Show je laatste aankopen #6 (Deel 1)

Die Docs lijken me zo heerlijk warm.

1 like

Ja ze zijn zo fijn! Ik heb al 2 paar gehad met zo’n binnenkant en t voordeel is ook dat ik geen blaren krijg door de zachte binnenkant. Hopelijk komen ze snel binnen!

1 like

Dit moet je niet zeggen, nu wil ik die. Je bent toch niet 24/7 docent?

1 like

True, maar ik ben vet onhandig met het uitdoen van sieraden en gewoon lui. Liep vroeger ook gerust een heel jaar met dezelfde sieraden rond. Ik vind die oorsteker misschien nog leuker omdat het minder standaard is. :’)

2 likes

Ik herken de gedachte wel. Het meerendeel van mijn garderobe is werkproof en dat komt omdat ik bij vrijwel elke aankoop denk ‘Kan ik dit aan naar werk? Is het niet te kort?’ Laatst had ik een beetje decolletĂ© (zeer zeldzaam bij mij) en ik kreeg meteen opmerkingen van leerlingen. :skull:

4 likes

Het gekke is dat ik qua kleding en schoeisel gewoon alles gewoon draag wat ik in mijn vrije tijd ook aan zou trekken (pre-corona). En dan krijg je dagen dat ik een wandelende vogelverschrikker ben of eruit zie als een stoffige professor Maar qua haarverf en lichaamsversiering ben ik wel voorzichtiger. Dan beginnen dingen aan mij te knagen dat ik behoorlijk bevoorrecht ben. Dat ik gezien mijn opleidingsniveau/afkomst/creatievere imago (of hoe ik het moet noemen) waarschijnlijk met meer dingen weg kan komen dan mijn eigen studenten. Dat ik met blauw haar gewoon een kantoorbaan kon krijgen, terwijl zij extra netjes gekleed waarschijnlijk naar hun sollicitatie gaan vanwege vooroordelen die gepaard gaan met hun afkomst/omgeving waar ze wonen.

3 likes

Haha wat zeiden de leerlingen? Ik kreeg laatst opmerkingen over een hele degelijke trui met wat panterprint.

Ik heb echt heel duidelijk een werkgarderobe voor op school en in het dagelijks leven, een chillgarderobe voor thuis en een uitbundige uitgaansgarderobe.

Dat zijn dan ook m’n drie persoonlijkheden.

Mijn grootste angst is dat ex leerlingen (die dan student zijn) me in m’n uitgaansstad (dichtstbijzijnde studentenstad bij de school waar ik werk) uitgelaten dansend tegenkomen in een sexy jurkje en dat dan filmen ofzo.

1 like

Het is een oorbel voor in je tweede gaatje! Hoef ik tenminste niet mn kraakbeen te doorboren en zo lang te wachten op genezen :joy:

22 likes

Heel mooi. Waar is die van?

Van capricci!

1 like

3 likes

Dat is ook het beste om te hebben, pure schijt. Jij draagt wel altijd supertoffe uitgaanskleding.

Maar ja er gingen al eens relatief normale foto’s van mij door de school en dat vond ik al kut, laat staan foto’s met diep uitgesneden decolletĂ©. Maar wil ook niet uitgaan in een coltrui. Naja ik moet gewoon meer schijt kweken haha.

2 likes

Heb je toevallig ook Docs zonder zachte binnenkant? En heb je dan dezelfde maat?

Dat dacht ik eerst ook, totdat ik de dag na Koningsdag met een man in bed lag die ik ooit in de klas had gehad.

@Twonights Volgens mij zoiets als ‘Zo mevrouw, gaat u naar een feestje?’ of ‘Heeft u dit aangetrokken voor (collega X)?’ :joy:

@anon42392789 Ik snap je laatste deel van je reactie nog niet. Kun je dit uitleggen? (in het onderwijstopic misschien?)

6 likes

Ik zat even te kijken op die site en opeens valt m’n oog op hun slogan. Happy girls are the prettiest? Zoveel mis mee.
image

1 like


Beiden van Vanilia

16 likes

Nee, heb ik niet, dus kan je helaas niet helpen sorry.

1 like

Waarom is dat zo fout? Ik vind het wel vrij fout voor een winkel want leidt tot meer verkoop door op zoiets in te spelen
 maar normaal gesproken is het best geaccepteerd om te zeggen dat je er het mooist uit ziet als je gelukkig bent toch? (En niet op een bepaald gewicht etc)
Sorry ik probeer body positivity etc echt te begrijpen maar het lukt nog niet erg :joy: hoop dat je het uit wilt leggen want ben wel echt benieuwd.

Ja maar eigenlijk zeg je dus dat depressieve mensen lelijk zijn

16 likes

O ja, the other way around. Ook dit bekijk ik dus weer uit eetstoornisperspectief. Dat je zelf nog niet gewend bent aan je gezonde gewicht, maar wel veel gelukkiger bent. Dan hoor en zeg je dat ook vaak. ‘Maar je bent nu veel gelukkiger en je straalt en dat maakt je mooi’. Nu ik het zeg hoor ik hoe dubieus dat klinkt :joy:

1 like