Show je kinderaankopen #2 (Deel 1)

Screenshot_20210430-204333

4 likes

Klikte ik op dat pijltje? Misschien.

11 likes

Deze is van lodger! Wat ik zelf leuk zou vinden om te krijgen zijn spulletjes van liewood, konges slojd of camcam copenhagen. Qua kinderkamer vind ik kidsdepot heel leuk

4 likes

Heel eerlijk? Iets van een bon voor een (post partum) massage of kapper, eten of een bon voor eten want de eerste weken schoot het koken er hier echt bij in, een soort verwenpakket met douchegel/bruisballen, tijdschriften, chocola en dergelijke.

Dat waren mijn behoeftes, voor de baby was er niet persè iets wat ik wilde hebben😂

Edit: ik heb btw wel een nestje gekregen van vriendinnen. Daar was ik wel heel blij mee!

3 likes

Wat ik momenteel heel leuk vindt is dat onze dochter nu bijna 2 is en nu met bepaalde dingen heel veel speelt/veel gebruikt die ze als kraamcadeau kreeg. Je krijgt zeker bij een eerste zoveel voor de eerste echte babyperiode en dat gebruik je eigenlijk relatief kort. Babynestje is ook leuk, als ze dat al niet hebben.

Dingen die me zo te binnen schieten die K. nu gebruikt en als kraamcadeau kreeg; zilveren kinderbestekje, een badjas met haar naam erop (in maat 1-3jr), gepersonaliseerde voorleesboeken, loopfietsje, houten blokkenton, vormenstoof, grimms regenboog (die laatste 3 speelt ze al heel lang mee trouwens).

Ik vind gepersonaliseerde cadeaus altijd erg leuk. Afhankelijk van je budget bv een speenkoord, boek waarin het kind de hoofdrol speelt, mooie badcape/badjas of (wikkel)deken met de naam erin geborduurd. Of een speelgoedmand/kist met de naam er subtiel op.

Ps je vroeg het niet aan mij maar de voetenzak is volgens mij van Lodger. Dat is sowieso fijn spul! De hydrofiele slaapzakken zijn echt een aanrader voor de zomer en de slofjes blijven goed zitten :ok_hand:t3:

4 likes

Nog aanhakend op de tip om een bon voor eten te geven… Wij hebben bevriende stellen na de kraamweek een paar keer eten gebracht. Wij vonden dat zelf ook heel fijn! Je hebt zo je handen vol in die periode. Je kunt als ouders natuurlijk bestellen of een pizza in de oven doen, maar een verse, lekkere en voedzame maaltijd is echt zo fijn dan.

Verder vond ik zelf mooie voorleesboeken heel leuk om te krijgen! Kleding wat minder omdat dat zo smaakgevoelig is. (Maar om te geven vind ik dat zelf stiekem wel heel leuk)

2 likes

Ik zou het gewoon vragen aan de ouders wat ze graag willen hebben, dan weet je zeker dat ze het leuk vinden, Je krijgt echt zĂłveel spullen, en hoewel veel wel je smaak is, zijn er vaak ook dingen die je zelf toch niet gekocht zou hebben. Ik ben juist blij als mensen vragen wat ik graag nog wil hebben, zodat er geen troep komt. Eten is trouwens altijd goed, of een bon voor Hema. Het is wel iets minder leuk om te geven, maar met de uitleg erbij op een kaartje waarom je een bon geeft (zodat ze zelf iets passendst uit kunnen zoeken), is dat alleen maar waardevoller en fijner voor de ouders denk ik.

3 likes

image-30-04-2021_20-45-59-39

Voor hun tweede verjaardag. Andere zijde van de plank is een glijbaan.

40 likes

Nog inhakend op cadeau voor de ouders. Ik heb weleens een aantal maaltijden gekookt voor in de vriezer (en voor mijn schoonzusje een broodje gerookte zalm pakket haha). Maar zag dat je bij oh my guts ook zo’n pakket of een cadeaubon kan bestellen. Dat zijn gezonde kant en klaar maaltijden.

