Show je laatste aankopen #5

Mooie kleurtjes heb je uitgekozen! Nu wil ik ook weer bij Kiki bestellen haha

1 like

Bij mij worden ze alleen maar zwakker, door het afhalen met aceton en het eraf krabben :persevere: maar misschien doe ik het gewoon niet op de efficiëntste manier…

Stap 1 en 2 alleen bij de kapper dacht ik, maar vanaf 3 kun je het thuis doen!

1 like

Toch maar gezwicht, ik houd het niet meer uit.

28 likes

Denk dat dat haar niet ontgaan is. Leef en laten leven

11 likes

@anon46421473 ik snap echt jullie punt maar er komen altijd moraalridders om de hoek kijken als iemand een zwembad koopt. Laat haar lekker blij zijn met dr zwembad, waarom moet er altijd zo op gereageerd worden? Is niet het milieu of water te kort topic.

11 likes

Ja misschien omdat je geen zwembad moet vullen met kraanwater als er een tekort dreigt.

en @Knofje Wat jij zegt is een beetje flauw. Een zwembad vullen is nu iets wat je 100% kunt vermijden. De hoeveelheid water die gebruikt wordt voor een kledingstuk niet.

2 likes

En wat vooral ook nu hele directe impact heeft

Een derde van het forum ligt hier volgens mij in opblaasbadjes en maakt voetenbadjes etc. Beetje lullig om er dan één iemand uit te pikken in een topic als dit.

71 likes

Dit is inderdaad iets waarbij ik heb stilgestaan. We hebben een regenton die behoorlijk gevuld is, maar we hebben niet eens een gazon haha, dus ik was van plan om het daar grotendeels mee te vullen. Het waterbedrijf in onze regio heeft overigens alleen een waarschuwing gegeven om zoveel mogelijk het watergebruik te beperken tijdens de spitsuren. Is geen excuus, maar ik houd er wel rekening mee.

38 likes

Je kunt je nagels zelf niet sterker maken, dus wanneer je de lak eraf haalt zullen ze niet meer zo sterk zijn als met de gellak erop. Daarvoor zul je echt iets van nagelverharder moeten gebruiken maar dat kan dan weer niet icm gellak. Wat wel kan is dus tijdelijk sterkere nagels maken door middel van gellak. Dan zou ik persoonlijk voor gellak kiezen in combinatie met een rubber basecoat (gellak moet sowieso met een bijpassende base- en topcoat) of, wanneer je geen kleurtje wil, alleen rubbes base + topcoat. Die rubber basecoat versterkt je nagels net wat meer dan gewone gelbasecoat. Gebruik die zelf ook weleens als ik geen zin heb in een overlay met buildergel of hardgel. Als je het goed doet, dus goede prep enzovoorts, dan houdt het 2 a 3 weken en daarna zou je het gewoon weer opnieuw kunnen doen.

Oh en vooral tijdens het afweken niet krabben, want dan krijg je dus wel slappere nagels zoals @Rue al aangeeft. De beste methode is toplaag openvijlen met een grove vijl, weken met watjes, alufolie en aceton houdende nagellakremover, na een kwartier checken, voorzichtig met een schrapertje of rozenstokje kijken of er al iets los zit, maar alleen echt de losse stukjes weghalen. Zit er nog iets een beetje vast, dan niet pulken, trekken of schrapen, maar echt nog een keertje weken tot het wel loslaat. De meeste mensen doen dit te snel en daardoor beschadig je je nagel omdat je vaak het bovenste laagje wegkrabt/trekt (zonder het te zien). En altijd je nagelriemen nadien insmeren met olie aangezien aceton uitdrogend werkt.

6 likes

Oh goeie, ik heb dat eerst vijlen voor het weken nooit gedaan. Heb er ws ook gewoon te weinig geduld voor :sweat_smile: volgende keer ga ik dit proberen!

1 like

Ja vijlen is wel echt een must anders duurt het al helemaal eeuwen haha. Maar je moet inderdaad wel wat geduld hebben, maar als je het doet terwijl je een serie of film kijkt dan valt het best mee.

Mooi dat je daar over na hebt gedacht, bewust omgaan met water is natuurlijk altijd goed.

Over deze discussie, ik begrijp de opmerking maar naast dat heel NL in z’n badjes ligt, zal het gebruik van energie voor airco’s ook flink gestegen zijn. Neemt niet weg dat je er respectvol over kan praten.

4 likes

Heb deze besteld maar ze zitten wat krap aan de zijkant van m’n voet. De buitenkant is leer en de voering iets wat lijkt op neopreen en dus vraag ik me af of dat nog zou kunnen uitzetten. Ze zijn ook vrij robuust dus ik vrees ervoor :upside_down_face: iemand die ervaring heeft met het inlopen van dit soort gevoerde schoenen?

Ik heb die van Kiki London. Deze:

Ze hebben twee kleuren, maar ik heb zelf gewoon de clear versie. Maar als je erover heen lakt maakt het eigenlijk toch niet uit welke kleur je hebt. Het is alleen wel een vrij dikke substantie dus je moet wel in het begin even wennen, maar die van Kiki is eigenlijk de fijnste die ik tot nu toe ben tegengekomen. Je kunt er trouwens ook echt nagels mee opbouwen, dus echt een bolling creëren voor nog meer sterkte (met name handig bij wat langere nagels).
Ze hebben ook rubber topcoat. Die heb ik ook, is wederom vrij dik maar daardoor ook ideaal wanneer je bijvoorbeeld glitternagels wil want dan worden ze glad ipv dat je de glitter nog voelt. En bij hele slappe nagels zou ik ook aanraden om zowel rubber base als top te combineren omdat het wat flexibeler blijft en daardoor een soort van meebeweegt, maar toch heel stevig is. Vaak zie je bij zwakke nagels dat er lifting ontstaat omdat de nagel slap is en de gel te hard dus dan denkt je nagel “joe ik ga mijn eigen weg wel” en laat ie los van de gel. Dat is met rubber base en top heel vaak te voorkomen.

6 likes

Dat is natuurlijk ook zo gelukkig, goed punt

2 likes

En voel me hierin veel meer een “babe” dan in mijn bikini. Dus jeej!
En zit zo veel lekkerder! (Racerback achterkant van mesh)

(Decathlon)

29 likes

6 likes

Zitten ze misschien wat strak door de warmte/uitgezette voeten? Even wachten tot het afkoelt? Zelf verder geen ervaring met deze materiaalcombinatie.