Yesss goede aankoop!
Met helemaal geen dresscode heb je dan wel weer het risico dat er mensen zo komen
Kan me ook wel voorstellen dat je daar niet echt blij mee bent
Ja dat denk ik wel. Of ze wil gewoon dat iedereen hetzelfde draagt en komt zelf ook in het wit. En dan gaat iedereen kijken naar die ene in de blauwe jurk
Doet het vast goed op de foto’s
Ja dit zie ik heel veel, je hebt gelijk haha. Dan maar gewoon chique/netjes, maar wel in een kleur waar de persoon zich goed in voelt.
Kan ik inderdaad niet. Maar een blauwe off shoulder jurk met split tot je kruis is ook niet echt een everyday dress
Ik vind een kleureneis echt stom voor een bruiloft. Dresscode als cocktail oid kan ik me prima in vinden. Vind het wel stoer dat je er schijt aan hebt, @Barbamama, zou me zelf heel ongemakkelijk voelen als de rest van de gasten zich wel aan wit/zilver houdt.
Maar het gaat in dit geval specifiek over een jurk die naar twee bruiloften gedragen gaat worden. Ik denk dat het nog veel meer aso gevonden wordt om naar die andere bruiloft in een witte jurk te gaan. (en die blauwe jurk kun je nog aankleden met zilveren of witte accesoires)
Tsja, iedereen is anders.
Ik hoef überhaupt geen bruiloft trouwens, of een ander feest met een dresscode, maar ik kan me best voorstellen dat iemand het niet leuk vindt als iemand in sandalen met sportsokken (zonder medische reden oid uiteraard) op hun bruiloft verschijnt. Ook al is de aanwezigheid het belangrijkste.
Het was ook niet zo serieus bedoeld trouwens.
Edit: dit is trouwens niet helemaal waar wat wat ik zeg, ik vind verkleedfeestjes leuk dus ik heb soms wel feestjes met een dresscode. Maar ja, als iemand zich daar dan niet aan houdt omdat ze verkleedfeestjes niet leuk vinden kan ik me daar ook niet echt druk om maken.
Ook bij een dresscode zoals “cocktail” horen bepaalde kleuren.
Nou ik wel hoor, en we hebben ook nog altijd de foto’s met diegenen erop die in tuinbroek kwamen (not kidding). Vond het echt heel aso, wij hadden veel moeite gedaan om een mooi feest te organiseren, dan kun je op zijn minst proberen een beetje netjes voor de dag te komen. En dat hoeft echt geen fortuin te kosten, een leuk jurkje heb je ook bij h&m (of vinted of je leent iets)
Echt? Nooit geweten. Voor mannen wel, maar ik had het alleen over mezelf en dacht dat bij vrouwen alle kleuren geaccepteerd zijn binnen deze dresscode.
Ik heb liever dat mensen zich lekker voelen in wat ze dragen, dat lijkt me veel belangrijker dan dat het op de foto’s mooi bij elkaar past. Plus fucking aso om je gasten nog ff extra op kosten te jagen. Bruiloft (incl vrijgezellenfeest, reiskosten, evt overnachting en cadeau) is al duur zat voir je gasten.
Ja, ben ik ook wel met je eens
edit: maar ik snap ook dat @Zora het niet leuk vindt dat er iemand in een tuinbroek kwam.
Goeie bruiloftoutfit
Dan ben ik maar een aso. Ik heb geen budget om voor twee bruiloften twee verschillende jurken te kopen. Ik had deze al op het oog tot ineens een kleureis kwam die niet eens vermeld stond op de uitnodiging e.d. Daarnaast draag ik never nooit wit en doe ik niks meer met die jurk. Dit wilt niet zeggen dat ik geen assecoires heb kunnen lenen die wél wit/zilver zijn zoals een witte blazer, armbanden en clutch.
Daarnaast heb ik rond gevraagd voor witte jurken in mijn kring en de kring van mijn vriend maar ik ben geen maatje S dus dat hield ook al snel op.
@Atlas de bruid gaat in het rood.
En iedereen mag zijn mening hebben, het bovenstaande is alleen een verklaring waarom ik hiervoor gekozen heb. En je mag me 100% een aso vinden.
Oprechte vraag, ga je hier ook in zwemmen? Of meer paraderen op het strand? Ik zou echt als de dood zijn met deze bikini