluties misschien nog iets moeten verduidelijken met âminimaalâ en âmaximaalâ