En voor een vriendin hebben we onlangs een gepersonaliseerde speelgoedkist gekocht van mooi hout. Ook meer voor de lange termijn.

2 likes

Ik kwam toevallig deze tegen, misschien is dat iets https://www.kleertjes.com/orange-stars-legging-588899-wit/?size=62

2 likes

En ook nog even over het koken/de maaltijden. Bij Crisp kun je maaltijden bestellen voor in de vriezer. Had ik destijds wel leuk gevonden. Maar er zijn ook bedrijven die speciale kraammaaltijden bezorgen bij kersverse ouders. Die zijn ook gezond en soms zelfs afgestemd op vrouwen die borstvoeding geven.

En mijn eeuwige tip is de postpartum massage.

Het klinkt leuk om iets tastbaars te geven maar dit soort dingen zijn echt lifesavers in die eerste weken. En je kunt natuurlijk altijd nog iets kleins erbij geven. Een Sophie, een Freddie van Lamaze, dat soort dingen.
En anders inderdaad vragen wat ze willen. Je hebt niks aan twee babynestjes bijvoorbeeld, dat zou zonde zijn!

3 likes

Ik vond het wel leuk cadeautjes te krijgen. Wij hebben niet zo’n grote familie/kennissenkring, en gelukkig met een goede smaak (op misschien 2 dingen na), dus dat scheelt misschien.
Is heel persoonlijk natuurlijk wat je leuker vindt. Ik zou wel zorgen dat het te ruilen is en erbij zeggen dat ze eerlijk moeten zijn als ze het niets vinden (als het iets duurders is.

2 likes

Even een tegengeluid ik vind/vond het juist heel leuk om babyspullen te krijgen en een bon saai. Hoe bijzonder dat iemand iets speciaal voor jouw kindje heeft uitgezocht!

Wat evt wel kan is van te voren even polsen als het om een groter item gaat, ik heb wel eens van te voren gezegd dat we graag een draagdoek cadeau wilden doen zodat ze er rekening mee kon houden.

4 likes

Ik zou dit soort praktische cadeaus juist niet zo leuk vinden, ik vind het een beetje dramatisch. Mag wat mij betreft ook wel feestelijk zijn. Zo zie je maar, een bon of vragen wat mensen willen is altijd een goed idee :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik vond cadeaus overigens wel heel leuk. Wij hebben zelf nog niks qua speelgoed gekocht, van alles gekregen. Badcape met naam vond ik ook leuk. Boekjes (ook die bij kruidvat van een paar euro).

5 likes

Ik ben wel benieuwd wat er op de tv te zien is wat we niet mogen zien. Of is dat een mega fotolijst?

Omdat mijn kind ook graag koffie drinkt :joy:
afbeelding

31 likes

9549158eb2c9d4e59fa7a59ac7f96d29_8880330cm3000_m_1_v1019_900x Ontwerpzondertitel-2021-02-27T153010.598_900x Wie-ben-ik-dagvlinderszoekkaart_900x Herkenningskaart-Strandvondsten-921031_900x Cooperatief-spel-Bugs-vanaf-4-jaar-3_1080x

Ik ontdekte Boefenaap.nl, super veel leuke spulletjes om mee op avontuur te gaan of van verantwoord materiaal.

24 likes

afbeelding
Setje voor J op de groei voor in de winter (wil het zelf aan, stoffen zijn zĂł zacht :smiling_face_with_three_hearts:)
afbeelding
Setje voor M (broek via Vinted)

9 likes

afbeelding
Toch nog effe drie pakjes extra besteld met leeuwtjes er op. Toch twijfels over of ik genoeg heb, terwijl ik echt wel genoeg heb.

4 likes

afbeelding afbeelding afbeelding

Allemaal sale bij de Hema dus ff lekker veel ingeslagen :stuck_out_tongue:

33 likes