Show je kinderaankopen #3

Deze hadden wij een keer via de bieb geleend, echt een leuk en grappig boek.

3 likes

Wat een goede tip! Heb meteen de boeken bij de lokale boekwinkel besteld. Baby is nu bijna 1 jaar dus misschien nog een beetje te vroeg om prentenboeken voor te lezen (ben bang dat hij de bladzijdes scheurt). Maar leuk om alvast te verzamelen.

3 likes

Wij hebben het monsterboek. Is zeker niet spannend, vooral grappig. Het kind in het boek wil niet slapen en verzint telkens een smoes waardoor het verhaal van de voorlezer langer wordt (‘maar eerst ving ik een monster’, ‘maar eerst ontsnapten alle monsters’, ‘maar eerst werd ik nog gevangen door de monsters’ etc). Ik vind dat er mooie, vrolijke tekeningen in staan, veel om te zien op iedere plaat

1 like

Maar eerst ving ik een monster vind maar een stom boek

3 likes

Voorlezen doen we dagelijks maar dan boekjes met van die dikke kartonnen pagina’s. Vooral flapjes boeken zijn nu favoriet. We hebben een aantal mooie prentenboeken maar hij wil graag zelf de bladzijde omslaan en dat gaat nog niet met papier. Lezen als hij in bed ligt kunnen we wel proberen idd! Maar hij vindt het ook leuk om dingen aan te wijzen in het boek en de plaatjes te zien.

2 likes

Heel veel boeken zijn er wel in een karton-variant! Bijvoorbeeld klassiekers als rupsje Nooitgenoeg, over een kleine mol, de mooiste vis van de zee etc. Maar nieuwere populaire titels ook wel, bijvoorbeeld alles van Benji Davies (kleine walvis, eiland van opa) is nu ook als kartonboek te krijgen. Volgens mij zijn dat de 10 euro uitgaven, maar zou je even kunnen navragen bij je boekhandel

Edit: oh en bij het Kruidvat hebben ze ook nog wel eens leuke titels in kartonuitvoering liggen!

2 likes

Kruidvat, Lidl en Action hebben regelmatig voor een paar euro leuke kartonnen boekjes met flapjes, voeldingen erin of bv geluidjes (van instrumenten). Die zijn hier echt een hit.

De kartonnen boeken van Gonnie en Gijsje, Dikkie Dik en Dribbel met flapjes ook trouwens. En beestje waar ben je.

1 like

Als flapjes boek vindt hij nu ‘Waar is iedereen?’ en ‘Beestje waar ben je?’ heel leuk. En bij de trekpleister kan je voor 4 euro boekjes kopen van de kleine muzikant. Dat zijn kartonnen boekjes met een muziekje erin. De trompet is favoriet hier. Verder lenen we regelmatig boekjes bij de bieb. Nu hebben we ‘de boot van Bas de beer’ een kartonnen boekje met wat meer verhaal. En n.a.v. tips van hier heb ik ‘100 eerste woordjes van Edward Underwood’ besteld, dat is ook een succes.

1 like

RIP Dikkie Dik. M’n dochter wil zo graag omslaan en met haar nagels op dat glanzende papier, brr. Zit al een paar mooie scheuren in
 heb nu eindelijk een techniek om de pagina’s strak dicht te kunnen houden, kan nu alleen niks meer aanwijzen maar daar moet ze het maar mee doen :rofl:

1 like

Ik had een flapjesboek gekocht, hele groot, volgens mij 50 of 100 eerste woordjes ofzo.
Heeft ze al die flapjes keer eruit gescheurd :cry:
Zo zonde. Ze was toen eigenlijk te klein nog ervoor denk ik.

En andere boeken ook gescheurde pagina’s. Ze krijgt nu alleen dikke kartonnen en anders draai ik het snel om.

2 likes

Boeken van boer boris zijn ook super leuk
Ik lees ook al vanaf baby voor. Geen idee of het daar door komt maar M heeft een grote woordenschat.

2 likes

Afwijkende mening denk ik, maar dat scheuren hoorde er een beetje bij en heb ik geaccepteerd. Anders zit je nog heel lang aan kartonnen boekjes vast (geen enorm probleem natuurlijk, maar het beperkt je keuze in boeken behoorlijk). Ik plakte de scheuren met plakband, sommige boeken zien er niet uit maar dat is dan maar zo. Dikkie Dik is hier letterlijk stukgelezen. Ik was alleen wel heel voorzichtig met boeken van de bieb.

11 likes

Ik zag in de kdv app ook dat ze dat monsterboek ging voorlezen. Ik had eigenlijk gedacht om nooit het woord monster in mijn mond te nemen tegen mijn kinderen, straks durven ze daardoor niet meer te slapen. Misschien een beetje naĂŻef van mij :crazy_face:

1 like

Hier ook veel boeken die gescheurd zijn. Maar dan gewoon met dikke tape geplakt. Ze vindt het heerlijk met ons te lezen al vanaf klein en wij ook dus hoort erbij inderdaad! En ze leerde al snel hoe ze voorzichtig moest inslaan :slight_smile:

2 likes

Haha hier echt precies hetzelfde. Letterlijk alle flapjes zijn eruit gescheurd. Wel jammer. Maar gelukkig is het alsnog wel een mooi boek :sweat_smile:

2 likes

ik vind en toen ving ik een monster ook niet fijn voorlezen.

en

deze vind ik wel fijn voorlezen. maakt mij niet uit of mijn baby het begrijpt, nu snapt ze er sowieso nog niks van. het gaat om het momentje samen en volgens mij begrijpen kinderen altijd al snel meer dan je denkt.

mijn vriend leest liever korte boekjes voor en altijd engels en hij vindt deze leuk:

1 like

Ik heb hem eindelijk in mijn bezit! Vind hem niet heel dik, eerder echt een vestje. Maar hij staat wel heel leuk!:smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Eerste Vinted baby aankoop :blush:

28 likes

Vandaag binnengekomen en direct vier keer gelezen. Ik vind het boek echt heel grappig, kan hem niet zonder te lachen voorlezen :joy: Leuk extraatje: Z zei net voor het eerst het woord ‘walvis’ toen hij een plaatje ervan in het boek zag staan.

2 likes

Zeeman aankopen

11 likes