Show je kerstpakket

Ik werk op twee plekken (overheid) en beide werkgevers doen allebei: kerstpakket én een feest op locatie met activiteiten, onbeperkte drank en eten. Bij eentje zelfs met drankspelletjes erbij? Vond dat wel opmerkelijk.

Vooraf op intranet ook allerlei tips en adviezen om in ieder geval een beetje verantwoord te drinken :smiling_face_with_tear:

Ik heb niet mega veel met borrels (al is het wel gezellig op zich) en kan juist helemaal genieten van zo’n pakket met allerlei lekkers om uit te pakken. En ik heb bonnen voor verschillende horecagelegenheden in de buurt gekregen, dus ik kan vooruit in 2026.

1 like

Meest inspiratieloze pakket ooit: een bol bon. Maar er staat €100,- op dus ik klaag niet.

5 likes

M’n ereader heeft flink geld opgebracht idd :sweat_smile:Nu een bos zijden bloemen van gekocht als cadeau voor mijzelf!

2 likes

Wel weer echt typisch Nederlands om het gelijk op marktplaats te dumpen :’) Dit is toch echt zo iets dat je makkelijk aan iemand binnen je kring weg kunt geven.

Ik heb heel saai weer een cadeaubon gekregen.

7 likes

Never!

2 likes

Nou daar maak je ook vast iemand in je omgeving blij mee

4 likes

Haha nou idd, ik zou nog geld toegeven om niet naar het personeelsfeest te hoeven :grimacing:

2 likes

Ik heb een bol bon gekregen. Vind dat nooit zo feestelijk, maar ook wel weer fijn om iets te kunnen kiezen waar je echt iets aan hebt.

3 likes

En over die zware doos had ik ook niks te klagen :relaxed:

12 likes

Ik had een miniversie van deze!

Die chips zit geen smaak aan trouwens.

1 like

Is gewoon naturel toch? Beetje zoals die ruimtdingen van de plus?

1 like

Ja, maar die van mij smaakten naar niks. Ik proefde echt geen zout oid. Heb het laten checken bij mijn vriend en die vond het ook smaakloos.

1 like

Ik heb een fondueset met wat snacks erbij. Was een van de weinige dingen die ik leuk vond waar ik uit kon kiezen

1 like

Nou ja een ereader kan je nog wel een leuk bedrag voor krijgen waar je weer wat anders voor kan kopen. Hitster zou ik zelf dan inderdaad iemand in mn omgeving blij mee maken. Vind dit soort cadeaus heel leuk maar het zijn wel echt van die cadeaus dat als je het toevallig al hebt je er ook meteen niks aan hebt. Bedoel wat moet je met 2x hetzelfde spel of 2x een ereader. Ja verkopen of iemand anders blij mee maken dus. Terwijl een bol.com bon onpersoonlijk is maar wel iets waar iedereen wat aan heeft.

6 likes

Dit is het geworden:

En mijn vriend kreeg een kerstpakket bij aankoop van een fiets

10 likes

Oh ik vind dit een echte, cultureel erfgoed. Zaten er houten schaafselkrullen bij?

2 likes

Hitster of een e‐reader zijn net zo onpersoonlijk als je er objectief naar kijkt, je zal denk ik zeker de helft van je personeel hier geen plezier mee doen (want geen lezer, geen muziekliefhebber, of heeft het al). Maar zal wel met een goede deal ingekocht kunnen worden denk ik dan

1 like

Volgens mij is een kerstgeschenk echt zoiets waarbij je het nooit goed kan doen
Want wat maakt het uit dat er inkoopvoordeel is als je daardoor een groter cadeau krijgt?
En hoe realistisch is het om een persoonlijker cadeau te verwachten van zo’n grote werkgever in het geval van de ereader.

17 likes

Mijn betaalde baan hield een kerstmarkt met muntjes. Ik heb een high tea voor twee mensen gekozen. Van mijn vrijwilligersbaan een traditionele kerstpakket met allemaal dingen die we ook echt gaan gebruiken (dus geen oliebollenmix ofzo) en een persoonlijke brief met 250 euro :open_mouth:

Mijn vriend werkt bij een internationaal corporate bedrijf en ze kregen alleen een kerstborrel die overigens verre van gezellig was (van wat ik heb gehoord).

2 likes

Ik ben ook hartstikke blij met een ‘onpersoonlijke’ cadeaubon of bonus. Ik vind alleen dat beide onpersoonlijk is, waarbij ik dus liever gewoon een bon of geld heb

5 likes