Show je kinderaankopen #2 (Deel 1)

Ik zag net deze maar die is er volgens mij pas vanaf 74… Misschien laten maken? Ik bestel wel eens dingen bij minicrol op insta voor L :raising_hand_woman:t3:

2 likes

Ooh ga daar eens kijken! Heb nog even voor ze hem ook echt aankan, maar dat is anders ook nog een goede optie idd!

1 like

Ahh I heeft precies dezelfde en dezelfde kleur! Denk dat L hier heel veel plezier van gaat hebben!

1 like

Oh, ik snap nog steeds niet hoe het kan dat L en L al bijna 1 zijn! :pleading_face::sob:.

Ik denk dat L deze ook van ons krijgt!

1 like

Wat super schattig die pakjes! Vind zomerkleding toch wel echt een stuk leuker voor meisjes dan voor jongens. Heb voor mijn zoontje maar gewoon standaard korte broekjes besteld :sweat_smile:

3 likes

Vanaf wanneer gingen jullie fietsen met je kleintje? En doen jullie hem/haar dan ook een helm op? Dus wanneer hij/zij voor op de fiets zit.

Vanaf het moment dat ze zelf konden gaan zitten, en geen helm.

Thanks! Vooral dat laatste was ik benieuwd naar.

Ik heb een fiets gekocht rond haar eerste verjaardag, en ze draagt zeker wel een helm. Ik vergeef het mezelf niet als er iets gebeurt en ik had het kunnen voorkomen met een helmpje.
Voor in de auto koopt iedereen een dure autostoel, maar op de fiets is extra veiligheid niet nodig? Ik begrijp dat niet.
Professionele fietsers/skaters dragen ook (over het algemeen) een helm ter bescherming van hun schedel. Sorry als ik hier fel over ben, maar ik vind dat wij in Nederland te makkelijk denken over veiligheid op de fiets.

21 likes

Wij zijn met 8/9 maanden gaan fietsen. Toen kon ze goed zitten en was het mooi weer, vond ik ook belangrijk. En wel een helmpje. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets zou gebeuren. Wij hebben een verstelbare helm van de Decathlon. Die werkt met een wieltje waarmee je de helm passend maakt. Kostte iets van 15 euro.

Ik bedoel niet zelf fietsen he, ik bedoel bij ons voor op de fiets! Alsnog een helm begrijp ik hoor. Ik zit er zelf wel over te denken. Het lijkt me niet fijn zitten voor hem, maar stel dat je samen valt of zo…

Ik heb ook nog een mega zomer wishlist bij Zara en H&M, maar ik heb dus geen zin om zomerkleren te kopen terwijl het sneeuwt.

10 likes

Draag je zelf dan ook een helm bij het fietsen? Omdat je vergelijking maakt met professionele fietsers/skaters… die gaan zo’n 40km per uur :wink:
Vind het alleen maar goed hoor, dat je kiest voor een helm, maar die vergelijking is een beetje scheef.
Als je je zelf al onveilig voelt op een fiets is het een hele verstandige keuze.

1 like

Hier geen helm. Maar ik woon wel in een dorp. Dus het is niet zo druk als in een stad. Dan had ik het misschien wel eerder gedaan.

En een luiertas:

Mijn vriend is vast weer blij met me als hij de bankrekening bekijkt :face_with_hand_over_mouth:

14 likes

Klopt, bij mij voorop het fietsstoeltje draagt ze een helm. Sorry was niet helemaal duidelijk.

@Konijntje Wij hebben deze.
Ik vond het lastig om duidelijke richtlijnen te vinden dus ben voor een naar mijn idee betrouwbaar merk gegaan, en een goed passende helm.

@Nova ik had deze opmerking wel verwacht. Naar mijn idee is er een verschil tussen een prof fietser (die kunnen goed fietsen maar gaan keihard), ikzelf (ik fiets gewoon omdat het nodig is, ga niet snel, kan ‘goed’ fietsen en mijzelf zo goed mogelijk met mijn benen/lichaam opvangen als ik val), en mijn dochter (kan zichzelf niet opvangen, als ze later gaat fietsen kost het eerst veel tijd om dat te leren, en te leren dat je moet opletten op jezelf maar ook op je omgeving, etc).

Ik loop inderdaad een risico zonder helm maar ik ben van mening dat ik een stuk kleiner risico loop dan een klein kindje voorop de fiets. Als we vallen kan ik niet ons allebei opvangen. Daarnaast maak ik die keuze voor mezelf, als er iets gebeurt met mij is het mijn schuld. Gebeurt er iets met haar geef ik ook mijzelf de schuld waarschijnlijk, dus ik neem daar meer voorzorgsmaatregelen.

Het voorbeeld van de profs was vooral om aan te geven dat de schedel een kwetsbaar ding is, en dat dat serieus wordt genomen door mensen die een groter risico lopen. Ik denk dat kinderen ook een groter risico lopen en daarom kies ik voor een helm voor mijn dochter.
Het risico zal ongetwijfeld niet gigantisch zijn, maar als het misgaat kan het goed misgaan.

Ik hoop dat ik het zo duidelijker heb uitgelegd.

12 likes

Deze 18inch fiets voor haar derde verjaardag alvast.

En om in het thema van de discussie te blijven, deze ook:
image

Ze valt in ieder geval op zo.

22 likes

Waar heb je dit besteld? :grimacing:

Ik zie 20% korting :heart_eyes:

3 likes

Goed uitgelegd hoor. Het verbaast mij ook altijd hoe weinig beleid hier op is. Vooral voor kinderen lijkt het me echt belangrijk, zo’n hoofdje is zo kwetsbaar. In de meeste landen is een fietshelm verplicht voor kinderen. En fietsongelukken zijn vaak echt heftig, ook al ga je niet superhard, als je met je kop op de grond valt… (Ik zag laatst een reclame van de anwb waarin een meisje zonder helm door een auto werd geschept, ik was helemaal in tranen… )

1 like

Ja, is zeker duidelijk inderdaad! Niet dat ik het onzin vond hoor, dat je voor een helm bij je kindje kiest.
Het is een extra bescherming bij je meest kostbare bezit.

Ik zou straks als mijn dochter oud genoeg is om zelf te fietsen dát dan weer doodeng vinden… Heb je er 1 achterop, en 1 naast je die continue in de gaten moet houden…

2 likes