Show je kinderaankopen #2 (Deel 1)

Is Liewood van melamine of bamboe?

Ouders van kinderen tot 3 jaar krijgen daarom het advies om alle producten waar melamine in zit alleen te gebruiken voor koude of lauwe maaltijden, en ze niet in de magnetron of (op hoge temperatuur) in de vaatwasser te doen. Formaldehyde komt vooral vrij bij temperaturen boven de 70 graden Celsius. Als er bamboe of maïs in het servies zit, dan is het advies om het ook voor kleine kinderen helemaal niet te gebruiken.

Ah dan kan ik het beter niet gebruiken. Alles zit erin.
45%bamboe vezel, 25%mais vezel, 5% hout vezel en 25% melamine.

Edit: denk je goed en natuurlijk bezig te zijn kan je alsnog beter plastic kopen.

1 like

Allebei de stoffen zitten in Liewood

Oooh zo zonde! Ik heb zelf ook heel bamboe, vond het juist zulk praktisch en mooi spul

1 like

Oh shit, is dat melamine ‘siliconen’? Misschien weet jij het antwoord, of iemand anders die hier wat meer verstand van heeft, wat kun je dan beter wel kopen?

Haha ja ik ook. Misschien voor mezelf gebruiken of wat anders voor verzinnen.

Wel weer reden om toch de siliconen set te kopen. Na wat research of siliconen ook niet slecht is.

Volgens mij is dat wat anders. Lees bij product informatie dat het 100% siliconen is en vrij van BPA, bisfenol en ftalen.
Laatste twee ken ik niet. De kommen die ik zie mogen ook in overn, magnetron en vaatwasser

1 like

Ik lees in het artikel het volgende: Als alternatief kun je servies gebruiken van materialen zoals steen of glas. Voor kleine kinderen is dit niet altijd even praktisch, omdat het makkelijk breekt. Kies dan voor materiaal zoals plastic (bv. polypropyleen), rvs of siliconen.

Dat servies wat ik kocht van Zara is 100% siliconen (staat erbij). Dan is dat toch wel oke? Anders snap ik het niet meer haha

1 like

Ja ik heb hetzelfde gelezen, met kanttekening dat het wel 100% siliconen moet zijn. Dus die van Zara is goed volgens mij. Ik heb het ook besteld haha (de rozeversie)

1 like

Ah top! En leuk :grin:

1 like

Een zwangerschapsketting als klein cadeautje voor mezelf. De baby kan het belletje nu ook horen rinkelen. Benieuwd of het idd een rustgevend effect gaat hebben.

4 likes

Echt het eerste item waar ik van denk: dit moet ik misschien even onderop de kledingstapel leggen om het geslacht geheim te kunnen houden (wat ik helemaal zat ben trouwens, maar goed… nog ‘eventjes’)

9 likes

Die sokjes zijn heel fijn! Zijn zo ongeveer de enige sokken die ze aanhoudt. De rest belandt binnen 2 minuten op de grond

1 like

Ik kan de groene versie niet vinden. Vind de Zara site zo raar :face_with_raised_eyebrow:
Is het uitverkocht of kunnen jullie hem wel vinden?

Als het goed is, zijn ze er nog!

1 like

Z8 pakje via Vinted

En wat Feetje spul met dikke vette korting.

Ik ga nu ff in een hoekje janken dat mijn baby al bijna in maat 68 past. Stoooooooooooop de tijd :tired_face:

5 likes

Zeker een goede deal!

1 like

Zag dit voorbij komen op FB:

C&A heeft superleuke nieuwe nijntje rompertjes in maat 56-104 en je krijgt er nu tijdelijk 1+1 gratis met de promocode ROMPERTJE-CA2102. Kijk snel op https://bit.ly/3ucx63c

Missc handig voor diegene met babies :slight_smile:

4 likes

Bedankt! Ik heb rompertjes nodig. Dus heb paar nijntjes rompers gekocht.

OMG dit is echt mijn nachtmerrie.
Zou helemaal gek worden van al dat geluid.

10 likes