Show je kerstpakket

Alle mensen die hier eindejaars of 13e maand noemen. Is dat echt je kerstpakket of is dat gewoon bedrijfsbeleid/cao whatever?

Ok maar ja dan is het winstdeling, dat is waarschijnlijk een contractueel vastgelegd iets. Omdat dit meestal zo is vraag ik me af of al die mensen dat hier echt als kerst-gratificatie zien?
Wij krijgen ook een 13e maand maar dat is gewoon cao-beleid haha

Bij mij is het gewoon CAO en zie ik het niet als iets speciaals voor kerst.

Ik krijg elk jaar een eindejaarsuitkering (volgens cao) en heb sinds jaren voor het eerst weer een kerstpakket gekregen, Italiaans thema :grin:

Ik heb ook een 13e maand, maar dat is gewoon een vast onderdeel van mijn arbeidsvoorwaarden. Wordt ook gewoon meegenomen in salarisonderhandelingen etc.

Komt een 13e maand (bruto) nou echt overeen met een heel maandsalaris?

1 like

Ik heb een tinteling gekregen, die ga ik straks omwisselen voor een andere cadeaubon denk ik. En met Sinterklaas ook een banketletter, vind ik altijd erg leuk.

Ik heb ook standaard een dertiende maand (heel fijn! Maar zie het niet als kerstpakket). Als kerstpakket de laatste jaren steeds 50 euro ontvangen (apart van het salaris gestort). Daarnaast schenkt het bedrijf nog elk jaar een bedrag aan een (elk jaar weer een ander) goed doel met kerst.

1 like

Bij ons is het CAO, heb het daarom niet genoemd

@seal @Kittycatt Oké! Ik krijg zelf een (cao) eindejaarsuitkering, maar dat is wel echt minder dan een maandsalaris (ongeveer een derde gok ik?). Alsnog een heel leuk extraatje, maar wel echt een verschil met een 13e maand dan :slight_smile:

Ik heb wel ook een kerstpakket gehad, je kon ook andere dingen kiezen maar ik ben voor het ouderwetse pakket gegaan, helft is al opgevreten :joy: Maar ik vind dat nog steeds zo leuk om uit te pakken en te kijken wat er allemaal in zit.

1 like

Van mn werk kreeg ik een pakket met eten en drinken en een boekje met recepten.

Van mn uitzendbureau chocolaatjes en kaarten met vragen erop (wat is je favoriete nummer…etc)

Ik krijg een eindejaarspremie, ongeveer de helft van mijn loon, en een klein cadeautje van de directie (werk in het onderwijs). Vorige jaren heb ik al een usb-stick, powerbank,… gehad, benieuwd wat het dit jaar is!

Ik heb net een cadeaubon van Hunkemöller gekregen met een doos luxe bonbons! Prima als je het mij vraagt. Vind m’n vriend ook nog leuk ook🤪

7 likes

Ik heb naast een 13e maand een boekenbon vooor 30 euro gekregen (uitgezocht, op een marktje,maar stond niks leuks). En nog een spel (catan kaartspel) :heart_eyes:

3 likes

Wij hebben een 13e maand die bruto gelijk is aan een maand brutosalaris, maar dit is CAO gebonden. Daarnaast krijgen we in januari ook een kleine uitkering van een paar honderd euro.

Voor kerst hebben we punten gekregen om iets uit te zoeken via een website. Ik heb gekozen voor een bon van de Douglas.

1 like

Mocht zelf iets uitzoeken uit een assortiment aan duurzame cadeaus. Vond het echt lastig kiezen!

11 likes

Die dertiende maand is geen kerstpakket :stuck_out_tongue: (eju is in onderwijs ook gewoon cao technisch vastgesteld toch?)

1 like

Ja is in de CAO vastgelegd.

1 like

Haha oeps. Maar het is wel chill :heart_eyes:

1 like

Ja dat zeker :smile: is alweer uitgegeven

1 like