Show je laatste aankopen #10

Als zelfs een winkel als Zara je koopgedrag te gortig vindt worden ben ik inderdaad heel benieuwd hoe veel je koopt en terugstuurt, vertel het alsjeblieft :grimacing:

31 likes

Dit doen ze alleen maar omdat het hun rentabiliteit in gevaar brengt, verder zit er niets ‘goeds’ achter.

10 likes

Misschien meerdere maten bestellen en deels retourneren?

3 likes

Maar dan 5x per week ofzo? En alles in 6 verschillende maten en dan heel af en toe iets houden?

3 likes

Zo eens in de 2 maanden, voor mezelf mijn partner en de kleine voor rond de 500 euro, waarvan ik dan vaak ± 2 of 3 stuks houd. Het is veel maar niet alsin dat het extreem of onrechtmatig/onverklaarbaar is zeg maar.

Er zal wel een formule achter zitten misschien meer dan zoveel € per jaar waarvan je maar 10 of 20% houd ofzo?

3 likes

Dat is €3000 per jaar! Dat vind ik wel vrij extreem…

46 likes

Tja als het je favoriete winkel is… 🫠

2 likes

Voor 500€ bestellen en maar 2/3 dingen houden vind ik wel behoorlijk extreem. Dan zijn er geen dingen die tegenvallen, dat is meer bestellen en dan zien of het wat is, alsof je in de winkel loopt.

83 likes

Als je iets besteld voor 500 euro en je houdt er maar 2 of 3 items, dan bestel je toch heel veel items? Zeker de kinderkleding is niet duur (kleding voor volwassenen volgens mij ook niet, maar dat koop ik daar nooit). Snap het wel :sweat_smile:

9 likes

:eek:

13 likes

En 2 of 3 stuks houden, laten we uitgaan van een gemiddelde prijs van €60 per kledingstuk (en dat is waarschijnlijk nog hoog voor zo’n fastfashion keten), dan zit je op max €720 per jaar (24%) dat ze daardwerkelijk verkopen. En alle shit die terugkomt moet worden verwerkt, extra verzendkosten, etc. Snap het heel goed van de Zara en zouden alle winkels moeten doen. Ga gewoon naar een winkel als je per se allerlei dingen wilt proberen, het is toch ook niet alsof de Zara een winkel is die bijna nergens zit…

6 likes

Jij hebt/had zelf toch ook een webshop? Stel je voor dat een klant 6x per jaar een mega bestelling doet bij jou en bijna alles terugstuurt. Hoogstwaarschijnlijk zou je dan hier komen klagen over die asociale klant.

22 likes

Het was ook maar ter info, je hoort me niet zeggen dat ik er niks van snap ofzo, wellicht ter waarschuwing voor anderen die daar veel shoppen of van wie het hun favo winkel is.

10 likes

Is het niet handig om een andere winkel uit te zoeken, als je elke keer veel terugstuurt valt het toch steeds tegen? Lijkt me niet je favoriete winkel dan :stuck_out_tongue:

29 likes

Voor mij is dit ook wel de reden dat ik nooit online bestel bij Zara. Per item verschilt de maat en pasvorm zo enorm! In de winkel loop ik meestal met een berg leuke items het pashokje in om vervolgens met niks de winkel weer uit te lopen omdat het er bij mij dan niet uitziet. Idd zonde van iedereens moeite als daar nog een heel bestel en verzendproces omheen zou zitten.

10 likes

Precies de reden dat ik nooit naar Zara ga.

8 likes

Denk niet dat iemand die zelf dropshipte zich zorgen maakt over verspilling Evert

23 likes

Euhh dat klopt niet?.. neem tenminste aan dat je mij bedoeld. Vind het flauw dat bij veel wat ik post zulke dingen en al helemaal onterrecht onwaarheden gepost moeten worden. Is al vaker voorgekomen en vind dat niet zo sympathiek. Ieder heeft zijn dingen en post hier grotendeels anoniem. Voelt ook niet veilig ofzo alsof alles wat ik hier ooit post onder een vergrootglas wordt geplaatst en mensen er een dagboek van bijhouden.
Snap van deze post ook niet zo goed wat je ermee wilt bereiken dit te verzinnen?

12 likes

Tip

Ok back to aankopen:

Een Duux ventilator :smiling_face_with_three_hearts: mijn oude hield ermee op na heel veel jaren en deze voelt echt degelijk en zo lekker stil! Ook laag energieverbruik :+1:

4 likes

Ik heb geen idee in welk deel van Nederland jij woont, hoe oud je bent, wat voorn opleiding je hebt gedaan etc. Ik weet alleen dat je klaagde over de wetgeving toen en ik vond dat grappig want fuck dropshippers.

En dit is een openbaar forum, als ik hier een link post wordt daar soms honderden keren op geklikt, het is schijnveiligheid.

8 likes