Show je kinderaankopen #2 (Deel 1)

Jaaa echt bizar die maten! Mijn dochter is nu 14 maanden, maar past nog steeds prima in maat 74, terwijl ze vrij gemiddeld is qua gewicht/lengte. In die maattabellen staat dat dat past bij 6-9 maanden, tsja…

Ik kon de sale ook niet weerstaan. Heb niet alles kunnen bemachtigen, maar mss maar beter, want eigenlijk is het zo wel genoeg denk hehe.

11 likes

Ik heb geen flaaaauw idee wat ik qua aantallen heb maar het is wel erg veel.

Heb ook geen zin en tijd om te tellen want het is in een chaos in haar kastje omdat ik het er altijd maar in pleur en er dan weer snel snel iets uit moet zoeken met haar op het aankleedkussen :stuck_out_tongue_closed_eyes: bovendien hangt er nog her en der wa aan hangers haha.
Ik mag nu ook echt niets meer kopen hoor, kan dit niet meer aan mn vriend verantwoorden. ( ook niet aan mezelf meer) Volgens mij heb ik afgelopen maand echt 400 euro uitgegeven aan babykleding ofzo🙈

Qua maten klopt het idd dat het zo erg verschillend is!

Ik heb haar maat 50,56 en maat 62 aan en naar mijn idee valt Zara super klein!

Heb ook alvast maat 74 besteld voor de zomer dan maar :crazy_face:
Alvast een beetje vooruit shoppen nu er sale is :relieved:

4 likes

Oehhhh dat teddy jasje :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: is maar goed dat ik alleen heb gekeken naar wat ik nodig had (truien voor K. en niet verder).

Hier klopt het ook van geen kant, K. Is bijna 18 maanden en past nog makkelijk in 86. Dat is echt nog niet een beetje te klein of wat dan ook, sommige dingen moet ik de mouwen nog steeds omslaan dus ik zie haar echt niet volgende maand ineens in 92 passen wat dan vanaf 18 maanden zou zijn. Ze had ook nog wel in 80 gepast in het begin van het nieuwe seizoen, maar veel werd krap dus vond het echt zonde daar nog warmere dingen in te kopen. Dan maar keer de mouwen omslaan :stuck_out_tongue_winking_eye: 74 heeft ze ook echt lang gepast echt tot bijna haar eerste verjaardag. 56 en 62 ging ze wel vlot doorheen, vanaf 68 ging het langzamer.

@Ovenschaal toevallig vorige week ook vast de bakken met 62/68 gewassen en in de muurkast gelegd want vindt dat het in die opbergbakken zo muf gaat ruiken en dacht kan maar vast klaar liggen (nesteldrang). Voor mn gevoel heb ik veeeeeel meer in 68 maar zal straks eens kijken :stuck_out_tongue_winking_eye: 62 komen we echt in om want iedereen die iets qua kleding cadeau geeft, geeft dat in 62. En dan heb ik de dingen die K. Niet heeft gedragen omdat ze onze smaak niet zijn al weg gedaan. Rompers is helemaal erg in 62… want veel mensen dachten blijkbaar doe maar een romper en sokken cadeau :joy:

Ohh een lekkere knuffel baby heb jij dan :heart_eyes:
L gaat nu net richting 68 met 7,5 maand :sweat_smile: maar wel wat langere beentjes maar qua buik is een maat groter dan veel te groot dus ik heb haar vaak maar hogere sokken aan haha

1 like

Hier ook en one more in the family ook!

Die kleren zijn zo zacht maar normaal veel te duur vind ik, al is het wel geproduceerd in Europa en met oog voor arbeidsomstandigheden en dat vind ik belangrijk. En 40 procent kan het een keer.

1 like

Ik heb ook ‘weinig’ en heb een maat ook niet compleet als ze iets nieuws nodig heeft. Ik koop gewoon bij als ik merk dat het te weinig is en alles steeds in de was zit.

Heb voor haar maat nu:

• 5 broekjes
  • 2 leggings (gebruiken we als pyjamabroekje)
  • 6 rompers lange mouwen
  • 2 rompers korte mouw
  • 5 truien
  • 2 vestjes
  • 2 paar slofjes
  • 1 jas
3 likes

Voor de oudste en de dino pyjama 2x voor de jongens.

6 likes

Ik kan niet wachten om mijn man ons zoontje hierin te zien dragen. Ik hoop wel dat het meer deze kleur is dan het felle wat op de standaard foto’s van Tula staat. Grotendeels gekregen van Sinterklaas :heart_eyes:

21 likes

K. draagt mutsen voor 2-4jr want de maat 12-24 maanden blijft 5 minuten zitten alvorens hij omhoog piept omdat hij te strak zit :joy: Zit wel bovenaan de groeicurve qua hoofdomtrek.

Qua voeten groeien ze bij haar wel langzaam. Ze zou maat 20 nog passen maar heb winterschoenen maat 21 gekocht want vind dat anders een beetje zonde :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heeft iemand enig idee waar ik dit pakje kan vinden?

Ik heb trouwens de jollein zitzak/stoel gekocht. Zo schattig ding.
Ze is alleen te klein, als je haar erin zet gaat goed. Maar als ze zelf wilt gaan zitten glijdt ze eraf. Dus beentjes moeten nog iets langer worden.

1 like

Een gokje maar misschien bij Next? Lijkt op de pakjes die ze daar verkopen

Deze heb ik ook :heart_eyes:! Is wel ietsje feller in het echt, maar alsnog erg mooi (vind ik)!

1 like

Helaas op hun website niet kunnen vinden.

Bij een lokale winkel:
Jollein wiegdeken & aankleedkussen hoes

Slaapzak voor E

Slaapzak voor T

Bibsspeentjes in 4 kleuren. 2 voor E en 2 voor T
E krijgt nu verplicht roze speentjes omdat ik dan uit elkaar kan houden welke van wie is :crazy_face::joy:
Dus de 2 roze van hieronder voor E, en donkerblauw en grijs voor T

7 likes

Ik hou erg van nette kleding bij mijn dochter, ze is bijna 5 en ik ben gek op club cinq/ le chiq. Iemand nog leuke merken? Ben beetje inspiratieloos
Graag duurzaam prijs maak niet veel uit

1 like

Blossomkids en dan met name de rokjes en jurkjes
By-Bar
House of Jamie
Emile et Ida
Maed for mini
Blouses uit de huidige collectie van Ammehoela
Gray label
Phil & phae

1 like

Waar ik hier eigenlijk voor kwam, prach-ti-ge flatlay op de keukenvloer
Roze rokje voor I en de rest voor L

9 likes

Bij H&M is de sale al begonnen voor members :grin:

8 likes

Als ie nog niet in gebruik is genomen kan je het altijd nog een keer bestellen en de oude ruilen.

1 like