Show je kinderaankopen #2 (Deel 1)

Next schijnt te vallen als de grootste maat, dus 92-98 is wel heul groot dan nog

Next valt over het algemeen als de grootste maat van de dubbele maat dus bij 80-86 als een 86. Ergens in de productbeschrijving zitten ook reviews verstopt dus misschien kun je daar nog wat info uithalen?

Let er wel op dat ze een stuk minder hard groeien na het eerste jaar. Ben ff kwijt hoe oud N is, maar geloof dat ze gemiddeld 6 cm groei in het hele tweede jaar aanhouden

Nou @Ovenschaal en @Suikerklontje ik heb de piano ook besteld en al binnen! Ze vindt hem nog niet heel interessant maar dat komt vast nog wel. Tot nu toe zijn de boekjes met muziek van het Kruidvat (ook nav een tip van jou toch Suikerklontje?) de grootste hit hier in huis. Ze gaat helemaal schudden als ze een muziekje hoort en tijgert steeds naar die boekjes toe ipv haar andere speelgoed. Jammer dat we alleen Bach en Trompet hebben weten te bemachtigen want wat meer afwisseling was fijn geweest :sweat_smile:

2 likes

& de babyset met een teddy hoes! :heart_eyes:
Door de tip van hier, ben even kwijt wie het was maar dankjewel!

14 likes

Toen N geboren werd (in mei) kregen we van een familielid een hele leuke winterjas voor haar cadeau van Tumble 'n Dry, in maat 74. Ze had, samen met mijn schoonmoeder, berekend dat N dat in de winter dan wel zou passen. Nu draagt N inmiddels inderdaad maat 68 en soms 74 maar die jas is haar echt veel te groot nog. Niet eens een beetje leuk oversized, maar ze verzuipt er echt in. Is er een kans dat ze die jas volgende winter nog past? Hij is zo leuk (het is zo’n jas die je aan twee kanten kunt dragen, de ene kant is geel en de andere zachte panterprint) en ook echt heel duur geloof ik (70 euro) maar ja, het is ook een beetje dom om zo’n cadeau te geven en er vanuit te gaan dat een kind dat dan past. Deze jas is het, heeft iemand die toevallig? En kan het zijn dat ze die volgend jaar nog past? :grimacing:

Ik denk het niet, sorry. Het eerste jaar groeien ze zo hard! Maar misschien zit de jas in maart al heel anders en is het dan nog koud. In de wandelwagen zitten ze stil, dus kan ze langer de winterjas aan.

Maar komende winter is ze al 1,5. Dan is maat 74 wel echt te klein gok ik. Al valt tumble and dry groot vind ik zelf. Vooral de winterjassen. Wij hebben er ook een in 86 (H. is bijna 1,5) en die past nu goed. Terwijl kleren in 86 te klein worden.

1 like

Die sokjes en knuffel zijn echt te schattig :heart_eyes: Waar kan ik deze vinden?

1 like

@Ohappyday balen, maar was ik al bang voor! Ik hoop dat hij inderdaad over een aantal maanden nog aan kan en anders bewaar ik hem voor als er eventueel ooit nog een meisje komt.
Edit: een meisje dat dan wel in de wintermaanden in maat 74 zit haha, kleine kans :joy:

1 like

Zijn van https://www.petitfilippe.com/ :grin:
Echt lieve dingen hebben ze daar!

1 like

Nou dat is mooi! Dan past hij hem in het voorjaar ook nog goed. Ik heb de 92 en die past S ook al (hij zit in 86) dus hopelijk is ie over een paar maanden niet te klein.

Boxpakje op de groei via vinted

5 likes

M’n vriend heeft dus als verassing allemaal kleren besteld bij Zara. Zo leuk!

25 likes

Aaahh ik vind kleertjes van de Zara zo leuk! Alleen J is echt lang en smal, voor mijn gevoel is Zara altijd breed en kort? Of heb ik dit mis?

Valt wel mee hoor! Hoe lang is J nu? N is nu 68.5cm en 7050 gram (ze zeggen dat de lengte iets bovengemiddeld en gewicht iets eronder is maar ik heb er verder niet zoveel verstand van) en past qua broekjes nog in 68 maar ook al wel in 74. Ze zitten alleen wat los rond haar buikje. Maar qua lengte is het dikke prima.

@Schorem doe mij zo’n vriend! Vet leuke dingen!

1 like

Vind ik bij de peuters collectie zeker zo. Vooral de truien en shirts zijn in de lengte te kort en veel veel veel te breed.

2 likes

15 likes

Twee leuke speeltjes gekocht die m’n baby weer in z’n mond kan stoppen :laughing:

18 likes

Vinted aankoopjes. In maat 62 alledrie van Prenatal, voor R. als aanvulling op wat ik nog van K. heb. Broekje was €3,- , jurkje en shirtje €2,50. Jurkje zat het kaartje nog aan zelfs.

Dan ook nog wat speelgoed. K. kreeg als kraamcadeau een klein setje van deze roze blokken en die heb ik toen bij mn schoonouders neergezet omdat wij al een hele grote bak Duplo hadden. Die blokken speelt ze nu veel mee, dus tijd voor meer zodat ze er echt dingen mee kan bouwen. Deze bak was €5,- en de deksel is een bouwplaat.

En deze (Nog niet binnen dus geen eigen foto) ook voor €5,- voor K. voor aan de wandelwagen, heeft ze weer wat anders te doen onderweg.

Nu is het tijd on zelf weer wat dingen uit te zoeken en op Vinted te zetten, want waar ik tijdens mn zwangerschap kon shoppen van het tegoed in mn Vintedportemonnee, moet ik nu steeds “echt” betalen :joy:

10 likes

En nog wat andere dingen dan kleding:

En een boekenrekje voor de boekjes:

17 likes