Show je laatste aankopen #11

nee want een investering doe je toch omdat het lang mee gaat? Dat lijkt me geen gegeven iets met dit merk namelijk

10 likes

Oh ja eens. Merk dat het woord in spreektaal vaak gebruikt wordt om een dure aankoop te omschrijven. Als het volgens de definitie wordt bedoeld kan je het inderdaad betwisten.

1 like

In de rating staat ook wel vrij beknopt hoe dat zit. Sezane maakt stappen, maar die zijn of niet groot genoeg of ze zijn uberhaupt niet transparant op wat ze doen. When Sara Smiles heeft een uitgebreidere analyse van Sezane. Het is duurzamer, maar niet duurzaam.

1 like

Als ik kijk ook naar de truien, veel is alsnog gemixt met polyester of polyamide en made in china en dan 130€. Ik kocht er in het verleden vaker omdat het toen niet zulke mixen waren, jammer.

18 likes

Ik heb niet zo veel geld dus 80 euro voor een trui vind ik wel een investering :blush: en ik ga er vanuit dat het ook lang mee gaat en het zich op die manier terug betaald.
Door minder veel te kopen (10 truien per jaar) naar 3 hoop ik wel bij te dragen aan minder fast fashion.

4 likes

6 likes

Deze trui met wol en alpacawol van Closed (op vinted gekocht) en hij is lekker zacht en warm :heart:

29 likes

Je kocht 10 truien per jaar?

8 likes

Je weet dat je recent een kasboekje gepost hebt he?

9 likes

hoe the hell onthoud je dit soort dingen

29 likes

Ja?
Maar helemaal goed hoor dat er aannames gemaakt worden. Ik spaar voor een tweede operatie aan mijn benen tegen lipoedeem?

@Cam ik heb wel eens 10 truien gekocht ja?

3 likes

In het kasboekje voor iets anders, maar okay. Je moet ook lekker kopen wat je wilt kopen, want voor mij hoef je echt niet niet bij de yaya te shoppen, maar ik verbaas me soms echt over hoe mensen hier aankopen legitimeren of verantwoorden.

9 likes

Kennelijk moet ik me wel verantwoorden omdat anders mijn profiel en posts allemaal doorgelicht worden. Wat best is, vooral doen. Maar wel een beetje vreemd dat als er reacties komen ik niet zou mogen reageren onder het nom: je hoeft jezelf niet te verantwoorden.

8 likes

Ja maar waarom ga je er vanuit dat het lang mee gaat?

2 likes

Het is echt een misvatting om te denken dat mensen hier je moeten doorlichten om iets over je te weten. Blijf het zeggen: Als je iets zegt dat enigzins opvalt onthouden mensen dat wel. Verder heeft niemand gezegd dat je niet mag reageren. Mensen hoeven hier hun aankopen niet te legitimeren, dat is wat ik zeg. Want ‘oh rib uit mijn lijf, maar echt een investering en niet fast fashion’ staat toch wat raar als het alle drie niet waar blijkt.

27 likes

Je spaart misschien voor iets. Maar hier zeg je niet veel geld te hebben. En voor iemand die zoveel spaart is dat dan natuurlijk niet waar. Je moet helemaal zelf weten waar je je geld aan uitgeeft natuurlijk maar er zit wel een verschil in niet veel geld hebben en niet veel geld willen uitgeven omdat je er andere doeleinden voor hebt.

28 likes

Jeetje wat een onnodig gepik op de posts van @Barbamama door sommigen hier.

43 likes

What’s new

16 likes

Als mensen gaan duiken in mijn posts moet je goed duiken. Ik heb het erg lang moeilijk gehad en had enorme problemen tijdens corona, burn out en een relatie waardoor geld problemen zodanig opstapelde dat mijn enige vakantie / vrije moment werd zelfs bekostigd door het forum. Ik heb een jaar of 3 geleden gratis kaartjes gekregen van @Chesirecat voor de efteling omdat ik daarvoor niet eens kon sparen. Hier ben ik toen zo dankbaar en emotioneel om geweest en nog steeds zo blij mee en zal ik oprecht nooit vergeten! Daarnaast postte ik ook vaker tips en tricks om geld te besparen.

Mogelijk heb ik de onjuiste term gebruik voor fast fashion. Ja ik heb jaren lang truien gehaald en gekocht bij C&A of H&M voor minder geld en minder goede kwaliteit. En onder die noemer dacht ik investeren in een goede garderobe en minder fast fashion doordat ik geen nieuwe kleding hoef.

Dus ja, ik heb het sinds een jaar het erg goed. Hier ben ik zo onwijs blij om. Ja dit betekent dan ook aankopen waarvan ik nooit gedacht had het ooit te kunnen kopen zoals een kitchenaid of inderdaad truien van 80 euro.

Sorry als ik de onjuiste term heb gebruikt voor fast fashion dan had ik dit beter moeten uitzoeken wat de daadwerkelijke betekenis is dan mijn eigen interpretatie er aan hangen.

49 likes

Furla Metropolis mini via vinted voor een bruiloft. Niet mijn foto.

49 likes