Uw online bestelgedrag maakt duidelijk dat u structureel ruim bovengemiddeld veel bestelt en retourneert. Dat achten wij geen normaal, redelijk gebruik van onze website en diensten. Zara maakt daarom gebruik van haar recht voorlopig geen nieuwe overeenkomsten met u aan te gaan voor online bestellingen.
Dus indd toch, nog nooit gehoordâŠ
Kost bedrijven enorm veel tijd, moeite, en geld om steeds maar bestellingen te ontvangen die toch weer retour komen. Dat dekken retourkosten nooit. Als ik een webshop zou hebben zou ik ook klanten blokkeren die (bijna) nooit iets houden.
Snap ik helemaal, ik houd wel af en toe wat maar dat zal de kosten niet dekken. Heb alleen nooit echt gehoord dat bedrijven dat doen.
Jammer maar helaas
Wow ben nu wel benieuwd hoeveel je dan wel niet bestelt en weer terugstuurt dat ze zoân beslissing nemen.
Wow gĂȘnant
Oh dat vind ik wel goed van Zara dat ze dat soort gedrag actief aanpakken!
oh ik hoop zo dat dit niet zoân eeuwig onbeantwoorde forumvraag wordt!!!
Als zelfs een winkel als Zara je koopgedrag te gortig vindt worden ben ik inderdaad heel benieuwd hoe veel je koopt en terugstuurt, vertel het alsjeblieft
Dit doen ze alleen maar omdat het hun rentabiliteit in gevaar brengt, verder zit er niets âgoedsâ achter.
Misschien meerdere maten bestellen en deels retourneren?
Maar dan 5x per week ofzo? En alles in 6 verschillende maten en dan heel af en toe iets houden?
Zo eens in de 2 maanden, voor mezelf mijn partner en de kleine voor rond de 500 euro, waarvan ik dan vaak ± 2 of 3 stuks houd. Het is veel maar niet alsin dat het extreem of onrechtmatig/onverklaarbaar is zeg maar.
Er zal wel een formule achter zitten misschien meer dan zoveel ⏠per jaar waarvan je maar 10 of 20% houd ofzo?
Dat is âŹ3000 per jaar! Dat vind ik wel vrij extreemâŠ
Tja als het je favoriete winkel is⊠đ«
Voor 500⏠bestellen en maar 2/3 dingen houden vind ik wel behoorlijk extreem. Dan zijn er geen dingen die tegenvallen, dat is meer bestellen en dan zien of het wat is, alsof je in de winkel loopt.
Als je iets besteld voor 500 euro en je houdt er maar 2 of 3 items, dan bestel je toch heel veel items? Zeker de kinderkleding is niet duur (kleding voor volwassenen volgens mij ook niet, maar dat koop ik daar nooit). Snap het wel
En 2 of 3 stuks houden, laten we uitgaan van een gemiddelde prijs van âŹ60 per kledingstuk (en dat is waarschijnlijk nog hoog voor zoân fastfashion keten), dan zit je op max âŹ720 per jaar (24%) dat ze daardwerkelijk verkopen. En alle shit die terugkomt moet worden verwerkt, extra verzendkosten, etc. Snap het heel goed van de Zara en zouden alle winkels moeten doen. Ga gewoon naar een winkel als je per se allerlei dingen wilt proberen, het is toch ook niet alsof de Zara een winkel is die bijna nergens zitâŠ
Jij hebt/had zelf toch ook een webshop? Stel je voor dat een klant 6x per jaar een mega bestelling doet bij jou en bijna alles terugstuurt. Hoogstwaarschijnlijk zou je dan hier komen klagen over die asociale klant.