Show je kinderaankopen #4

12 likes

Helemaal mee eens, ik snap best dat een tablet handig is, zeker in een vliegtuig, op vakantie als je ergens gaat eten of noem het maar op maar ik merk dat bij mijn eigen kind dus wel de creativiteit verloren ging dat betekent niet dat ze niets meer kijkt naar idd wel op de tv zodat ik het zelf kan bepalen. Ik merk sinds we drastisch zijn geminderd met schermen dat er veel leuker weer wordt gespeeld, de duplo wordt meer gepakt, ze lijkt zich beter te kunnen vermaken en zelfs gezelliger met ons op stap te kunnen. Er wordt niet meer gezeurd om bing/Peppa pig. Dit is wel mijn eigen ervaring dus voor een ander zou het wellicht anders kunnen zijn

12 likes

Hier werkt het inderdaad andersom. Tablet met kinderomgeving zonder internet zodat ik alle controle heb en door het tijdslot is de tijd beperkt. Bij de TV ben ik de ‘boeman’ en dat leverde altijd drama op terwijl de tablet zonder problemen weg wordt gelegd want draakje moet slapen. De oudste mag daarom doordeweeks geen TV meer kijken.

4 likes

Je hebt veel spelletjes die geen internet nodig hebben. Van sago mini en toca boca bijv en nog véél meer.

2 likes

Tijdje geleden hier gepost over schermtijd en dat wij dat niet doen. Nou ik had een zieke baby die al z’n flessen weigerde die éíndelijk de fles nam en toen begon de peuter op me te klimmen. Ik moest haar gewoon weg hebben want die fles was echt heel belangrijk. Dus ik snel met een hand Netflix gedownload op mijn telefoon (heb wel een account) en het eerste wat in me opkwam was kikker dus ik typ kikker en gaf het aan haar. Was het een of ander treurig verhaal over vogel gaat dood en vogel leeft niet meer. Heel deprimerend. Nou ben gelijk weer genezen van schermtijd :smiling_face_with_tear:.

7 likes

We hebben een samsung tablet en in Samsung Kids staan al wat standaard dingetjes. Daarnaast kan je elke app toevoegen en er zijn genoeg kinderapps offline te gebruiken.
Verder staan er luisterboeken, liedjes en filmpjes op. Elke schoolvakantie zet ik er weer wat nieuwe dingen op en haal ik alle gemaakte foto’s/filmpjes/tekeningen/enz eraf want anders zit het geheugen vol.

@Yzile ahh net het verkeerde filmpje te pakken.
Mocht je nog eens met de handen in het haar zitten, op netflix staat ook Nijntje dat zet ik soms aan voor dreumes.

Dit onderwerp past misschien beter hier:Tips, ervaringen & aanraders #9 - #3200 door Coco

3 likes

Ik heb kikker geblokt op Netflix, want in de ene aflevering fikt z’n huis af en de andere maakt ie expres ruzie en gooit met dingen ofzo. Er zijn genoeg leuke andere kinderseries! Vind Cory Carson bijv wel leuk en Cocomelon inmiddels ook.

3 likes

Nee met die brand vond ik juist een mooi verhaal, het moraal van het verhaal was juist dat een " vreemdeling " ging helpen die eerst met de nek werd aangekeken. ik vond het vrij educatief omdat er wel een duidelijke boodschap was.

2 likes

Ah ja toen deden ze eerst lelijk tegen rat ofzo toch? Daar heb je wel een punt. Maar of die boodschap dan overkomt hangt denk ik erg samen met de leeftijd van je kind. Dus misschien is Kikker dan leuker/geschikter voor jonge kleuters. Dat je een beetje erover kan praten met ze.

3 likes

Dit denk ik inderdaad. Ik vind kikker en het vogeltje bijvoorbeeld ook heel mooi en leerzaam, maar dan moet het wel op een goed moment zijn en voor de juiste leeftijd

2 likes

Ik heb echt jaren nachtmerries gehad door een aantal afleveringen van alfred j kwak, zelfs als volwassene :smiling_face_with_tear:Daar zitten ook best leerzame dingen in, maar dat is niet wat me bijstaat ervan. Kikker klinkt wel intens en wat @Joakim zegt misschien wat context bij bespreken. Miss wat minder voor tijdens het eten/vakantie oid :joy:

1 like

O ik heb zelfs het boek van dit verhaaltje. Ik vind het zo mooi, het is verdrietig dat het vogeltje dood is maar het is fijn dat hij altijd zo mooi gefloten heeft.

3 likes

Nou kikker is echt niet te vergelijken met alfred j kwak vind ik. Dat is ook echt voor veel oudere kinderen en dood eng soms.
Ik vind het bij kikker juist wel mooi dat er altijd een emotie centraal staat.

4 likes

Pyjama set van Next

H&M (55% en 50% korting)

8 likes

Leuke pyjama’s! Wel jammer dat het er meteen 5 zijn, aan 2 heb ik ook wel genoeg haha.

2 likes

Voor carnaval op de opvang. Denk dat dat eigenlijk een flamenco jurkje is, maar ik maak d’r een lieveheersbeestje van denk ik.

13 likes

Die cowboybroek 🥹

5 likes

Jasje/vestje h&m

12 likes

Voor zoontje

23 likes

Alles van vinted.
Twee skipakken omdat eentje op de opvang blijft liggen.

11 likes