Show je kinderaankopen #4

Ik vind de kwaliteit wel slecht. Snel pillig. Elastiek vaak niet mooi weggewerkt in broeken of rokjes.

Vooral sweaters vind ik echt hele slechte kwaliteit.

Spijkerbroeken vind ik tot nu toe wel goed, alleen vaak wat dun.

9 likes

Ik vind de truien snel verwassen en vaal worden. Het is ook vaak een mix van katoen en polyester en ik hou meer van katoen. Met de rest weinig ervaring, maar de truien met print koop ik daarom niet meer.

3 likes

Ik vind de kwaliteit niet slechter dan van andere merken. Er zit wel eens een stof tussen die snel verwassen is, maar dat heb ik bij Hema, H&m en Zara ook. Over het algemeen vind ik het wel een aanrader, zeker qua prijs/kwaliteit verhouding en met name de baby collecties

3 likes

Ik heb van de zomer voor het eerst kleding gekocht bij de zeeman. Vind de kwaliteit echt tegenvallen. Was wel beetje verbaasd, want lees meestal goede verhalen hier over de zeeman. Stof is dun (zoals @Karl_Lagerfeld ) aangeeft. Pilt heel snel en vind de pasvorm ook niet zo mooi. Voor de zomervakantie vond ik bv de jurkjes en korte broeken wel handig. Kleding van C&A, HEMA, maar ook Zara (H&M koop ik nauwelijks) vind ik echt beter.

3 likes

De dunne tricot dingen en het polyesterspul is matig. Dat laatste koop ik niet omdat het in de winkel al gammel voelt. Ik heb wel shirts/leggings gehad, maar het wordt snel verwassen.
Op zich prima als je kind snel uit een maat groeit. Die van mij doet dat niet, dus dan is het eerder ‘op’ dan te klein.

Truien en joggingbroeken van dikkere stof gaan wel goed.

4 likes

Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga het denk ik gewoon eens proberen, helemaal met m’n dochter die snel groeit. Ben benieuwd!

Ik ben wel erg blij met de kleding van de zeeman. Dat snel pillen of vaag worden herken ik ook niet. Mijn meiden dragen veel zeeman. Er zit ook wel eens wat tussen waar ik minder enthousiast over ben, maar tov zara of hema vind ik het niet minder. Het is ook zo persoonlijk soms. Mijn ervaring met lindex is bijv. dramatisch terwijl de meesten hier daar juist erg enthousiast over zijn.

4 likes

Ik moet zeggen dat ik weinig items van Zeeman (los van het newborn spul) heb gehad waarvan ik vond dat ze nog een tweede ronde meekonden.

Het zijn leuke prijsjes maar niet heel duurzaam in die zin.

Kinderondergoed ben ik trouwens wel erg tevreden over :slight_smile:

4 likes

Ik kende jbc nooit, heb het toevallig een keer op vinted gekocht. Maar dit is voor newborns echt de meest zachte stof ooit. Die shirtjes met lange mouwen zijn zo soepel en zacht, echt een hele grote aanrader.

1 like

Ik vind zeeman ook niet echt goede kwaliteit maar de slabbetjes koop ik wel daar. Overigens heb ik een hele dilling garderobe voor m’n baby aangeschaft maar dat pilt ook echt na 1x dragen helaas…

2 likes

Bij Zeeman ligt het er een beetje aan! Vind de ‘gebreide’ broekjes en vestjes wel echt top. Die zijn 100% katoen en was ik op 60 graden. En de rompers ook.

3 likes

Hema

11 likes

Ik vind de kwaliteit prima voor het ene seizoen dat het maar mee hoeft te gaan.
Ben wel net meer fan van zara.

1 like

Joggingsbroekjes zijn ook altijd zo snel aan het pillen

3 likes

Bij de zeeman koop ik weleens van die gevoerde joggingsbroeken voor mijn zoon en die zijn wel van goede kwaliteit (worden veel gedragen/gewassen en in de droger gestopt en zelfs dan zien ze er nog prima uit).

Ik heb ook veel pyjama’s van de zeeman en dat is wel echt van slechte kwaliteit, gaan dus ook regelmatig in de droger en komen er echt heel flets uit. Maar goed, omdat wij hier echt door de pyjama’s heen gaan vind ik het prima.

Rompers vind ik van de Zeeman wel goed.

3 likes

Oh hier juist pyjama’s van de zeeman die m’n kinderen 2 jaar lang dragen (koop ze altijd een maat te groot), en zien er dan nog prima uit. Maar heb geen droger en was op 40 graden.
Verder is het hit or miss, verschilt echt per product. Bv een spijkerbroekje dat na een paar weken scheurde in het kruis, maar ook een jas die twee winters is gedragen en er zo goed uitziet dat ik hem kon doorverkopen op Vinted.

3 likes

Zo, alvast een begin gemaakt aan z’n nieuwe herfst-winter garderobe.

Ook nog een heel leuk pakje gekocht met bretels en strik voor een bruiloft, maar die zit al in de was.

Alles van H&M en Zara.

Ik maak altijd zo’n overzicht foto zodat ik kan kijken als ik wat nieuws koop. Vergeet altijd wat ik al heb :sweat_smile:

12 likes

Allemaal H&M, winter/herfst garderobe voor m’n dochter. Ze is al helemaal fan van t jasje, ze wil m steeds aan (maar is nu nog te warm buiten)

6 likes

Echt weken op zitten azen :star_struck::star_struck::star_struck: yessss

Nu droog brood eten de rest van de maand :smiling_face_with_tear:

17 likes

Zo. In een week tijd alles geregeld. Rust :crazy_face:

Hemnes kast al commode, marktplaats en gaan we schilderen - maar nu is ie nog wit :disguised_face:

Joolz Hub kinderwagen met wieg in Silver Grey met winterzak en maxicosi adapters👌🏻 (ook marktplaats)
Edit: ja en dan denk je, nou, lekkere deal, top gedaan!!. Maar het onderstel / buggy was 1 koop, de bak een andere koop en de adapters weer een ander adres :smiling_face_with_tear::rofl:

Pax kasten :white_check_mark:
Ook marktplaats haha.

11 likes