Show je kinderaankopen #4

@Foucher jaaa zo schattig :heart_eyes: ze hebben er ook een broekje van!

@anon3219017 goed om te horen! Heb bruine slofjes van Heppiejoe, die voelen ook heel fijn aan. Maar wilde ook nog graag een zachtere kleur voor erbij. Lijkt me zelf ook wel heel lekker zitten hahaha

2 likes

Ooh hahahaha sjonge wat blind. Ja, die stoffen zijn inderdaad fijn! Komt volgens mij allemaal van family-fabrics etc (die egelprint in elk geval wel). Die slofjes zien er ook heel mooi uit en een fijne prijs, thanks voor het delen!

3 likes

Echt bijna alles van die website is leuk :heart: valt het op maat?

1 like

Geen idee nog! Eerste bestelling en m’n baby moet nog geboren worden haha. Heb voor de zekerheid alles in maat 56 gekocht zodat ze het de eerste weken aan kan (hopelijk :joy:)

Ik had trouwens 10% korting met de code welkom10

5 likes

Eindelijk de lievelingsknuffel van onze dochter reserve gevonden! Gelijk een paar gekocht.

22 likes

Kleine tip: neem die reserves meteen in gebruik/rouleer ze zodat ze allemaal hetzelfde blijven voelen. 4 reserves ten spijt wil mijn zoon alleen de OG omdat de arm daarvan helemaal plat is doordat hij die tegen zijn wang wrijft :smiling_face_with_tear:

13 likes

Wij hebben ook 2 reserves voor de knuffel, maar hij herkende ze ook als “anders” en slaapt nu met alledrie tegelijk 🫠🫠

7 likes

Ik heb bij ons de reserve altijd gewoon in beeld gehouden, staat op een plankje in z’n kamer. Als de ene in de was zit, krijgt hij de ander. En de knuffel die dan uit de was komt gaat dan op het plankje etc. Dus nooit een geheim van gemaakt dat er een reserve is. Misschien is dat nog een tip.

2 likes

Hij weet het wel hoor, dat er reserves zijn en hij is bijna 4 dus ik kan het hem heel goed uitleggen, maar die arm voelt gewoon anders en dus zijn die andere minder fijn. Had die reserves eerder moeten hebben maar was een kraamcadeau uit Denemarken dus duurde 2 jaar voor ik ze gevonden had :laughing:

2 likes

Dank voor de tip! De oma’s krijgen allebei een reserve dus die gaat ze daar iig gebruiken. En als de oude in de was zit enzo. Maar wat vaker rouleren idd.

Dankje voor de code, ga binnekort bestellen.

Heb ook maat 56 gekocht. Zo lastig om de maat te bepalen als de baby nog niet geboren is.
Is van GAP, Noppies & Name it (Zalando)

7 likes

Maar soms wel echt heeel kort. Ik vond dat zelf een beetje zonde om dan meerdere dingen te kopen.

1 like

Dankje! Ik heb heel veel kleding in maat 50 gekregen dus ben dan heel blij dat die kleding waarschijnlijk ook gaat passen. Krijg zoveel verschillende adviezen te horen over de maten van vriendinnen dat ik het soms gewoon niet meer weet :sweat_smile: Mocht het een grote baby worden heb ik alvast maat 56 in huis en anders past het een tijdje later wel

2 likes

Ik had alleen maar maat 56 in huis (want zou grote baby worden en ook allerlei tegenstrijdige adviezen gekregen) en uiteindelijk heeft familie alsnog heel snel maat 50 kleding bij elkaar moeten verzamelen want ze verzoop overal in! Oh en ze was absoluut niet klein (dus ook grote baby’s passen idd in maat 50)

3 likes

Ja, ik vind het ook lastig om in te schatten wat handig is. Heb ook wel wat kleding in maat 50, maar deze bestelling was €160 dus dan wil ik wel dat ik het wat langer kan gebruiken dan slechts drie weken of zo haha. Al is het natuurlijk alsnog gokken :grimacing:

@Vlaai benieuwd naar je bestelling!

2 likes

Dit is echt lastig met die maten want ik heb geen groeiecho’s gehad dus vaar een beetje blind, de vk zegt steeds “groeit precies goed”. Hopelijk over 2 weken wat meer duidelijkheid bij de liggingsecho? We gaan het zien. Ik heb voor de zekerheid maar volledige setjes van 50 en 56 volgens de uitzetlijsten in huis. Zelfs een pakje 44 voor het geval dat.

2 likes

Mijn vorige baby heeft maar twee outfits in maat 50 aangehad kwam ik gisteren achter van de foto’s. En hij werd niet per se groot geschat (maar was uiteindelijk wel P85 ofzo, met 41+2). De huidige baby is ook P85 maar met 39+1 geboren dus die zit al ruim twee weken in maat 50. Alsnog maar vier outfits in deze maat want ik vind het zonde om er meer te hebben.

Ik vind dat je het zo snel bij kan kopen dat ik echt niet heel veel outfits in maat 50 zou kopen. Het scheelt er ook aan of je baby veel spuugt of doorlekt in kleding. Dat deed de oudste niet en de jongste wel, dus we moeten iets vaker wassen.

2 likes

Ik had voor onze dochter een heel lief geboortepakje maat 50 gekocht. Na een halve dag uitgetrokken omdat het zo strak zat dat het wafeltjes katoen een afdruk gaf op haar huid. En ook veel kleertjes maat 50 van mijn zoon heeft ze nooit aangehad omdat ze een stuk langer was. Een aantal rekbare kleertjes heeft ze 1 week gepast. Ook van die kleine katoenen mutsjes heeft ze nooit gedragen terwijl onze zoon die prima paste.
Dus het kan wel dat je baby niet in 50 past, misschien daarom handig om vooral te letten op het soort stof, stretchy dingen gaan wel langer mee.

6 likes

Twee uur later en m’n kind is officieel uit z’n eerste maat 50 pakje gegroeid haha. En dat was nog wel Hema, wat normaal gesproken groot valt. Gelukkig kan hij de bamboe rompers en pakjes zonder voetjes nog wel aan, maar het is tijd om maat 56 erbij te pakken.

2 likes

Oh ja dingen met voeten vind ik daarom sowieso niet handig. Die bamboo rompers zijn top! Maar ook die paste hier al gelijk na de geboorte terwijl mensen altijd zeggen dat die zo groot vallen.

4 likes