Show je kinderaankopen #2 (Deel 1)

:innocent:

1 like

Daar sla je de spijker op z’n kop inderdaad. :slight_smile:

Oh god ja zelf fietsen, lekker wiebelig en slingeren over de weg :grimacing: gelukkig zijn in mijn dorp bijna overal fietspaden. Anders koop ik een fiets met zijspan, mag ze daar in​:see_no_evil::rofl:
Al dat loslaten, lijkt me echt wel even 600x slikken. Gelukkig wil ze nu nog graag alles met mamma doen en heeft ze me er graag bij als het spannend wordt. Ik steek nog even m’n kop in het zand over zelfstandig worden haha

Ja dat denk ik ook inderdaad, dat het Nederlands is. Misschien over een aantal generaties dragen we allemaal een helm? Want voor mezelf vind ik het dan weer niet nodig, ik heb daar m’n redenen voor maar ik snap dat iemand dat dan weer hypocriet vindt.

Ik droeg vroeger ook geen helmpje, maar m’n moeder zei pas: ‘als ik nu kleine kinderen had gehad had ik jullie een helm op gezet, dat speelde vroeger gewoon niet’.
Net als dat er ooit geen gordels in auto’s zaten, daar vinden we nu ook iets van.

Oh en @Sarie mijn dochter vindt haar helm fantastisch. Als hij binnen ligt en ze ziet hem wil ze hem vaak op en dan loopt ze binnen met helm. Veiligheid boven alles :rofl:

2 likes

Rond de 7 maanden (februari) kleine stukjes en toen in het voorjaar verder. In het begin geen helm maar precies wat @parapluie zegt; je doet je kind ook in een goede autostoel voor de miniscule kans dat het mis gaat, dus waarom niet op de fiets beschermen? Toen ik me dat realiseerde (dankzij hier haha) hebben we een helm gekocht en die draagt ze sindsdien. Als ze nu graag wil fietsen gaat ze haar helm pakken haha.

@Konijntje Wij hebben een helm van bobike, idd hoofdomtrek meten en dan zit daar zo’n wieltje achterop om hem goed strak te doen, ideaal!

Edit; verder bijgelezen en ik denk dat het bij volwassenen net zo iets is als met skihelmen. Jaren geleden zag je die bijna niet op de piste en nu ook bij volwassenen een stuk meer. Heeft tijd nodig. Laatste keer dat wij zijn wezen skiën was ik in ieder geval blij met mijn helm, want er skiede iemand volle vaart tegen mij aan beneden bij de lift die niet kon remmen, waardoor ik omviel met mijn hoofd op een balustrade. Gelukkig droeg ik een helm en had ik behalve schrik niks. Maar inderdaad op de fiets draag ik hem niet. Ook omdat je je relatief veilig voelt omdat je het al bijna je hele leven het hele jaar door doet denk ik? En jezelf kun je inderdaad makkelijker opvangen bij een val dan een kind wat vast zit in een zitje.

5 likes

Niet écht een kinderaankoop maar ik heb al helemaal romantische gedachten dat mijn kind over twintig jaar terugdenkt aan het picknickkleed en koeltas die we al honderd jaar hebben en alle mooie herinneringen die hij eraan heeft. Allebei Hema.

Verduisteringsgordijn dat je kan vastmaken met zuignappen zodat je het ook mee kunt nemen. Onze kamer blijft licht, ondanks verduisterende gordijnen.

15 likes

Luksusbaby.com heeft ook Konges in de sale, maar durf niet te zeggen hoe de verzendkosten zijn.

1 like

Amazon Basics, voor mensen die nu alsnog op zoek gaan haha.

3 likes

Ik heb besteld bij studio-jules.nl, waren wel alleen nog kleine maatjes helaas!

1 like

Ik wil mijne verkopen voor een elektrische. ik ben lui, je kent me.
Dus, wat bied je :stuck_out_tongue:

Same. En het argument ‘ik woon in een rustige plaats’ vind ik ook niet goed (sorry). Asfalt is overal hard. Of je kind in Lutjebroek of Amsterdam op zijn hoofd valt maakt niet uit.

Helpt niet dat ik bij een f.iet.sver.zekeraar werk en zie hoeveel schades er per week gemeld worden.

En toevoeging: je kunt zelf nog zĂł goed fietsen, maar er zijn ZOVEEL idioten op de weg. Als een auto jou hard raakt, lig je echt heel snel op de grond en mag je met het gele busje naar het ziekenhuis.

(Moge duidelijk zijn dat ik nogal pro helm ben)

6 likes

Wij hebben geen helm, en hebben zelfs een vrij ernstig fietsongeluk gehad waarbij M voorop zat.

Ik denk dat als zij zelf gaat fietsen dat ik dan misschien wel een helm op ga doen, omdat dat veel roekelozer gaat.

18 inch niet te groot :scream:

Wij zijn met 10 maanden ongeveer begonnen met fietsen. Ze kon met 8 maanden al vrij goed zelfstandig zitten maar hebben er toch even mee gewacht. Ze draagt overigens geen helm maar ben er wel over na aan het denken om het wel te doen

1 like

De zara bestelling heb ik inmiddels binnen en tegen alle verwachtingen in passen de shirts over haar hoofd!! :weary::raised_hands:t3:
Helemaal zin in de zomer.

Sorry for spamming, maar vind dit te leukđŸ„ș

33 likes

Verliefd!!!

1 like

afbeelding

Ik leef nu op water en brood.
Maar dit shirt van Carlijnq moest ik gewoon hebben (het was een hele zoektocht)

8 likes

Ze zit nu in maat 110/116, dus denk dat ze er wel vlot ‘ingroeit’. Vind ik ook zo zonde van zo’n dure fiets als hij al snel te klein is.

2 likes

Ohhh zo leuk die diertjes ook!

1 like

Wij hebben toen onze oudste 3,5jr was een 16 inch fiets gekocht. Hij zat toen ook in 110/116. Pas met maat 116 kon hij echt goed zelf op en afstappen en met z’n voeten bij de grond. Achteraf had ik liever 14 inch gekocht omdat dat het leren fietsen (zonder zijwieltjes) makkelijker had gemaakt.
Nu zit hij in maat 122 en moeten we qua trappen wel eigenlijk zijn zadel en stuur omhoog zetten, maar als hij moet remmen en stoppen kan hij net met z’n voeten bij de grond als hij op z’n zadel blijft zitten.

Hoop dat je kindje goed op deze fiets past, hij is wel super leuk. :hugs:

Hahaa bijna maar ik heb zo’n ontzettende hekel aan de Action als winkel dat ik er echt nooit kom zelf.

Leuke kleertjes!

2 likes