Show je laatste aankopen #5

Nice! Ik heb hem ook gelijk besteld in het zwart.

1 like

Oeh die paarse van oysho! Heel mooi😍

1 like

Heel mooi!

1 like

6 likes

Haha! Bij Agradi, er is er ook eentje met ijsjesprint.

1 like

Ben ik weer 🤷

En deze kreeg ik gratis:

23 likes

Is dit gellak die je zelf aanbrengt met zo’n lamp? En dekt die 3e kleur van zichzelf of is dat meer een glitter topcoat?

Ja is gellak die inderdaad moet uitharden onder een led of uv lamp.

Ik heb de lakjes pas vandaag besteld dus heb ze nog niet binnen, maar van wat ik op swatches van anderen kan zien is die derde lak niet volledig dekkend al is ie ook niet helemaal doorzichtig. Ik geloof dat op de foto iets van 3 dunne lagen is, maar daar zit wel nog gel van verlengingen/tips onder dus daardoor kan die kleur wel afwijken.
Maar met één laagje is hij ook als topcoat te gebruiken over andere kleuren, dus het kan eigenlijk beide alleen helemaal super full cover zal het niet worden.

Hier is ie gebruikt als topper voor een glitter fade
Klik

En hier zie je een beetje hoe doorschijnend hij nog is na 3 dunne lagen op nagels zonder (kleur)gel eronder
Klik

1 like

Ohh wel echt heel mooi! En stomme vraag misschien maar worden je nagels ook iets sterker door een gellak of is het alleen dat het langer mooi blijft? (Kan gebruikt worden op je normale nagelbed toch? :sweat_smile:)

Mooie kleurtjes heb je uitgekozen! Nu wil ik ook weer bij Kiki bestellen haha

1 like

Bij mij worden ze alleen maar zwakker, door het afhalen met aceton en het eraf krabben :persevere: maar misschien doe ik het gewoon niet op de efficiëntste manier…

Stap 1 en 2 alleen bij de kapper dacht ik, maar vanaf 3 kun je het thuis doen!

1 like

Toch maar gezwicht, ik houd het niet meer uit.

28 likes

Denk dat dat haar niet ontgaan is. Leef en laten leven

11 likes

@anon46421473 ik snap echt jullie punt maar er komen altijd moraalridders om de hoek kijken als iemand een zwembad koopt. Laat haar lekker blij zijn met dr zwembad, waarom moet er altijd zo op gereageerd worden? Is niet het milieu of water te kort topic.

11 likes

Ja misschien omdat je geen zwembad moet vullen met kraanwater als er een tekort dreigt.

en @Knofje Wat jij zegt is een beetje flauw. Een zwembad vullen is nu iets wat je 100% kunt vermijden. De hoeveelheid water die gebruikt wordt voor een kledingstuk niet.

2 likes

En wat vooral ook nu hele directe impact heeft

Een derde van het forum ligt hier volgens mij in opblaasbadjes en maakt voetenbadjes etc. Beetje lullig om er dan één iemand uit te pikken in een topic als dit.

71 likes

Dit is inderdaad iets waarbij ik heb stilgestaan. We hebben een regenton die behoorlijk gevuld is, maar we hebben niet eens een gazon haha, dus ik was van plan om het daar grotendeels mee te vullen. Het waterbedrijf in onze regio heeft overigens alleen een waarschuwing gegeven om zoveel mogelijk het watergebruik te beperken tijdens de spitsuren. Is geen excuus, maar ik houd er wel rekening mee.

38 likes

Je kunt je nagels zelf niet sterker maken, dus wanneer je de lak eraf haalt zullen ze niet meer zo sterk zijn als met de gellak erop. Daarvoor zul je echt iets van nagelverharder moeten gebruiken maar dat kan dan weer niet icm gellak. Wat wel kan is dus tijdelijk sterkere nagels maken door middel van gellak. Dan zou ik persoonlijk voor gellak kiezen in combinatie met een rubber basecoat (gellak moet sowieso met een bijpassende base- en topcoat) of, wanneer je geen kleurtje wil, alleen rubbes base + topcoat. Die rubber basecoat versterkt je nagels net wat meer dan gewone gelbasecoat. Gebruik die zelf ook weleens als ik geen zin heb in een overlay met buildergel of hardgel. Als je het goed doet, dus goede prep enzovoorts, dan houdt het 2 a 3 weken en daarna zou je het gewoon weer opnieuw kunnen doen.

Oh en vooral tijdens het afweken niet krabben, want dan krijg je dus wel slappere nagels zoals @Rue al aangeeft. De beste methode is toplaag openvijlen met een grove vijl, weken met watjes, alufolie en aceton houdende nagellakremover, na een kwartier checken, voorzichtig met een schrapertje of rozenstokje kijken of er al iets los zit, maar alleen echt de losse stukjes weghalen. Zit er nog iets een beetje vast, dan niet pulken, trekken of schrapen, maar echt nog een keertje weken tot het wel loslaat. De meeste mensen doen dit te snel en daardoor beschadig je je nagel omdat je vaak het bovenste laagje wegkrabt/trekt (zonder het te zien). En altijd je nagelriemen nadien insmeren met olie aangezien aceton uitdrogend werkt.

6 likes